Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Plachý poštovní úředník Tomek je posedlý atraktivní výtvarnicí středních let, smyslnou a promiskuitní Magdou, která bydlí v protějším domě. Sleduje ji dalekohledem, začne se jí plést do života a posléze se odhodlá odhalit jí své city. Soudí totiž, že je osamělá a potřebuje něhu. Cynická odezva, se kterou Magda jeho vyznání přijme, mladíka vážně raní. Do příběhu o manipulacích ve jménu lásky k bližnímu ovšem zasahuje i Tomkova bytná, která pro „svého" chlapce chce jen to nejlepší. - Alena Prokopová (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (30)

kaylin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi se není moc čemu divit. Je to v podstatě východisko z filmu "Okno do dvora", ale pojaté naprosto jinak a s naprosto jinými následky v jiném žánru. Skvěle je zde zachycen voyeurismus, ale ještě lépe je zde zachyceno celkově vyvrcholení, které je nečekané, ale přitom se jeví jako jediné logické. Opět smekám. Není divu, že to Kieślowski protáhl na hodinu a půl ve filmu "Krátký film o lásce". ()

erased 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Právě zdejší povýšené odsouzení toho, co se postupně vyvíjí z úchylky v opravdový a čistý vztah, jako nepřiměřeného jen kvůli tomu, že se neslučuje s jakýmisi vykonstruovanými normami si přímo říká o to, abych tento díl nenáviděl. Po odhlédnutí od její myšlenky je však šestá epizoda neskutečně citlivou romancí, a jako taková se naopak nedá nemilovat. Pozn.: Krátký film o lásce jsem zatím neviděl, ale věřím, že právě pro zbavení se podtextu a nadějnější konec je o třídu lepší, než tato jeho kratší verze. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tak to je všechno, to je celé to milování," říká zkušená a promiskuitní Máří Madaléna po Tomkově předčasné ejakulaci. Tím se karta lásky obrací - a závěrečnou scénou, "já Váš už nesleduji", se vrací do talonu. Ta karta se jmenuje "Srdcový kluk", ale zde ji můžeme nazývat "Rozkoš z koukání" neboli (snad podle Freuda) "Echte Schaulust". Hrubě vyjádřeno, "kdo nešmíruje, ten nemiluje". Hezky a jasně to vyjádřil Pascal Pernod (viz Slavoj Žižek: Lacrimae Rerum, též Hospodářské noviny, 27. květen 2017). "Není žádná (dokonalá, vzájemně opětovaná) láska, existuje jen nesmírná potřeba lásky; každý skutečný milostný poměr selhává a vrhá nás zpět do naší samoty." ()

d-fens 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

ocenenia : "Vatikánsky zoznam" (vznikol v roku 1995) - zaradené v sekcii 'Morálne hodnoty' (celý tv seriál) ◘◘◘◘ dávam 5*, ale prepracované na celovečernú verziu to má záver viac otvorený interpretáciám, viac duchovný, kdežto v tejto tv verzii je to ukončené ako bežný príbeh... každopádne, každou ďalšou časťou sa tento seriál-cyklus pre mňa stáva kultom, monumentom pred ktorým stojím s otvorenými ústami.... imho, svojou mnohovrstevnosťou a pritom vnútornou konzistentnosťou by som Dekalóg prirovnal k inteligentne sofistikovanej, úžasne konzistentnej kontrapunktickej myšlienkovej "skladbe", dôsledne, s láskou a umeleckým kumštom génia (resp. 3 géniov - réžia, scenár, hudba) prenesenej na filmový pás... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krátky film o láske v ešte kratšej verzii, ale opäť ako pri Zabíjaní vôbec nemáte pocit, že tu niečo podstatné chýba. To by sme mali asi iba vtedy, ak by sme obe verzie videli tesne po sebe. V realite by následky mladíkovho chovania boli predsa len odlišné, avšak pokiaľ chápeme, čo chcel Kieslowski povedať, tak tento mierny odklon od skutočnosti dokážeme akceptovať. Skrátka tu cítiť ten existencializmus pomaly z každého záberu, slova a výrazu tváre oboch hlavných postáv. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama