Reklama

Reklama

Tísňové volání

  • Dánsko Den skyldige (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě a jejím únosci pátrat. S telefonem jako jediným nástrojem, obklopen stěnami kanceláře vstoupí Asger do závodu s časem, aby zachránil ohroženou ženu. Zločin, který odkrývá, je však mnohem větší, než se na začátku mohlo zdát. Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na filmovém festivalu Sundance Cenou diváků za nejlepší zahraniční film experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte. (Aerofilms)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (460)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Podobně jako Knightova pojízdná telefonní budka značky BMW připomíná Den skyldige knihu, co čtete jedním dechem, protože stimuluje vaši obrazotvornost a fantazii. Možná trochu překvapivě nakonec vyjeví, že svět se hroutí a že ten proces nelze zastavit, pouze dílčími skutky zpomalit. A to může být Asger Holm ještě rád, že si nikdo nevolal o výsledky kriketu.. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

„Haló, tady policista s traumatem a nezvykle extrémně agilní dánský telefonní záchranář, říkejte mi třeba Ole, vole, jak vám mohu pomoci?“ „Tady vyšinutá huhňavá kráva Inge z Kopenhágenu. Byla jsem unesena / neunesena, vyberte si, každopádně když usoudíte, že unesena, tak můžu v pohodě telefonovat, klidně mi když tak brnkněte.“ „Dobře, dobře, Inge, klid, dýchejte a počítejte šupiny na ocase malé mořské víly, já sice kdejaké pomatené smažce obvykle okamžitě zavěsím, ale vy jste natuty unesená a v nebezpečí!!! Já teď budu hodinu a půl nudně freneticky telefonovat na všechny strany a urputně buzerovat veškeré složky integrovaného záchranného systému, a jestli do té doby neusnete, tak vás z té šlamastyky / nešlamastyky dostanu, ať chcete, nebo ne. Jsem totiž Ole, nebývale extrémně agilní dánský telefonní záchranář.“ *** Když jsem se tu brodil čerstvým ejakulátem a potoky poševního šlemu vzrušeně hekajících recenzentů, těšil jsem se na nabušený a originální nehtohryz. Ty nehty jsem si u toho nakonec opravdu do krve okousal, ale to jen proto, že jsem mobil s Tetrisama nechal v kuchyni na lince, nechtělo se mi vstávat z gauče ani spát, a tudíž jsem neměl jinou možnost, jak se jinak u téhle telefonní prudy zabavit, abych nepošel nudou. Na hovnech postavená a v žumpě končící únavná telekonference se sociálně podtrženou stračkoidní zápletkou a dramatizací podobnou volání s plechovou hubou libovolného mobilního operátora, co vám nejdříve hodinu recituje menu a nutí vás furt mačkat tlačítka číselníku, aby vás nakonec spojila s nějakým, do kýčovité frazeologické prázdnoty korporátně vytrénovaným, telemarketingovým kokotem, který váš problém stejně nevyřeší. Prostě nezáživná zápletka v nezáživném podání, jedna mimochodní věta o kuchání dětí jinak mdlý film zábavným neudělá, s kamerou celou dobu přilepenou na xichtě nějakého nordicka, co se konstantně tváří, jako by měl opruzený konečník. Ten by na Mistrovství světa v unylém telefonování dozajista skončil na bedně snad i před Tomášem Tvrdým-y, jenž tenkrát dvě hodiny po telefonu objednával beton, a Gájenem Gejnoldsem, který se snažil otravně vyžvanit z telefonní rakve. No zlatá šmrncovní Telefonní budka u Kolína! ()

