Reklama

Reklama

Velmi neúspěšný písničkář Jack (Himesh Patel) chce pověsit kytaru na hřebík, protože ať dělá, co dělá, poslouchá ho jenom nejlepší kamarádka Ellie (Lily James). Pak ho ale v důsledku chvilkového záhadného globálního zatmění porazí autobus. A to zcela změní nejen jeho život a způsobí i jednu hudební katastrofu. Když se Jack vylíže ze zranění a na párty konané na počest jeho uzdravení zabrnká na kytaru „Yesterday“ od Beatles, nestačí se divit reakcím svých přátel, kteří se chovají, jako by jednu z nejznámějších písniček všech dob slyšeli poprvé v životě. Mohl by to být nepovedený fór, kdyby se stejně nechovalo vyhledávání na internetu. Beatles jako by nikdy neexistovali a Jack vycítí příležitost. Stačí, když si vybaví všechny pecky legendárních Brouků z Liverpoolu, a svět mu rázem bude ležet u nohou. A ono to funguje! Dokonce tak dobře, že i slavný Ed Sheeran (hrající ve filmu sebe sama), který vezme Jacka jako předskokana na své turné, uzná, že ten klučina odnikud je mnohem talentovanější než on. Radost Jackovi kalí jen dvě „drobnosti“ – vědomí, že se dopouští celosvětového podvodu, a ztráta Ellie. Ta má pocit, že by ho konečně měla přestat milovat, když je to celou dobu jednostranné, a se zlomeným srdcem ho pošle do L. A. natočit nejlepší desku všech dob. Jenže když zpíváte o tom, že k životu stačí láska („All you need is love“), může vám to najednou dost změnit priority. (Cinemart)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (502)

eileen 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, proč dávám ty 2 hvězdy, snad z nostalgické vzpomínky na dřívější Curtisovy scénáristické počiny. Šla jsem do kina se smíšenými pocity, nečekala jsem od filmu nic zvláštního a to bývá většinou dobrý začátek, film často příjemně překvapí. Tady to ale nefungovalo vůbec. Začátek nezajímavý - nesympatický hlavní hrdina, kterého nikdo nebere - naprosto pochopitelně. Pak "velký třesk" a vida, naděje v podobě písní Beatles je na světě. To bych ještě pochopila, kdyby to v něco vykrystalizovalo, ale tak se bohužel nestalo, vyústilo to v naprostý kýčovitý happy end a mně vážně vadí, že nevím, proč lidi najednou neznali zrovna Beatles, Oasis, Coca-colu a Harry Pottera. Ale možná jsem už stará a nebo natvrdlá. Každopádně od tvůrce Lásky nebeské bych čekala něco víc. A to dnešní párování bělošky s Indem, nebo s černochem a nutnosti v každém příběhu zastoupit všechna etnika už mi leze krkem. Jednou větou slátanina, na kterou chci rychle zapomenout a už o ni nikdy nezavadit. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Danny Boyle je nepochybně jeden z nejzajímavějších režisérů současnosti. Naopak Richarda Curtise v osobním žebříčku tak vysoko nemám (scénář hodně připomíná About Time s první rolí Margot Robbie, jeho nejlepší film) a proto je i možná důvod, proč jsem se o film blíže nezajímal a skoro na něj ani nešel do kina. Což by byla obrovská chyba, protože jednak v kinech ubývá klasických romantických komedií (ačkoliv zde ta romantická linka není tak nosná) a hudebních filmů není nikdy dost...a druhak hodně žeru Beatles (nejsem fanatik, co zná všechny písničky zpaměti, ale naposlouchané je mám), což je zároveň jedna ze dvou menších výtek tohoto feel good filmu. Šedesátník Boyle pořád natáčí dravě jako čerstvý absolvent filmové školy, Lily James je stále neuvěřitelně roztomilá, Himesh "Raj Koothrappali" Patel patřičný sympaťák a Kate McKinnon stále nesympatická kráva (sem se ale její zuřivost přirozeně hodí). Trošku mě ale mrzelo, že slavný režisér nespočtu hitů ve vší té neotřelosti právě v té romantické lince patřičně nedupne na plyn a nenechá nás pořádně dopřát a užít si notoricky známé hity rodáků z Liverpoolu. Vždy jakmile začne písničkář Jack hrát, někdo zazvoní, bouchne dveřmi...jakmile konečně přichází naděje na velkolepý koncert (Live Aid z Bohemian Rhapsody to vytěžil na maximum), zazní několik zkrácených písniček a jde se domů. Dle mého obrovská chyba, když už tu licenci na všechny hity mám. Nic to však nemění na faktu, že Yesterday (asi nejlepší cover) JE nejlepším feel good filmem, na který lze o prázdninách zajít do letňáku. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Naprosto ultimatni feel good film. Cely film vlastne stoji na jednom skvelym napadu, kdy vetsina sveta zapomene Beatles (a par dalsich veci, nechte se ale prekvapit) a zaroven na skvelejch pisnickach Beatles. Jelikoz se pohybujem v zanru romanticky komedie, necekejte nejaky vysvetlovani, proste clovek musi prijmout fakt, ze svet zapomnel a dal se v tom nenimrat. Obsazeni se taky povedlo, Himesh je dokonalej, tohle se castingu fakt povedlo. A Lily James je prekvapive taky fajn. Jedinej problem filmu a duvod, proc nedam maximalni hodnoceni, je trochu malo obsahu, ne ze bych se nudil, naopak ty dve hodinu utecou ani clovek nevi jak, ale proste se tu zas tak moc nedeje a kdyby mel film 80 minut, tak se vlastne nic nestane (mozna prijdem o par fajn pisnicek). Ale jako celek fakt pohodova komedie s par skvelejma forama a ocekavanym zaverem, na kterou se jeste nekdy rad mrknu. Na Lasku nebeskou to nema, ale i tak dobra prace. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Scénárista Richard Curtis stojí za jedněmi z nejznámějších romantik žánru jako Notting Hill a Láska nebeská. Režisér Danny Boyle je zase režisér, který je zajímavý v tom, že střídá žánry a především v roce 2009 dostal Oscara za režii Milionáře z chatrče. A právě spojení jmén Curtis a Boyle znělo lákavě, protože i přesto, že Curtis nerežíruje vůbec špatně (Lásku nebeskou si i natočil a ten film je natočen výborně), především u jeho posledního režijního snímku Lásky čas se ukázalo, že je Curtisova režie už tak trochu nevýrazná a nezajímavá i když si pohrává se sebezajavějším námětem. Právě najmutí Boyleho mohlo znamenat, že bude Yesterday výrazně dobře napsaný film a zároveň výrazně dobře natočený film. Curtis přišel se zajímavým námětem a Boyle ho může výrazně natočit. Vyšlo to? Yesterday je rozhodně dobře natočený film, hodně fajn film a v rámci žánru i hodně slušná romantická komedie, která sice nějak nebourá základní stavidla žánru a ničím zas tak výrazně nepřekvapí, celé je to ale rozhodně natočené slušně, protože Boyle umí natočit, na rozdíl od většiny jeho filmů bych si ale dovolil tvrdit, že zde má opravdu dobrý scénář s kterým se mu navíc dobře pracuje. Je otázka jak moc je Boyle fanda Beetles, vsadil bych si ale, že rozhodně je. Curtis opět přichází se zajímavou zápletkou- Jack se nehodě najednou probudí ve světě kde nikdo nezná Beatles. Beatles se nikdy nestali slavnými. Nikdo z nich. Johna Lennona nezabil Mark Chapman. Paul McCartney s Michaelem Jacksonem nenazpíval duet The Girl is Mine (díky bohu, jedná se asi o nejhorší song v Jacksonově kariéře). Curtis očividně má v Beatles znalost, jestli by ale někdo automaticky čekal příliš silné tlačení nostalgie, příliš moc easter eggů na Sgt. Peppera nebo tlačení původních Beatles do děje musí být zklamán. Yesterday není jako Bohemian Rhapsody nebo Rocketman. Není to biografie skupiny Beatles. Je to film o jejich písničkách, které použije jeden z jejich největších fandů ne jen proto aby konečně zažil úspěch ale především zařídil, že ty písně se budou znát i v nové alternativní realitě. Let It Be, Hard Day's Night, He Jude.... Jedny z nejlepších songů, které kdy vznikli a svět by na ně měl zapomenout? Ovšem, že ne! Yesterday mi přijde na rozdíl od takové Curtisovy Lásky čas výrazně domyšlenější, chytřejší, vtipnější i dojemnější film. Má zároveň tu Boyleovu hyperaktivní režii, který občas kamerou hýbe z různých stran a třeba celé koncerty mají neskutečnou šťávu. Je tam především plno humoru tlačeného přes fakt, že Jackovy songy nejsou jeho a také pár slušných vtipů o tom co vše už neexistuje (ne, Beatles nebyli jediní!) Yesterday má i sympatického hrdinu, tedy Jacka tedy debutujícího Himeshe Patele. Pro Boylea jde jinak po Devu Patelovi v Milionáři z chatrče už o druhého indického talentovaného debutujícího herce s příjmením Patel a Boyle má na ně očividně štěstí. Patel je sympatický, umí prodat humor i emoce, má skvělou mymiku a především umí zpívat (za předpokladu, že opravdu zpíval ale řekl bych, že jo) Jeho nejlepší kamarádku, která by s ním hrozně chtěla být něco víc hraje jinak Lily James. Původná sympatická herečka, která zazářila jako Popelka, zazářila v Baby Driverovi a zaujmula jako mladší verze Meryl Streep v Mamma Mia 2. Takhle holka je talentovaná, dokáže uhrát několik emotivních scén a má s Patelem funkční chemii, jen jsem měl občas problém, že celá ta zápletka o tom jak ho ona miluje a on miluje ji ale není si jistej si možná bere až příliš času pro sebe a nikam se výrazně nevyvíjí. Respektive se místo jedné živější scény, která trvá asi 5 minut její příběh více posune během jednoho telefonátu a pár vět. Především celý osvětlení jejich finálního vztahu bylo ve finále celkem zvláštní a celkově bylo možná až příliš happy ending našroubované. To už je ale problém celkové začátku s touto dějovou linií. Curtis sice napsal slušně fungující ženskou postavu, ve finále jí ale přece jen tolik prostoru nedal. Rozhodně ale potěšil Ed Sheeran jako..... Ed Sheeran. Sheeran hraje sám solidně a překvapivě funguje, působí přirozeně, umí hrát a dokáže prodat několik vtipných scén. Pořád jsem spíš fanda toho Eda Sheerana ze Hry o trůny, tenhle Sheeran ale moc neztrácí. Solidní je i Kate McKinnon jako americká manažerka, která tu prodává jednu solidní hlášku za druhou a funguje snad nejlíp od posledních Krotitelů duchů. Jen toho prostoru má ve finále snad až příliš málo. Hezky se to celé taky dějově vyvíjí, objevují se nové dějové zákruty, nové vtipy, nové songy.... Vyvíjí se to celé očekávaným směrem, zároveň ale Curtis a Boyle občas dokážou překvapit. Jenom je možná pravda, že celá ta linka s tím, že najednou existuje svět ve kterém aktuálně neexistují Beatles (a nějaké ty nápoje nebo slavné literární postavy) je ve finále nepříliš důležitá a bylo by fajn vědět co vše je ještě jinak. Během filmu se navíc ještě ukáže, že Jack dost možná není poslední kdo si pamatuje Beatles. I rozřešení týhle podzápletky je ve finále celkem překvapivé v tom dobrém i špatném smyslu. Emotivní poselství v ní funguje, jinak se ale kolem toho možná dělal až příliš velký bugr. Bourání žánru nebo přelomovou věc tak úplně nečekejte, jinak je tu ale neskutečně pohodový letní film, který hezký zní, hezky vypadá a ve finále i hezky funguje na duši. Natočené solidně, veškeré role odehraný znamenitě a především to ve finále fakt funguje i jako hezká pocta Beatles. John Lennon a George Harrison můžou být v afterlifeu spokojeni, Paul McCartney a Ringo Starr si zase můžou v Liverpoolu zajít na pivo a říct si jak moc fajn film se o jejich písničkách natočil. A to tak moc fajn film, že je člověk schopen překousnout fakt, že byla Ana de Armas ve finále vystřižena! Hey Dude! () (méně) (více)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Písničkovej potenciál nevyužitej, scénář recykluje jedno klišé za druhým a hlavní postava je navíc docela nesympatickej idiot, kdo by sakra odmítal Lily James? Největším zklamáním je ale pro mě Danny Boyle. Nemám nic proti tomu, když svůj rukopis upozadí ve jménu fantastických herců a scénáře jako ve Stevu Jobsovi, ale tady nebylo nic, a Boyle přesto zůstal totálně nevýraznej. Kdyby to točil nějakej no-name režisér, vlastně bych nepoznal rozdíl. A to je aspoň za mě teda velký zklamání. Komediální průměr jsem od takových tvůrců jednoduše nečekal. Ed byl ale cool, Kate McKinnon si to taky vychutnala a na konci se to aspoň chytí těch správných hodnot a hned je líp. Ještě kdyby nevystřihli Anu de Armas a zvážil bych tu sedmičku, takhle pouze za 6/10. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (22)

  • Paul McCartney si se svou ženou Nancy na tento snímek zašel do obyčejného kina. Nenápadně se tam vplížili v přestrojení, aby je lidé nepoznali. Tvůrci filmu jim nabízeli speciální promítání, Paul ale odmítl. Prohlásil, že se ženou dali přednost zhlédnutí ve společnosti obyčejných lidí. S trochou nadsázky pak o filmu prohlásil, že to na něj byla dobrá reklama. (Snilek1379)
  • Ve scéně, kdy na celém světe vypadne proud, můžeme postupně vidět místa přes Asii, Rusko, Evropu až po Ameriku. Na tom by nebylo nic neobvyklého, kdyby všude nebyla tma. A vzhledem k tomu, že výpadek trval pouhých 12 sekund, není možné, aby všude na světě byla v jednu chvíli noc. (J.Cobra)
  • Původně měla být premiéra 13. září 2019, ale premiéra byla přesunuta na 28. června 2019. (Varan)

Související novinky

Fanoušci Any de Armas žalují studio

Fanoušci Any de Armas žalují studio

23.01.2022

Pakliže se řadíte k fanouškům kubánské herečky Any de Armas (Blade Runner 2049, Není čas zemřít), jistě si dobře vzpomenete na kauzu, kdy se sympatická kráska objevila v trailerech na film Yesterday… (více)

Spider-Man letí k miliardě

Spider-Man letí k miliardě

01.07.2019

Spider-Man: Daleko od domova má sice v Americe a ve zbytku světa premiéru až tento týden, stihl si však odbýt start v Číně, Hongkongu a Japonsku, který ho za první víkend vystřelil ke 111 milionům… (více)

Reklama

Reklama