Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Dan LaustsenHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Bradley Cooper, Cate Blanchett, Toni Collette, Willem Dafoe, Richard Jenkins, Rooney Mara, Ron Perlman, Mary Steenburgen, David Strathairn, Mark Povinelli (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V kriminálním dramatu se představuje Bradley Cooper jako mladý ambiciózní umělec s nadáním zmanipulovat lidi díky vhodně zvolených slov, který se spojí s psychiatričkou (Cate Blanchett), která je však mnohem nebezpečnější než on sám. (Falcon)
Videa (5)
Recenze (264)
Technicky dokonalá filmařina! Famózně porežírovaná, pokamerovaná, nastříhaná, výpravně i scénograficky vypiplaná do nejperverznějších detailů a skvěle zahraná. Tedy až na koženého metroseksuálního manekýna Bredlyho, jehož finální smích byl krystalicky čistou ukázkou mimicky ochrnutého polena, které před kameru evidentně prorejdily výhradně hbité prsty nadržených školaček a frustrovaných hospodyněk. Co je to vše ale, kurva, platné, když obsah tvoří hňupovité šestákové melodrama s přiblble zkratkovitou a zcela očekávanou pointou, jehož zápletka i vyvrcholení by možná vystačily na sice taky nezajímavý, ale alespoň hutný půlhodinový kraťas. Šestákové melodrama, které egoisticky nad sebou masturbující režisér doplácal veskrze nudnou a z převážné části úplně zbytečnou vatou až k nehumánním stopadesáti minutám. Dokážu sice pochopit jeho deviaci, kdy mu nepochybně ztvrdne, jakmile někde uvidí cirkus, kolotoče či jiné atrakce cigánské spodiny, týrající zvířata i lidi, ovšem v tu chvíli naprosto ztratí zábrany i jakýkoliv soucit s divákem a soustředí se jen na sebeukájení. A to se přitom místo kupení rádoby poetických a romantických noárhoven mohl v pohodě pořádně zaměřit na mentalistické triky manipulace mentálů, na nichž de fuckto příběh stojí a které pro samé audiovizuální pičičandy pro pamětníky jen povrchně naťukl asi tak na úrovni Jolandy, utírající si od vepřového sádla mastné prsty do tarotových karet. Tudíž tu máme již třetí po sobě jdoucí film dříve mnou tolik zbožňovaného Viléma Býkovského, při kterém mi narostlo vole, zvrásnila se mi kůže, zkornatěly tepny, otráveně jsem cvrnkal panenku do porcelánové hlavy, zoufale troubil s jeleny na tom obraze nad kredencí a měl jsem neodolatelnou chuť skáknout si zasmrdět na poštu do fronty na důchod. Čímž jej přeřazuji do kategorií otylých chovatelek koček za zenitem, audiovizuálních teroristů a uspávačů hadů a už ho ani trochu nemiluju, kokota kýčovitého. ()
Je to zvláštní. Přišlo mi, že se tam do poloviny filmu nic moc nestalo, jen se to dějově hledalo a set upovalo se to pro tu druhou polovinu a u obrazovky mě drželi jen hereci jako somatné postavy (např Dafoe je ginální jako vždy). V polovině se to ale láme a od příchodu Cate se to mění v solidní thriller plný her s psychikou a vrcholící trpkým závěrem. ()
Nie som del Torov fanúšik, všetky jeho filmy mi prídu priemerné, snáď len s výnimkou Faunovho labyrintu, ktorý bol mierne nadpriemerný. Nightmare Alley by som dal zhruba na úroveň Labyrintu. Vizuál je podmanivý, ale asi sa del Toro až príliš sústredil na krúženie kamerou a o to menej sa venoval príbehu. Keď to porovnám s pôvodným filmom z roku 1947, tam to bolo naopak a práve preto sa mi originál páčil viac ako tento remake. Škoda premrhanej príležitosti, hlavne s takýmto skvelým obsadením, lebo príbeh mal čo ponúknuť. Aj atmosféra 40-tych rokov sa dala zvládnuť lepšie, práve na ňu som sa tešil, lebo retro filmy mám veľmi rád. Jediným dôvodom, prečo idem na 4 hviezdy sú práve herci, hlavne Bradley a Willem, Cate ma tu trochu sklamala. S iným režisérom to mohla byť fakt pecka, taký Nolan, Fincher alebo aj Spielberg, takto u mňa len 70%. ()
Bohužel pro mě je film rozdělen na dvě nesourodé části, ta první, v cirkuse, i když je v ní postupně budována atmosféra snímku a představovány charaktery, mě bavila mnohem méně, než část ve městě, kdy teprve začala ta správná temnota, intriky a lži a mohl se naplno projevit del Torův talent pro ponuré příběhy. 70%. ()
Raritní bizár. Del Toro konečně po letech zavřel svoje obvyklé hračkářství a natočil nejdospělejší film za hodně dlouhou dobu, ne-li vůbec. Nightmare Alley je temná neo-noir krasojízda plná zvláštních existencí, zastřených motivací i lidských útrap. To vše ve fenomenální, labužnicky střižené vizuální stylizaci, která je vypiplaná do nejmenšího detailu. Není to vysloveně příjemné pokoukání a některé pasáže se trochu moc táhnou, ovšem své highlighty to má a je jich poměrně hodně. Kupodivu násilí umí být stejně intenzivní a zážitkové, jako některé dialogy a vzájemná interakce hlavních hrdinů. Bradley Cooper v nezvyklé roli, které se chopil více než zdatně. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (14)
- Film se odehrává v letech 1939-1941. (NinadeL)
- Bradley Cooper prozradil, že spousta rekvizit použitých při natáčení bylo skutečným vlastnictvím režiséra Guillerma del Tora, který si obecně potrpí na dobové předměty. (NiWi)
Reklama