Reklama

Happens 

všechny recenze uživatele

Je to tak trochu na styl Locke (Tom Hardy). Je to one man show, komorní film, který na vteřinu nenechá diváka bez napětí a emocí za pouhého použití obyčejných slov v neobyčejných příbězích. Vynikající volba hlasu a hlavně herce, který se chová neprofesionálně, řídí se srdcem, chce udělat vždy to nejlepší, což ve výsledku nemusí být nejlepší, protože nic není tak, jak se zdá (mindfuck). ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Na skandinávské kinematogreafii oceňuji její svébytnost. Líbí se mi, když si stojí za svým a nesnaží se kopírovat americké trháky. I tady na malém prostoru jsem ocenila kameru. Je mnohem těžší natočit zajímavé snímky v komorním prostředí, než když jsou k dispozici barevné přírodní scenérie. Tady byla kamera přesná, dokázala podtrhnout podstatné, nepřikrášlovala ani neodváděla pozornost. Pro někoho možná pomalé tempo, já jsem ocenila postupné rozkrývání. Pohled pouze z jedné strany, nevidíme unesenou ženu, žádné prostřihy na silnici ani na řidiče, jen muž na příjmu. Když se zdánlivě nic neděje, šrotuje to nahlas nejen hlavnímu představiteli, ale i divákům. Aspoň mě. Velmi zdařilý debut!! ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Sorry lidi, ale vy jste nespadli jen z višně. Vy jste spadli přímo z Boeingu v 10 000 m. A asi všichni naráz a hlavičkou dolů. Realističnost tohoto snímku, nad kterou se tak rozplýváte, je totiž úplně v prdeli. Kdyby jakýkoliv hovor vyřešil operátor tímto způsobem, skončil by špatně. Je nařízení, že vše se musí prověřit. Nemyslím, že v Dánsku je to jinak. Nikdo si nemůže dovolit další Malhocké. Nejsem si jistý, jestli je na světě vůbec nějaký operační, který by dokázal takhle rychle určit, že se jedná o únos, ale bral jsem to jako jakousi nadřazenost hlavní postavy. Vlastně až do chvíle, kdy zavolal únosci, se to dalo snést. Sice jsem měl výhrady ke způsobu vytěžování a získávání informací, ale budiž. Já bych šel spíš cestou informačních databází, kdy by se okamžitě všechny dostupné hlídky stáhly do lokality a pátraly po bílé dodávce. Velmi často hledáme třeba šedou oktávku, která před půl hodinou jela někde tady a je potřeba ji najít. Nikdo neodmítne ji hledat, protože není značka... Jenže od toho hovoru jako by se vyměnil scenárista, a ten druhý už byl mnohem větší debil. Na všechno jsou postupy. Příjem oznámení na tísňové lince je příliš důležitá věc, než aby tam dávali lidi postavené mimo službu a prošetřované kvůli podezření z vraždy... Kdyby se držel nevědoucího Tomáše a dělal, že se jen snaží vyřešit situaci, kdy matka je nezvěstná a v bytě jsou zavřené dvě malé děti a je nutné se o ně postarat, jinak budou muset policajti vyrazit případně dveře a způsobit jim trauma, a to přeci nechceme nikdo, ale nemáme jinou možnost... Jenže on řekne nebezpečnému únosci, že ví, že s ním je jeho oběť, sice vlastně neví kde, a nemůže zatím nic udělat, ale dostane ho zpátky do lochu, na to vsaď svýho od spoluvězeňských sraček špinavýho čuráka, hochu... V reálu, pokud by byla unesená, tak by ji zabil a šel si za to sednout. Měl okamžitě říct dalším operačním, co se děje a společně zároveň koordinovat práci všech různých složek. Nezdržovat, nehrát si na hrdinu. Jedná se vždy o minuty. Prakticky každým jeho dalším projevem posouvá svou původní profesionalitu do hajzlu a nahrazuje ji nedomyšleným amatérským scénářem. Jako když se jí snaží uklidnit otázkou, co ráda papá. Nebylo by rozumnější říct: "Máte dvě děti, musíte se zachránit kvůli nim. Myslete na ně a uklidněte se." Místo toho s ní dýchá do telefonu, jako nějaký stalker... Jako by byl impotentní. Vím, že se scenárista snažil ukázat rozpad osobnosti, stres a strašné rozčarování, když zjistil, že je to jinak. Jenže na operačním středisku tento typ lidí není. Jsou to stabilní osobnosti, které tyto věci dokáží řešit bez duševních salt. Odosobnění, protože na emoce, které způsobují chyby, je vždycky čas později. Poslední rozhovor s již zjevně vyšinutou Iben, která pomalu ale jistě spěje k emocionální sebevraždě. "Mám ruce od krve, zabila jsem své dítě?" To je kurvapiča tak těžký říct: "Já nevím, nebyl jsem u vás. Podle mě to bude od toho, jak jste majzla po palici toho vašeho debila. Jste skvělá a statečná. Dokázala jste to. Jen mi řekněte, kde jste, aby vám mohli přijet na pomoc moji lidé..." ... kteří tě ty hnusná svině zavřou navždy do blázince z Přeletu nad kukaččím hnízdem a já osobně ti seženu učitelku sestry Ratchetový. Místo toho ale navede zjevně o sebevraždu se zajímající schizofreničku na dálnici, aby snížila svou uhlíkovou stopu na mimino... Nebo minimo?... Jo a všimli jste si vy totální opisovači cizích názorů, že vlastně nikomu neřekl, že vrahem je ona a borec je jen v těžkým šoku? Takže ho mohli klidně jako nebezpečného ozbrojeného pachatele zastřelit na potkání a ona mohla policajtům ukopnout varlátka Co se tomuto filmu nedá upřít, je atmosféra a skvěle zahraná jediná role. () (méně) (více)

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Natáčania filmu trvalo iba 13 dní. (megajalec)
  • Vznikem filmu bylo video na YouTube unesené ženy, která volala na pohotovost, zatímco její únosce seděl poblíž. Režiséra Möllera zarazilo, kolik se dá říct pouze slovy a bez vizuálního doprovodu. (ČSFD)
  • Zástupcovia Dánska zvolili tento film ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 91. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film. (MikaelSVK)

Související novinky

Remake Tísňového volání nabírá hvězdy

Remake Tísňového volání nabírá hvězdy

14.11.2020

Americký remake oceňovaného dánského filmu Tísňové volání se sice na první pohled může zdát českému divákovi jako naprosto zbytečný, na druhou stranu teď projekt streamovací služby Netflix přibral… (více)

Co chystá režisér Tísňového volání?

Co chystá režisér Tísňového volání?

10.06.2020

Herec Jake Gyllenhaal (Zodiac, Spider-Man: Daleko od domova) se upsal novému snímku Snow Blind podle známé komiksové předlohy The Kitchen od Ollieho Masterse. Snímek natočí režisér Gustav Möller,… (více)

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

06.03.2019

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Reklama

Reklama