Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (299)

silentname odpad!

všechny recenze uživatele

Nemám tušenia, čo som práve videl. Čakal som asi všetko, no "Bourák" by sa mal stať asi v budúcnosti učebnicovým príkladom ako sa filmy robiť nemajú. Je až neuveriteľné, že tento film si zoberie mená ako Ondřej Trojan, Petr Jarchovský, Ivan Trojan, Jiří Macháček a mnohých ďalších a výsledkom je absolútna explózia otrasnosti, kde nič vo filme reálne nemá žiadnu logiku, žiadny príbeh, ani nič s čím by sa to dokázalo spojiť. Dokonca si často nie som ani istý, či je Bourák vlastne hlavný hrdina. Alebo či to náhodou nie je jeho dcéra v podaní Veroniky Markovej. Celý film je dokopy komédia o tom ako sprosté postavy robia sprosté veci a máme sa na tom asi z nejakého dôvodu smiať. Okey. Dokopy si film odo mňa vyslúžil jeden smiech za scénku, kde sa Milan Ondrík udrie panvicou sám do tváre. Soundtrack je celkom dobrý a možno by som mohol povedať, že ku koncu sa konečne niekam dostaneme, no dokopy vo všetkom ostatnom je celý tento film len obrovské tápanie a tápanie. Nikto dokopy nevedel čo s tým majú robiť. Všetky scénky nepôsobia reálne a nemajú dokopy v sebe žiadnu charizmu. Nikto z hercov nie je presvedčivý. Plus absolútne nechápem, prečo je tu Petra Polnišová v role znudenej sestry. Herečka, ktorá ma dokopy energie za desiatich je tu posadená do absolútne tragickej role, kde má v ruke žehličku a dokopy ju len vidíme nudiť sa v živote. To nie je rola pre niekoho ako je Polnišová. No bohužiaľ nie je jedinou nevyužitou herečkou vo filme. A najhoršie na tom je, že tento film nie je ani trochu vtipný. S výnimkou tej jednej spomenutej scénky som sa ani raz nezasmial. Ani nič. Film je proste čisté komediálne utrpenie. A jediné čo vám môžem odporúčať je držte sa od toho čo najďalej. Hodnotenie: F ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25% () (méně) (více)

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Vůbec netuším, proč tahle nahodilá záležitost vznikla. Na plátně se postupně vystřídá pozoruhodná přehlídka tragických postav, ani nemám nějak chuť se k nim vyjadřovat. Natožpak k samotnému „ději“, ve kterém se objevuje čerstvě platný městský zákaz hazardu, vyřizování účtů místní mafie či unavená rodina otce, který se zasekl v osmdesátkách. Vztahy jsou tu křehké i divné zároveň, celé je to přeplácané nejrůznějšími motivy a je tam tak nějak trocha od všeho. Ondřej Trojan se měl možná držet své standardní letité pauzy mezi filmy a tohle si odpustit. Do projektu namočil spoustu kvalitních herců i lidí za kamerou, kteří si něco podobného nezasloužili. Formálně je to poměrně výrazné a veskrze fajn, ale ta podivná pachuť na patře zůstává. Navíc je to pocitově mnohem delší než v reálu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je to opravdu tak jednoduché, že se sklepácký humor přežil? Jistě, generace se střídají a každá má to svoje, ale tak tvrdé odmítnutí nebylo vysloveně nutné. Mezi těmi současnými českými filmy, které nejsou lacinou romantickou komedií, patří Bourák mezi ty dobré kousky s jemným retro nádechem a dobrou satirou. Navíc velice dobře funguje rámování příběhu do stylového koncertu (výborná zejména Černochová a Graves) a Veronika Marková si klidně může připsat všechny frčky za objev roku, protože tak přirozená mladá herečka tu už dlouho nebyla. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

No vlastně mi to přišlo jako zajímavá žánrovka. kdybych chtěl bejt hnusnej, samozřejmě můžu popsat 10 000 znaků na téma jak tam nefunguje tempo, trapnos t a topornost herců, wtf tlustej Elvis , nesmyslnost neexistující zápletky .. no vlastě :-) Ale asi jsme prostě vděčný, že občas může být český film i něco jiného než oslava chcípáctví a babrání se v komunismu nebo válkách. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (11)

  • Film se natáčel od 26. května do 6. června a pak od 2. září do 16. října 2019 převážně ve Varnsdorfu, Rumburku, Šluknově, Krásné Lípě a blízkém okolí. (bianci)
  • Režisér Ondřej Trojan, bratr Ivana Trojana, již svého bratra režíroval a spolupracoval s ním na snímku Želary (2003), nominovaného na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film za rok 2003. (JimDeNiro)

Reklama

Reklama