Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Princeznu Ellenu od narození provází příslib mocné kletby, kterou na ni uvrhla čarodějnice Murien. Kletba se má naplnit v den Elleniných dvacátých narozenin, jakmile zapadne slunce. Avšak ve chvíli, kdy zajde poslední sluneční paprsek a vše se zdá ztraceno, princezna zjišťuje, že zůstala uvězněná v čase. Pokaždé, když se kletba naplní, Ellena procitne do dne svých dvacátých narozenin a je nucena ho prožít celý znovu. Aby zachránila své království i sebe samotnou, musí v sobě nalézt odvahu a čisté srdce a dávné kletbě se jednou provždy postavit. (Bohemia MP)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (346)

Fr 

všechny recenze uživatele

„TY MĚ JAKO POŘÁD NEMILUJEŠ?…“ ///    Princezna je na můj vkus trochu asexuální, ale furt lepší „dneska“ takhle, než příště s nějakým „Alžbětkem“. Ten nápad s „vopakovačkou“ našroubovanej na českou pohádku – to voceňuju. Stejně jako to, že (ty vole, v český pohádce!) neznám většinu herců. Vobčas to působí lacině (ale kde furt brát ty prachy?), vobčas zase tak nějak zvláštně (třeba finále), ale je to tady samej CGI efekt, takže by snad parchanti (přiměřenýho věku) mohli bejt spokojený.   ///  NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Prožívám dnešek furt dokola… (Kurva i ty Tome?). 2.) Chcu oprášit starý hodnoty... (tak třeba…držet slovo…hubu…).       /// PŘÍBĚH  ***  HUMOR  *  AKCE  *  NAPĚTÍ  ne  ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vždy jsem tvrdil, že naše země je z filmařského hlediska stvořená pro to, aby v ní vznikaly nádherné pohádky, popřípadě fantasy. Vždyť tyto dva žánry se nemají problém propojit. Máme tu členitou krajinu, šikovné řemeslníky a filmaře, kteří by nějaký námět mohli převést do reálného světa a to je vlastně i jeden z důvodů, proč se rok co rok těším na vánoční svátky - až se zase budu moci vpravit do těchto fantastických světů a přijít na jiné myšlenky. Navíc sem tam se to tvůrcům i podaří a udělají mi radost nějakým pěkným filmovým zážitkem. Aktuálně mám ale v hlavě Princeznu zakletou v čase. Nádherná víc fantasy, než pohádka, která pracuje s klasickým tématem časové smyčky, do toho nabízí neotřelá herecká jména, totálně ultra boží hudební podklad a efekty, za které by se nestyděl kdejaký fantasy trhák. Paráda! Tohle jsem si prostě musel užít. A myslím si, že jakmile bude příležitost, rád si tuto pohádku užiju znova! ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $-miliónov ║Tržby Celosvetovo $361,028▐ Ajáj, tak toto je ale strašná vykrádačka, všetkého všemožného (od Avengerov až po Pottera), o nejaký ten originálny motív sa to ani len neoprieme. Na vrch sa len prikladá ten suchý herecký prejav, ktorý je priam až odpudivý, nejaké sympatie sa len ťažko nájdu k postavám. Posledné roky chrlia podobné dejové schémy, kde ste zakliaty v čase a to v rôznych žánroch (minimálne ma napdá Na hrane zajtrajška alebo Všetko najhoršie) a vedia to patrične aj využiť ale to tu proste nefunguje, je to kostrbato podané. Dopozeral som to ale z veľkými sebazaprením. /20%/ ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že tenhle film dělali samí mladí chlapi, takže oživili žánr skomírající české pohádky fantasy a sci-fi prvky, nevykašlali se na vizuál a vybrali si neokoukané lokace (oči-ústa-uši), jen mohli zvolit méně zprofanovaný hrad. Jinak ovšem docela spokojenost - s hereckým obsazením (včetně Lambory), kamerou i hudbou. 70%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Přestože Princezna nečaruje s moc originálními vizuálními a vypravěčskými nápady, jde o zábavný mix různých žánrových vzorců a zřejmě nejvíc cool českou pohádku, jakou jsem doteď viděl. Scénář s množstvím vatových scén, slepých narativních uliček a jalových dialogů, někdy dvojnásob mučivých kvůli postsynchronům, by potřeboval pročistit (115 minut stopáže příběh fakt ospravedlnit nedokáže), distribuce informací je prapodivná a sázka na ty nejtradičnější hodnoty otravná (love conquers all). Zároveň se tvůrcům eklektickou kombinací domácí pohádkové tradice a moderních zahraničních fantasy (hádám, že režisér bude velký fanoušek Maleficent a disneyovek, v nichž nesmí chybět muzikálová vsuvka) podařilo vytvořit poměrně funkční a soudružný fikční svět, který nebudí nechtěný smích a pocit trapna (to jen když dojde na medovníkový product placement) a je řízen smysluplnými pravidly. Dojem velkoleposti navzdory zjevně omezené výpravě (vesměs jen jeden hrad s hrstkou dvořanů, jedna jeskyně a pár exteriérů) zdárně navozuje velkolepá hudba a obstojné triky. Přes zmíněnou tradičnost pak oceňuji, že hlavní postavou je žena, která navíc prochází určitým vývojem a jejíž úspěch závisí na opuštění role dámy v nesnázích, pasivně čekající, až princ prolomí její kletbu. Eliška Křenková coby suše hláškující, nad milostná a jiná dobrodružství protagonistky povznesená alchymistka, by pak zasloužila spin-off. 70% ()

Galerie (84)

Zajímavosti (33)

  • Když se princ Jan (Marek Lambora) loučí se svým otcem (Milan Hroch) a vydává se na hrad Trojříčí, má na hlavě korunu. Když jede na koni přes louky tak také. Když však prochází přes nádvoří hradu Trojříčí, tak už korunu na hlavě nemá a v momentě, kdy vstupuje před krále Roberta VIII., korunu na hlavě opět má. Tuto chybu okomentoval Lukáš Daniel Pařík slovy: „Prince ta koruna na hlavě tlačila, tak si ji sundal, a když šel ke králi, zase si ji vzal.“ (Krocka)
  • V pohádce se pracuje s celkem šesti prvorunami, z nichž jednou je i prvoruna času, zvaná také jen jako runa času, kterou má princezna Ellena (Natalia Germani) na ruce. Dalšími prvorunami jsou pak například prvoruna života a prvoruna smrti. (Krocka)
  • Runa, kterou Amélie (Eliška Křenková) nakreslila na vodní hladinu jako runu pro slovo cesta, se podle staršího germánského futharku jmenuje raidho a i ve skutečnosti je symbolem pro cestu (či vůz nebo jízdu). (Krocka)

Reklama

Reklama