Režie:
Guy RitchieScénář:
Guy RitchieKamera:
Alan StewartHudba:
Christopher BensteadHrají:
Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Michelle Dockery, Colin Farrell, Henry Golding, Hugh Grant, Jeremy Strong, Eddie Marsan, Lyne Renee, Tom Wu, Jason Wong (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Sofistikovaná akční komedie z dílny scenáristy a režiséra Guye Ritchieho Gentlemani sleduje příběh britského drogového krále Mickeyho Pearsona (Matthew McConaughey), který se snaží prodat svoje impozantní drogové impérium dynastii oklahomských miliardářů. (Vertical Entertainment)
Videa (9)
Recenze (947)
Je to kurevsky coolovo natočené a napísané, je to návrat ku koreňom ale starý dobrý Guy Ritchie je preč. Je to šialene prekombinované, niektoré obrazové hrátky samoúčelné, až mám dojem že Guy chce s divákom až tak za každú cenu vyjebať, že finálna márovačka je tak trochu deus ex, na rozdiel od jeho predchádzajúcich filmov, kde bola skôr zhodou neuveriteľných náhod. Ale hlavne je to strašne uhladené a chýba tomu tá živelnosť a úžasný rozprávač z Lock, Stock a Snatch. Ešte jedna takáto ritchieovka a budem sa pri jeho filmoch nudiť a nezachráni to ani jeho samožerstvo v podobe odkazov na predchádzajúce filmy. Charlie Hunnam je v tomto filme excelentný psychopat snažiaci sa celú dobu držať svoj temperament na uzde. 102. najlepší film ani náhodou. 8/10 ()
Ďalší vybrúsený kúsok s dielne Guya Ritchieho. Priznám sa, že som sa v tom zo začiatku trošku strácal, Richtie a jeho šialený strih, preskakovanie zo scény do scény, z príbehu do príbehu, od postavy k postavy sa hneď s kraja ťažko vstrebáva, no časom, keď vám začne byť jasné o čo tu beží a kto je kto, to začne byť obzvlášť zaujímavé. Hlavne druhá polka ponúkne štýlové scény ako býva od Richieho zvykom, no aj gangsterský príbeh ma šmrnc a postavy majú taktiež výborne rozdané karty až do samotného konca, pretože až keď film skončí, až vtedy môžete mať istotu, kto s kým vymyl podlahu. 75% - 4* ()
Ritchieho gangsterky můžeme vnímat jako žánrové projekční plátno, kam si autor promítá sám sebe, respektive svůj aktuální bod své životní dráhy, kariéry a pozice ve filmovém průmyslu. Na úplném začátku v prvotině "Sbal prachy a vypadni" tak máme partu sebevědomě oprsklých mlaďochů, kteří mají talent a ambice, ale hlavně více štěstí než rozumu, když se po hlavě pouštějí do světa všemocných starých struktur. S druhým filmem už mnohem menší roli hraje náhoda, zato se režisér spolu s hrdiny dostává do mnohem větší hry se zámořskými hráči jiné váhové kategorie, ze které si navíc nemůže dovolit vyváznout jen s odřenýma ušima. Dnes už opomíjený existenciálně pesimistický "Revolver" ukazuje bývalého machra ve svém oboru, který ale byl nějakou dobu mimo, paktoval se s příliš mocnými lidmi a nyní sám o sobě pochybuje, takže zkouší rozjet velkou hru, která ho dostane zpátky na vrchol, ale současně přehodnocuje svůj vlastní život. "RocknRolla" vyjadřoval pocit nově nabité jistoty a současně loučení s ostrovními kořeny, přičemž se příznačně věnoval i pozici Anglie / Ritchieho mezi Evropu a Amerikou. "Gentlemani" proto nejsou toliko návratem, jako snahou dokázat ostatním i sám sobě, že "král na to pořád má". Urazil dlouhou cestu a z nevycválaného vychytralého drzouna je distingovaný lumber švihák v letech a majitel stylové hospody i vlastního hipsta pivovaru, kterému neváhá udělat reklamu. Sice stále chová sympatie ke streetwise chuligánům s těmi jejich online projekty, ale je jim už na hony vzdálený. Trochu pomýšlí na důchod, když se teď paktuje se smetánkou a pohodlně si nahrabal na lukrativních projektech, jenže tahle zdánlivě poslední bilanční prácička mu nakonec vžene novou virilitu do žil. Dravost, odvahu a drzost vystřídala sofistikovanost (byť spíše v tom snobském povrchním smyslu, než jako opravdová důmyslnost či propracovanost) a okázalá vytříbenost. Gangsterky vždy stály na motivu střídání generací, potažmo na konfliktu mladé a staré školy, proto příznačně Ritchieho věku a sebeobrazu se tato historka z podsvětí ubírá atypickým směrem, jaký by jemu samotnému v začátcích nepřišel vůbec na mysl. Otázka je, co by na tohle glorifikované vypolstrované páprdovství řekli dnešní mlaďoši, kteří si v rámci žánrových světů gangsterů brousí zuby na své příležitosti - v posledních letech vládne především frankofonní produkce jako vynikající "Bídníci" či hyper-stylový "Gangsta". To ale nikterak nesnižuje zábavnost a svižnost "Gentlemanů", kteří by i v jiném, silnějším roce patřili mezi nejvděčnější tituly z široké distribuce (tedy alespoň z pohledu diváka boomerského věku). ()
Další Ritchieho bezchybný zářez. Je neuvěřitelně znát, že jako tvůrce vyzrál a promítá se to i do scénáře a především postav. Stylový posun je markantní, současně ale obsahuje všechny klasické ritchiovské propriety, pracuje s nimi ale zase trochu jinak a výsledkem je neskuteně zábavný, inteligentní a rafinovaný film. Nejplnohodnějtší divácký zážitek v kině za hodně dlouhou dobu. ()
„Čo urobil?“ – „Nepodal mu ruku.“ Guy Ritchie je pre mňa v podstate anglický Tarantino. Paradoxne sa mi jeho prvé filmy až tak nepáčili, ale Kráľ Artuš a Rozhnevaný muž (a áno, azda i Aladin!) sú obrovské pecky. Gentlemani sa plnohodnotne do tejto silnej série môžu zaradiť. Hoci majú skoro dve hodiny a sú plní postáv, zvratov a skokov v čase a priestore, sú zároveň krásne prehľadní a svižní. Myslel som, že také zbesilé tempo snímke nemá šancu vydržať až do záverečných titulkov, ale som sa našťastie mýlil. Mýlil som sa i v tom, aké brutálne to bude. Predsa len, je to Guy Ritchie... Ale nie je to nijako výrazne explicitné (ak uvážime, že mohlo: prasa, rezanie pol kila mäsa atď.). Čo sa hercov týka, fakt neviem, či si to viac vychutnal Hugh Grant, Charlie Hunnam alebo Colin Farrell. Scenár neprestáva prekvapovať po celú dobu trvania; len čo som predpokladal, že viem, ako to dopadne... dopadlo to presne naopak. A hlášky a dialógy je fakt radosť počúvať („Mladší už nebudem. Skôr naopak.“). Mimoriadne originálny spôsob vydierania! ()
Galerie (121)
Zajímavosti (27)
- V původním návrhu filmu měl Raymond (Charlie Hunnam) vystupovat pod přezdívkou „Posh Pete“. (ČSFD)
- Partička dětských výtržníků otravuje Rayova parťáka hlídajícího auto. Kdosi pochválí jeho hodinky a prohodí: „Kolik je hodin, pane Wolfe?“ Jde o narážku na film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), konkrétně postavu Winstona Wolfa (Harvey Keitel), jenž si zakládal na své dokonalé přesnosti a dochvilnosti. (DeLorean17)
- Na konci filmu se Fletcher (Hugh Grant) snaží prodat námět na tento film majiteli televizní společnosti. Majitelem je sám režisér filmu Guy Ritchie, jedná se o cameo. (Dr_Virus12)
Reklama