• Brasi
    ****

    Kouzelná cesta autobusem z Prahy do Karlových Varů (potažmo Žatce) s řidičem panem Honzou, Barborkou, Karlem Koníčkem - milovníkem pasívním, hodinářem Kadetem, kouzelníkem, iluzionistou, eskamotérem a mistrem varieté Čusem a spousty dalšími pány, paními, soudruhy a soudružkami, tentononci Havrdy a fanoušky fotbalu. A všichni dohromady se účastní té nejoriginálnější jízdy autobusem na dvaapadesáté rovnoběžce. :D(29.12.2009)

  • jatamansi
    *

    K tomuto dílku mám nedefinovatelný odpor, nebo spíše definovatelný mně ne právě příjemným způsobem herectví Josefa Beka. Jeho žoviálnost a bodrost a mírná jazyková vada mne vždycky přiváděly k šílenství a ovlivnily silně názor na každý film, kde hrál. A protože tahy hlavní, nedostanu se výš. Byť v dalších rolích a roličkách celá plejáda hvězd a hvězdiček. Zajímavá je ta Florenc, některá zábradlí jsou snad doteď původní.(4.6.2008)

  • slavo75
    **

    Je to trocha zvláštny film, ale stojí za videnie. Obsadenie naozaj skvostné - výsledok trocha rozpačitý. Osobne mi tam vadili tie fantazijné úlety (lietajúci autobus a pod.), ale je možné, že som ich iba nepochopil. :-) Nebolo to úplne najhoršie a vlastne som veľmi rád videl pohromade vtedajšiu hereckú elitu i hercov predstavujúcich vtedy nastupujúcu generáciu hercov, o ktorých už dnes vieme, že patria naozaj k špičke. Pre mňa osobne teda veľmi nenáročná komédia s mierne absurdnými prvkami, ktorá síce neurazí, ale ani nenadchne.(4.7.2010)

  • ripo

    Na vkusné veselohry Josefa Macha „Vzbouření na vsi" a „Rodinné trampoty oficiála Třísky", plné bystrých nápadů, se naši diváci ještě po letech velmi dobře pamatují. Svědčí to o tom, že Mach nejde při své práci konvenčními cestami. Potvrzuje to i jeho nová veselohra „Florenc 13,30", kterou realisoval podle vlastního námětu a scénáře. Ve vtipně koncipovaném příběhu, který je založen na konfliktech vznikajících mezi cestujícími v autobusu při jedné jízdě z Prahy do Karlových Var, se mu podařilo humorně a skutečně lidsky ukázat některé komické stránky lidských povah. Z jednoduché látky autor vytěžil skutečně maximum. Přitom se mu podařilo udržet film ve vyrovnané stylové jednotě, v níž se svorně doplňují prvky komické, humorné a až vyloženě groteskní s prvky hudebně lyrickými i s prvky fantastickými. Film, pravda, nedává a neřeší žádný velký problém, ale přitom je třeba ocenit, že se nesnaží divákovi namlouvat, že mu snad chce dát něco víc, než mu dát může a chce. Jisté je, že mu dá velmi dobrou zábavu, že mu dopřeje bohatě smíchu, že mu dá vkusný humor. Filmový přehled 48/1957(18.11.2007)

  • Arbiter
    ****

    Asi jsem moc mladý (ó, ano, tak sexy mladý, pevný a krásný) na nízké hodnocení a hořkou slinu z historických důvodů. Já se smál od první minuty, první ukázky dobový logiky, od první chtěný i nechtěný legendární hlášky, a to skoro nepřetržitě po celé cestě až do Karlových Var. No, a že je hodnocení veskrze negativní stejně jako psané reakce? To je pochopitelné - řemeslně i obsahově je to škvár. Ale tak krásně špatný... Kultovní cesta. Chci stand-alone project pro pana Koníčka. http://youtu.be/pwqnXfkdbXE(9.12.2011)

  • - Autobus ve filmu je Škoda 706 RTO. (Terva)

  • - Josef Bek neměl v době natáčení řidičský průkaz. Vzhledem k tomu, že se jízda točila trikem ve studiu, tak by ho nepotřeboval ani nadále, jenže jednu scénu bylo nutné natočit „v terénu“, a tak byl nucen si řidičské oprávnění obstarat. Scénu se podařilo natočit i přes mírné zděšení účinkujících a Bek, kterému bylo líto mít řidičák jen tak, si pak za honorář z filmu koupil nového Wartburga 311. (cundak)

  • - Filmovalo se v Praze na Florenci, Václavském náměstí, Na příkopech, Na valech, v Karlových Varech, na Máchově jezeře, Dobříši, v obci Hořovičky a na cestě z Prahy do Karlových Var. (M.B)