Režie:
Adrian GrunbergKamera:
Brendan GalvinHudba:
Brian TylerHrají:
Sylvester Stallone, Paz Vega, Joaquín Cosio, Yvette Monreal, Óscar Jaenada, Sheila Shah, Sergio Peris-Mencheta, Adriana Barraza, Jessica Madsen, Owen Davis (více)VOD (5)
Obsahy(1)
John Rambo se konečně vrátil domů. Usadil se na ranči v Arizoně a své běsy zabijácké minulosti se snaží vyhnat klidným životem kovboje v americkém zapadákově. Najde i pár lidí, které má rád a na kterých mu záleží. Má šanci dojít i smíření. A právě obyčejný pocit, že má konečně pro co žít, ho nelítostně vrátí tam, odkud se snaží utéct. Do světa zabíjení. Dcera jeho dávného přítele totiž nedbá na výstrahy a vydá se za hranice do Mexika, kde ji unese místní mafie. Únosy dívek pro nucenou prostituci provádí zločinci v Mexiku celkem běžně, v tomhle případě ale měli obrovskou smůlu. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (854)
Kdyby tam nebyla postava Johna Ramba, mohlo se to jmenovat třeba: Pach krve 7 - Zúčtování... nebo Ranč nudných keců... obstálo by to možná i jako crossover s Jigsawem: Mexická fazolová fašírka ... či jakkoliv jinak, co je libo. Tohle prostě není film náležící do série Rambo. Chybí atmosféra (jediný trochu nostalgický moment je před závěrečnou konfrontací, kdy zní známé tóny a Sly čeká pod stromem u hrobu na příjezd kořisti), chybí zábavnost, akce je předimenzovaná a zbytečně brutální, navíc Rambo se v podzemních chodbách pohybuje snad v pěti až šesti kopiích, neb je u každého killu a osobně si počká až každá past sklapne, aby mohl umírajícího nebožáka nakouřit brokárnou do hlavy. A těch 70 minut předtím? Nuda. Žádná invence. To už jsme viděli stokrát jinde, z toho sedmdesátkrát zajímavěji. Jak famózně natočená a uzavírající byla čtyřka, tak nedůstojná a nezábavná je pětka. Fňuk. ()
Hrozně se mi líbí to creepy poselství filmu "Nemůžete mít kontrolu nad okolním světem, ale můžete okolní svět nalákat do tunelů, co jste si vybudovali pod barákem a... muehehe." Celkově je to asi podobně rozpačitý závěr série jako byl kdysi pátý Rocky. Sly (doufejme naposledy) dotlačený slyovsky rozjímat i zabíjet, tentokrát poprvé od jedničky na domovské půdě a s kovbojským kloboukem. Rambův epilog vsadil po vzoru Neesonových 96 hodin na záchranu (osvojené) dcery z pracek obchodníků s bílým masem (a na následnou pomstu) a jako takový slušně šlape až do absurdního finále. Hrdinovi fandíte, záporáci zaslouží zemřít a on se o to efektně postará, plus upomene na své předchozí bitvy - ať už úvodem v horském lese (kde narozdíl od jedničky s policií nebojuje, ale pomáhá jí), přes ztrátu osoby, kterou vnímal jako šanci na vykoupení (dvojka), po použití vietkongských tunelů s pastmi v závěru. Bavilo mě to o dost víc, než poslední Terminátor. ()
Jako závěr série, která tu s námi je téměř čtyřicet let, je to naprosto neobhajitelné. Jako obyčejné béčko to je jen mizerné… Tak jako tak, je to bída a paskvil, který je přesným opakem čtvrtého Ramba. Kam se podělo to srdíčko, sakra?! Ach jo... Záměrně se vyhýbám všem těm sequelům Plánu útěku a podobným hovadinám, a pak mě čeká tohle... žalostný konec osmdesátkové legendy… 4/10 ()
John Rambo je Sám doma. Ale Kevin McCallister mu nepomáhá, musí všechno zvládnout sám. Ostatně je na to zvyklý. A tyhle mizery to bude sakra bolet. Obyčejný život mu, zdá se, není souzený. Záleží mu ale na dívce, kterou prakticky vychoval, jenže její naivita a jedna nerozvážnost ji dostanou nejen za hranice Mexika, ale hlavně ke skupině, která jí podobné nutí k prostituci. Rozvážnější první hodinka, čti melodramatická linka, mi nevadila. Když Sly bouchne do zdi, jde z něj strach. Když se vrátí do sídla mafie, nebere si servítky. Ví, proč to dělá, jelikož doma na ranči nachystal velké množství vynalézavých nástrah a pastí, které tu a tam někoho rozkrájí. A to zejména v podzemním labyrintu chodeb (který si pak sám nelogicky zdemoluje). Ovšem téhle poctivé ruční práci chybí samopal a prostě momenty, které dělají Ramba Rambem. Tam šikovně umístěná tyč, tam přichystaná mačeta nebo obyčejné hřebíky jsou fajn, ale ikonického veterána z Vietnamu máme rádi jinak. Zatímco čtyřka představovala důstojný návrat k tomu, co v téhle látce milujeme, navíc s neuvěřitelnou surovostí, v tomhle loučení (!) mohl poslední tři čtyři obchodníky s bílým masem nahánět někde v přilehlém lese. A pěkně postaru. Prostinký námět ruší i jeho staré válečné běsy. Stačí přeci pohled na zavile se tvářícího hrdinu a monology, které by z jiných úst vyznívaly směšně, a je nám všechno jasné. Jen jsem si pětku představoval krapet jinak. Sly je každopádně absolutní legenda. ()
Jenda dospěl do stavu kdy nelze poznat, kterou půlku huby má vlastně ochrnutou, protože celá vypadá jako zmuchlaný sáček od svačiny. A to věc je dobrá! Konečně za krasavce. No, k ději - když už nějak, někde a od někoho sežene jakési lidské jedince, co s ním jsou ochotni koexistovat a tolerovat jeho zálibu v krtkování (já vážně netuším, proč se tam motala ta bába), musí se do toho nasrat (momentálně politicky korektně akceptovatelný) nepřítel. Snad nevyzradím příliš když napíši, že se jedná o obchodníky s bílým masem, původem kdesi od Teotihuacánu. Ty nemá nikdo rád a projdou jako bedasové jak u Gréty, tak i muslimů a translidí, tedy je může Honásek kydlit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Dělá to s láskou a poctivě, proto čtyři hvězdičky. Alogismy z úcty ke kultu vynechám. ()
Galerie (64)
Zajímavosti (26)
- „Souhlasím se všemi těmi špatnými recenzemi. Ten film je mizerný. Stydím se za to, že je s ním spojováno moje jméno,“ napsal na Twitteru David Morrell, autor knihy, která byla předlohou pro první film Rambo: První krev (1982). (Duoscop)
- Ve scéně, kdy Rambo (Sylvester Stallone) veze zraněnou Gabrielu (Yvette Monreal) domů, točí volantem doprava. Ovšem v dalším záběru jde vidět, že stojí s autem na levé straně silnice. (Marek.Handl)
- Scénář se upravoval ještě během natáčení. (jasongun)
Reklama