poster

Kramerová versus Kramer

  • Československo

    Kramerová vs. Kramer

  • USA

    Kramer vs. Kramer

  • Československo

    Kramerová verzus Kramer

Drama

USA, 1979, 105 min

  • Bast
    *****

    Překrásné drama o tom, jak velmi se člověk dokáže změnit a jak se může během několika málo dní naprosto změnit postoj i vztah k druhým lidem a dítěti. Na druhou stranu je pravda že divákovi je ukázána pouze jedna strana a tou je pohled na věc Kramera, zatímco Kramerová je vyobrazena jako špatná matka a žena.(15.1.2006)

  • anderson
    ****

    ČESKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 2 (český okruh) = 23.12.1988+SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: MARKÍZA = ?.?.199?+SLOVENSKÁ (obnovená) TELEVÍZNA PREMIÉRA: STV 1 = 13.8.2015, réžia slovenského znenia (ČST Bratislava) = JÁN ŠUDA - V obnovenej premiére "natiahla" RTVS pôvodný slovenský dabing do remastrovanej anamorfnej kópie. Vyrobila aj slovenské úvodné a záverečné titulky, ktoré alternujú pôvodné titulky ČST. (24.2.2011)(24.2.2011)

  • lamps
    ****

    V rámci skupiny snímků, které se snaží z jakékoli perspektivy prozkoumat problematiku rozpadajícího se manželství, je právě tohle veleslavné dílko stále neochvějně na špici. A pomyslný metál za zásluhy připadá především Dustinu Hoffmanovi, který opět potvrzuje svou hereckou genialitu, a samozřejmě také protihráčce Meryl Streep, jejíž výkon je i na malém prostoru velmi objemný a silný. Ale oscarový vítěz za rok, kdy Coppola udeřil nejen na filmový svět se svou legendární a fantastickou Apokalypsou? To vážně ne... To je zřejmě jediná vada na kráse téhle podnětné dramatické rozprávky. 85%(17.2.2014)

  • igi B.
    *****

    Mimo mísu... . . . - - - P.S. Tak jsem si chtěl dát po nějakých třiceti letech repete na >jiném prostoru< a po třiceti minutách jsem to zase zabalil a začal psát tuhle filigiku... . . . Protože ignorantští magoři z >čéesertévé< znovu a znovu fakt perlí. Naordinovali stádu další zrůdnost jako důsledek diletantsky debilního přístupu k uvádění (nejen) starší zahraniční filmové produkce. Takže diváček >intelektuálně(?)< - sic! - zaměřeného druhého programu dostane svou dávku filmového (oscarového!) umění s unylým umělohmotným (s oblibou říkávám "kuchyňským") českým dabingem (hlavně to kvákání a pištění a ňuhňání jakéhosi čudláckého smrada /Ha! Při závěrečných titulcích jsme se dozvěděli, že to byl mladý KOTEK - model 2000!!! Svatá prostoto.../ - mi tedy otvíralo pověstný nožík v kapse), vyráběným jakýmisi diletanty bez schopnosti namixovat výsledek aspoň vzdáleně podobný originální zvukové stopě, bez většiny reálných ruchů - a jako bonus navíc pak v ořezaném obrazu, kde z původního formátu 1,85:1 vidíte jakýsi vertikálně i horizontálně zpatlaný výřez (důsledek to opět debilního myšlení zodpovědných ignorantů, kteří kdysi stádu (dle tvrzení jednoho nedávného >veřejnováckého< kulturního impotenta) nechtěli v televizi 4:3 pouštět černé pruhy nahoře a dole a dnes po přechodu televize na formát 16:9 jsou nuceni s touto >filozofií< přístupu k uměleckému dílu obraz ořezávat znovu, takže výsledkem je jakýsi rozostřený paskvil místy s doočíbijící podivnou kompozicí obrazu, dobrý tak leda pro protekční debily, technicky parazitující na takto jen trochu náročnějšímu diváku nepochopitelně nastavených pravidlech hry... . . . Docela je mi pak líto zejména mladších diváků, kteří díky nezkušenosti si tuhle praxi od všech stanic napříč tušašským televizáckým spektrem (zde konkrétně od té, kterou si nuceně! platí) neuvědomují a deformuje se tak jejich pohled na světovou kinematografii (že by i to byl záměr?), majíce pak pocit, že všechny ty sračky co (zde) naše >televize veřejné služby< uvádí (i ve vztahu k vlastní tvorbě) jsou standardem a normální! . . . A docela se i divím, že ani těm >profesionálně kritickým< hlavám našim publicistickým stále toto nevadí. Jojo, byznys je byznys, že! Živí se těmito sračkami valná část prostonárodní čudlárny... Ejhle stav té naší kulturně-televizácko-mediální žumpy - jedenáctý rok jednadvacátého století... Sráči! - - - - - (Nekomentář zde znechuceně otrávený jako dvěstědvacátý - 20.9.2011)(20.9.2011)

  • nash.
    *****

    Nezapomenutelný film, který prožívám s každou reprízou a pokaždé mě dostane. Jeden z těch, kde nemohu jmenovat oblíbenou scénu, protože je jich tolik, že je vlastně oblíbenou scénou celý film. Herecký koncert Dustina Hoffmana, ve kterém si pro sebe Meryl Streep ukradne strhující sólo pokaždé, když vstoupí do příběhu. Příběh muže, který se učí být rodičem a svému synovi nahradit matku, nádherný, plný úžasných a emotivních momentů, stejně jako situací ze života, situací s nimiž se setká každý rodič, bez ohledu na to, jestli se jeho vztah rozpadá nebo ne. Film, ve kterém si každý rodič najde něco osobního. Přitom se přes řadu dojemných momentů myslím zručně vyhýbá laciné sentimentalitě a sladkobolnosti.(12.11.2012)

  • - Meryl Streep si sama napsala svou řeč u soudu, když byla nespokojena s tím, co bylo původně ve scénáři. (Kulmon)

  • - Dialogy Dustina Hoffmana poznamenalo také to, že právě rovněž procházel rozvodem. (Kulmon)

  • - Jane Fonda odmítla roli Joanny. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace