poster

Kramerová versus Kramer

  • Československo

    Kramerová vs. Kramer

  • USA

    Kramer vs. Kramer

  • Československo

    Kramerová verzus Kramer

Drama

USA, 1979, 105 min

  • Sarkastic
    *****

    Herecký koncert Hoffmana a Streepové. Jestliže od dramatu očekávám, že mě nějak citově osloví (jakože já očekávám), tak u tohoto se to podařilo dvojím způsobem, protože jsem byl na konci filmu zároveň rozhořčený, ale také dojatý, a to se mi tak často nestává. Ano, je dost logické, že ženská část publika bude fandit Joanně a ta mužská Tedovi, ale tvůrcům filmu šlo o to, aby obě skupiny dokázaly pochopit (alespoň trochu) tu opoziční, což se (řekl bych) podařilo. Opravdu výborný snímek, který vřele doporučuju a jsem si téměř jistý, že ještě dlouho po jeho skončení budete o dané problematice přemýšlet. Zajímavý komentář: Oskar(22.7.2009)

  • Matty
    ****

    Sociálně psychologické drama. Občas zbytečně patetické. Dustin Hoffman i Meryl Streep předvádí jedny z nejlepších výkonů svých kariér. Nejlepší scénou je Edova a Billova příprava toastů na samém konci. Smutný příběh, ale pěkně natočený. 5 vět protentokrát musí stačit - asi zimní únava. 85% Zajímavé komentáře: Oskar, berg.12(14.1.2006)

  • Šakal
    *****

    ...je snímek podle (stejnojmenné) literární předlohy A. Cormana vyprávějící příběh (ženatého) T. Kramera (úspěšného reklamního agenta), přičemž divák vstupuje do příběhu právě ve chvíli, kdy Teda opouští jeho manželka Joanna a ponechává ho napospas se svým (jejich) sedmiletým synkem Billym. Létají tu výrazy jako „přespříliš patetické, doják, laciný ždímač divákových emocí“.... Já osobně bych napsal, civilní, komorní, umírněné, s patřičným nadhledem, přitom plné emocí, které k tomuto ožehavému tématu neodmyslitelně patří a s citem zahrané všemi ústředními představiteli, tj. trojlístkemm D. Hoffman-M. Streep a mladičkým přirozeným J. Henrym. V prvé řadě však stále aktuální, jak by také ne, když scénář psal sám život. S osobním dovětkem na závěr. Je mi smutno z faktu, že v tom spousta z vás vidí jasný (oscarový) kalkul. Téma (mně) blízké. Není (pro malé děcko) nic horšího, než když se vám rozvádí rodiče, špína létá na všechny strany, vy jste uprostřed toho, přičemž logicky toho nemůžete spoustu „pobrat“ a jste to právě „vy“, kteří na to nejvíce doplácí(te). A (bohužel) narozdíl od snímku samotného, ve skutečném životě (v dosti případech) ne(z)vítězí (pokud se to dá v tomto případě tak vůbec nazvat) rozum(ná) dohoda. „Povinnost (nejen) pro všechny (rodiče)“. Silný (100%) zážitek, přičemž nemyslel jsem, že mě (vyjma pohledu na prázdný resp. plný talíř) ještě někdy něco rozbrečí, ale stalo se. Za tyto slzy se však nestydím.(12.11.2012)

  • Madison
    *****

    Obsahová delikatesa, ktorá poteší všetkých priaznivcov manželských sporov a konfliktov prenesených na filmové plátno. Dustin Hoffman a Meryl Streep predvádzajú strhujúce výkony a scenár je postavený tak, že ani samotný divák nevie, na ktorú stranu - či zúfalej matky alebo zodpovedného otca - sa prikloniť.(29.4.2010)

  • castor
    ****

    Hluboce nešťastná Joanna Kramerová propadá osobní nejistotě a opouští rodinné zázemí a sedmiletého syna. Ztvárněná jedinečnou a křehkou Meryl Streep, ženou, která mezi žijícími herečkami nemá absolutně konkurenci (přes deset nominací na Oscara, 14 nominací na Zlatý glóbus). Tíha výchovy padne na reklamního agenta Teda Kramera, který vidí jen svoji práci, ale postupně propadne svému synovi a jeho proměna ve starostlivého otce (i následný soudní spor) je bravurně zrežírována Robertem Bentonem (spolupracoval na scénářích Supermana či Bonnie a Clyde). Geniální Dustin Hoffman, herec malého vzrůstu, přesto nekonečných hereckých možností, je žijící legendou. Úsporně natočený film, se zaslouženým Oscarem mj. za scénář pak Benton drží pevně ve svých rukou. Líčí citové krize Američanů střední třídy, pro své oceňované scénáře využívá hereckých ikon, nešetří sentimentálními i dramaticky vypjatými scénami.. A zcela jistě si jeho kus diváckou odezvu zaslouží.(16.1.2006)

  • - Meryl Streep byla původně angažována jako Tedova záležitost na jednu noc. Poté, co se Kate Jackson nemohla zúčastnit natáčení, byla Meryl přeobsazena. (Kulmon)

  • - Meryl Streep si sama napsala svou řeč u soudu, když byla nespokojena s tím, co bylo původně ve scénáři. (Kulmon)

  • - Hudbu, která se objevuje při úvodních titulcích, složil Antonio Vivaldi. (Kulmon)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace