Režie:
Sam MendesScénář:
David SelfKamera:
Conrad L. HallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Tyler Hoechlin, Paul Newman, Jude Law, Daniel Craig, Stanley Tucci, Jennifer Jason Leigh, Liam Aiken, Dylan Baker, Ciarán Hinds, David Darlow (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (864)
Tento film dokazuje, že nic není takové, jak se na první pohled zdá. Sam Mendes natočil film o gangsterech a to byla trefa do černého...jelikož těchto filmů je v dnešní době m....teda vlastně žádný. Za tento snímek bych dal jedničku s hvězdičkou za kameru, scénář i režii. Každá scéna ve vás vyvolá různé pocity (smutek, hněv, radost - tu ale jen minimálně), a tak to má být. ()
Osobne som v tom Mendesov rukopis nevidel, keďže pochybujem že po jednom filme môžeme o niečom takom hovoriť. Ale každopádne profiluje sa ! Už úvod s bicyklom a zasneženou krajinou na mňa veľmi zapôsobil a vtedy som vedel že tento film budem mať rád. Po skončení môžem tieto slova len potvrdiť. Filmu dominuje precízna technická stránka a veľa, veľa záberov je kompozične svetelne vybrúsených do najmenších detajlov, ktorým zároveň nechýba vysoký punc originality. A to vyúčtovanie (len s hudbou), bol neuveriteľný filmový zážitok po ktorom si srdce tak príjemné buší a mráz behá po chrbte. Mendes sa znova vytiahol, aj keď asi iným smerom než sa čakalo. ()
Jeden z nejlepších mafiánských filmů všech dob. Skvěle ponurá atmosféra podpořená přesnými hereckými výkony, zvlášť Jude Law mi utkvěl. Tom Hanks svoji, pro něj, dost netradiční roli také zvládl a Daniel Craig je se svým slabochem opravdu odpudivý/skvělý. No a Paul Newman je prostě třešnička na dortu. Sam Mendes je prostě jeden z nejlepších režisérů co znám. Zde se mu navíc povedl geniální tah se skvělou hudbou bez které by byl film sotva poloviční. ()
Tak nevím. Nechápu postoj některých uživatelů. Jednou Mendes natočí film, který je velice dobrý a pokud nenatočí stejně dobrý film i na druhý pokus, už to nezvládl? Nevím, přijde mi to divné. Rozhodně tohle není nijak slabý či nezvládnutý film. Jediné, co mi tam nesedlo, či vadilo, byl Craig. Na toho herce mám zřejmě alergii. ()
„Ľudia sa ma často pýtajú, aký bol. Bol to môj otec.“ Toto keď som videl v kine, skoro som skapal od nudy. Strašne nezáživný, sucho nakrútený a prízemný film o "veľkých veciach". Pekná výprava nestačí. Herci podávajú veľmi dobré výkony (Hanks, Newman, Law), ale stále som z nich mal dojem hroznej silenosti a únavy, neviem prečo. Nechtiac smiešne je už poňatie Hanksovej postavy, ktorý je vlastne proiadne skur*ený hajzel, ale keďže ho hrá jeden z najobľúbenšjších hercov desaťročia, tak je to vlastne milý chlapík s trocha špinavším zamestnaním. Zvrátené. Dokonca i záverečná prestrelka v daždi pôsobí až nechutne "seriózne", takmer akoby sa Sam Mendes (po tom, čo mu dali Oscara za Americkú krásu) hanbil, že robí "len" mafiánsky triler. Smutnú korunku tomu všetkému v závere nasadzuje detsky polopatistická myšlienka o otcoch a synoch. Jedna úchvatná hra na klavír nestačí. Kino Považan NMnV 2002 ()
Galerie (56)
Zajímavosti (25)
- Film je věnován památce kameramana Conrad L. Halla. (Hal_Moore)
- Během natáčení občas teplota spadla až na třicet stupňů pod nulou. Tato skutečnost však neznamenala, že na scéně bylo tolik sněhu, kolik štáb potřeboval. Bylo potřeba vyrobit spousty tun umělého sněhu. (Hal_Moore)
Reklama