Reklama

Reklama

Obsahy(1)

LIDSKÁ SKVRNA je příběh váženého univerzitního profesora Colemana Silka (Anthony Hopkins), jenž si celým svým životem nesl jedno obrovské skličující tajemství. Tajemství, které se mu podařilo skrývat před svými dětmi, manželkou a přáteli celých 50 let až do doby, kdy do jeho života vstoupil spisovatel Nathan Zuckerman (Gary Sinise). Vypravěč tohoto příběhu, který se zatnul do Silkova tajemství, aby znovu oživil životopis skutečného Colemana Silka. Pravda o jeho identitě exploduje do spalujících a devastujících souvislostí. Divoký intimní cit k mladičké živelné bytosti Faunii (Nicole Kidman) už jen završil velikou tragédii jeho života. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (136)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Atmosferický film plný výborných herců, který je ovšem naprosto o ničem. Minulost jedné velké lži, kterou za sebou táhne profesor Silk je sice potenciálně zajímavá, ale nabízený arzenál nebyl bohužel využit ani z poloviny, stejně tak jako vztah starého vzdělané muže s mladou atraktivní uklízečkou... Anthony Hopkins by se už ve svém věku měl milostným scénám spíše vyhýbat, jinak ale hraje výtečně, stejně tak jako Ed Harris, který se sice na plátně objevuje celkem poskrovnu, nicméně z každého jeho pohledu přímo mrazí v zádech. ()

F.man 

všechny recenze uživatele

Jsem hodně v rozpacích. V Lidské skvrně jsem viděl několik parádních momentů a ač šlo o poměrně odtažité postavy byl jsem ochoten pochopit jejich problémy a jednání. Proto mě mrzí spousta Bentonových klišé, které do filmu nakonec vecpal. Nechat hlavní linku a zaměřit se na ni, vytvořit z postav nějakou pořádnou zápletku (což by nemuselo být ani moc těžké), byl by to vážně parádní snímek... Takhle nám za 105 minut sice nádherně představí postavy, s celým svým pozadím, motivací, historií, ale tím to hasne. Žádný posun, relativně bez děje... Takže i přes to, že jsem se nenudil a dívalo se na to poměrně dobře, za tu obrovskou prázdnotu jen průměrné tři hvězdy a trochu zklamání. A to i přes skvělého Hopkinse. Coleman, you think like a prisoner. You're white as snow and you think like a slave. ()

Reklama

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Každý má svoje tajomstvá, ktoré by najradšej pochoval pod čiernu zem. Nejeden z nás zažil trápenie a verte mi, že raz, aspoň raz, sa ku každému šťastie, či spravodlivosť otočili chrbtom. Úprimnosť, odvaha, alebo opatrnosť a strach? Neexistuje univerzálny návod, tak ako neexistujú tie správne slová, ktoré by vyjadrili agóniu a zdesenie, keď umierajú deti, či partner, ktorého milujete. Ešte stále som nezistila, ako sa vyrovnať s tým, že Zem sa točí ďalej... ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Nikto a nič v tomto filme nepotreboval, aby bola trauma z Fauniinej minulosti takto vybičovaná. Stačila by úplne obyčajná posraná minulosť, obyčajne posrané vzťahy a posrané manželstvo navrch. Natoľko konkrétny a extrémny moment celú jej drámu paradoxne bagatelizuje, posúva do roviny denno dennému životu vzdialenej. Je medzi nami stále viac nešťastných existencií, ktoré TO nezvládli, vyčerpali sa a dožívajú v dezilúzii, ubližujú si, aby tíšili bolesť z rán od života. Toho každodenného života, len minimum z nich sa tam dostalo kvôli tragédiám, aká postihla Fauniu. Tak načo? ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Elegatní a kultivovaný příběh o vztahu stárnoucího profesora univerzity s mladou vykonavavatelkou asi tří různých povolání poslal režisér Robert Benton do bahna nudy a čím víc minut filmu uběhlo, tak tím více film zabředával hlouběji a hlouběji. Chladný a odtažitý režisérův přístup k filmu je podle mě daný tím, že si potrpí na obrazovou stylizaci, ale náboj mu chybí téměř všude. Dokonce i sexuální scény, které jsou sice nasnímány velmi elegantě a decentně, přece jenom nikdo není zvědavý na nahého Anthonyho Hopkinse, jsou bez jakéhokoliv emoce o absenci jiskření se proto snad ani nemá cenu zmiňovat. Připadá mi to téměř až jako urážka, že v tak chatrně postaveném filmu se najdou výborné herecké výkony. Všichni bez vyjímky. Dovolil bych si k hercům jenom pár poznámek, první je ta, že můj oblíbený Ed Harris dokázal na celkovém place necelých deseti minut strhnout na sebe všechnu pozornost a ještě pár minut poté co byl ze scény pryč mi v hlavě stále pulzovala myšlenka na něj. Nejvíce překvapil Gary Sinise, rozhodně. Polonahá Nicole Kidman vypadá stále dobře, ale její "vlnění" a polehávání s Hopkinsem v posteli mě po chvíli přestalo bavit. Jako těžké selhání beru hudbu Rachel Portmanové, protože zpočátku sympatické tóny klavíru působí na konci až nepřijemně vlezle a jenom potrhují ty nejnegativnější pohledy na film, který sice trvá hodinu a tři čtvrtě, ale mě se to zdálo jako by to trvalo alespoň dvě a půl. A když to tak dám všechno dohromady a zamyslím se nad tím, tak mě napadne jenom to, že tohle asi nebude dobře. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)
  • Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)
  • Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)

Reklama

Reklama