poster

Kramerová versus Kramer

  • Československo

    Kramerová vs. Kramer

  • USA

    Kramer vs. Kramer

  • Československo

    Kramerová verzus Kramer

Drama

USA, 1979, 105 min

  • Chrustyn
    ****

    Velice povedené a silné drama ve kterém podává Dustin Hoffman naprosto perfektní civilní herecký výkon v roli otce, který bojuje o svého syna. Oskar pro Hoffmana byl v tomto případě zasloužený ale co se týká Meryl Streep ta byla ve filmu přesunuta na hodně vedlejší kolej, tudíž Oskar pro ní mě docela překvapil. Film plyne pomalým tempem a nevyskytují se v něm nějaké pamětihodné nebo nezapomenutelné scény, avšak je natočen takovým způsobem, že mu rádi vše uvěříte. Možná i ten konec o kterém si nejspíše každý pomyslí něco jiného.(7.8.2008)

  • Bast
    *****

    Překrásné drama o tom, jak velmi se člověk dokáže změnit a jak se může během několika málo dní naprosto změnit postoj i vztah k druhým lidem a dítěti. Na druhou stranu je pravda že divákovi je ukázána pouze jedna strana a tou je pohled na věc Kramera, zatímco Kramerová je vyobrazena jako špatná matka a žena.(15.1.2006)

  • Sarkastic
    *****

    Herecký koncert Hoffmana a Streepové. Jestliže od dramatu očekávám, že mě nějak citově osloví (jakože já očekávám), tak u tohoto se to podařilo dvojím způsobem, protože jsem byl na konci filmu zároveň rozhořčený, ale také dojatý, a to se mi tak často nestává. Ano, je dost logické, že ženská část publika bude fandit Joanně a ta mužská Tedovi, ale tvůrcům filmu šlo o to, aby obě skupiny dokázaly pochopit (alespoň trochu) tu opoziční, což se (řekl bych) podařilo. Opravdu výborný snímek, který vřele doporučuju a jsem si téměř jistý, že ještě dlouho po jeho skončení budete o dané problematice přemýšlet. Zajímavý komentář: Oskar(22.7.2009)

  • Šakal
    *****

    ...je snímek podle (stejnojmenné) literární předlohy A. Cormana vyprávějící příběh (ženatého) T. Kramera (úspěšného reklamního agenta), přičemž divák vstupuje do příběhu právě ve chvíli, kdy Teda opouští jeho manželka Joanna a ponechává ho napospas se svým (jejich) sedmiletým synkem Billym. Létají tu výrazy jako „přespříliš patetické, doják, laciný ždímač divákových emocí“.... Já osobně bych napsal, civilní, komorní, umírněné, s patřičným nadhledem, přitom plné emocí, které k tomuto ožehavému tématu neodmyslitelně patří a s citem zahrané všemi ústředními představiteli, tj. trojlístkemm D. Hoffman-M. Streep a mladičkým přirozeným J. Henrym. V prvé řadě však stále aktuální, jak by také ne, když scénář psal sám život. S osobním dovětkem na závěr. Je mi smutno z faktu, že v tom spousta z vás vidí jasný (oscarový) kalkul. Téma (mně) blízké. Není (pro malé děcko) nic horšího, než když se vám rozvádí rodiče, špína létá na všechny strany, vy jste uprostřed toho, přičemž logicky toho nemůžete spoustu „pobrat“ a jste to právě „vy“, kteří na to nejvíce doplácí(te). A (bohužel) narozdíl od snímku samotného, ve skutečném životě (v dosti případech) ne(z)vítězí (pokud se to dá v tomto případě tak vůbec nazvat) rozum(ná) dohoda. „Povinnost (nejen) pro všechny (rodiče)“. Silný (100%) zážitek, přičemž nemyslel jsem, že mě (vyjma pohledu na prázdný resp. plný talíř) ještě někdy něco rozbrečí, ale stalo se. Za tyto slzy se však nestydím.(12.11.2012)

  • berg.12
    ****

    I když na tomhle tématu bude zub času hlodat stále víc (postavení matky/otce, kariéra vs. rodina přeci jen procházejí vývojem), z výborných hereckých výkonů neohlodá nic. Škoda toho trochu nevyváženého scénáře, zejména v postavě Joanny, u které tvůrci i v dokumentu o filmu velmi zdůrazňovali a obhajovali přesně to, co se jim dle mého názoru do filmu dostat nepodařilo.(9.11.2006)

  • - Hudbu, která se objevuje při úvodních titulcích, složil Antonio Vivaldi. (Kulmon)

  • - Dialogy Dustina Hoffmana poznamenalo také to, že právě rovněž procházel rozvodem. (Kulmon)

  • - Roli Teda odmítl James Caan. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace