Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GilEstel
    ****

    Ano. Bylo to tady a už je to tu zase. Tolik milovaný a zároveň proklínaný retro muzikál tolik nenáviděného Filipa Renče. Ačkoli se neřadím mezi jeho fanoušky, hodnotím Rebely jako dobrý počin. Ta retro vlna 60. let, se kterou film přišel a na níž se podílel, přinesla do společnosti něco pozitivního. O tom vůbec nepochybuji. Mládež objevila nepoznané a starší generace zavzpomínala na mládí. Zazní zde celá řada starých hitů, které připomněly šťastnější léta české hudební scény. Hlavní romantická zápletka letních prázdnin tvoří z filmu pohodovou oddechovou podívanou. Daří se i vyhnout tradičnímu happyendovému klišé. Příjezd ruských vojsk a následná emigrace dává filmu další rozměr. František Němec a Tomáš Hanák vkládají do snímku herectví a kultivovanost. Jan Révai je sice omylem filmu, ale přiznejme si. Kdo v té době neměl rád Zuzanu Norisovou? 72%(13.11.2010)

  • tron
    ****

    „To sme si asi fakt nerozumeli.“ Rebeli majú tendenciu zasiahnuť vaše srdce. Začínajú sa nenápadne, humorne, nezáväzne, Renč len občas príde s niečim vážnejším, čo naznačuje, že sa nepohybujeme v až tak neškodnom letnom dobrodružstve, ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad (výborne mužný otec Tomáš Hanák, nežne vyprevádzajúci svoju dospievajúcu dcéru k strate panenstva na tému „Jeho nepoznám, ale poznám ju a to mi stačí.“), ktoré sú prebíjané sympaticky roztatárenými spevácko-tanečnými výstupmi. Tie svojou úprimnosťou, nákazlivou radosťou zo života a originálnou vizuálnou stránkou berú dych. Nevraviac o tom, že ak zaznejú desiatky rokov staré „Jó třešne zráli“, robí sa atmosféra konca 60. rokov sama. K tomu režisér pracuje s atraktívnymi, no slabými mladými hercami rovnako super, ako svojho času Verhoeven vo VESMÍRNEJ PECHOTE (najviac ma bavili Alžbeta Stanková ako panenská dračica Bugyna a Ľuboš Kostelný ako Eman z Turčianskych Kľačan od Martina ako vyučený kuchár, toho času zbeh). A do toho výborné kostýmy, výprava zaspatej pohraničnej dediny a starí machri v cameách (Bohdalová, Svěrák, Neměc, Štepka). A potom sa zrazu všetko blbnutie končí a prichádza strhujúci záver, ktorý v mojich očiach predčil aj fenomenálne smutné PELÍŠKY. Renč nás odrazu šokuje silnými zábermi na stratenú platonickú lásku, žaláre, ktoré trhajú vzťahy, vlaky spomalene odchádzajúce do diaľky za zvukov vypaľovačky o San Franciscu a pomýleným politickým systémom, kŕčovito sa zmietajúcim v narastajúcom strachu a neistote roka 1968. Bravo. Kino Považan NMnV 2001(12.1.2009)

  • NinadeL
    ***

    Po deseti letech uzrálý retro muzikál s kompaktní vizuální stránkou, lehkou nadsázkou a hořkou nótou na závěr. Celek povyšuje Tomáš Hanák a jeho soukromý restauratér. Méně by samozřejmě bylo více, kolekce filmů na téma léta 1968 lepší kousek bohužel zatím nenabízí. A pět ze šestice nových mladých uspělo, to je slušná bilance. #kinobus(17.2.2009)

  • fragre
    *

    Takový krásný, barevný, citů plný a romantický příběh, kterému k dokonalosti, jaké dosahují podobně laděné příběhy z dílny Rosamunde Pilcher, chybí jen to, aby se ti krásní mladí lidé nakonec vzali. Ufff, prznění nostalgie reklamou. Jediné co jakž takž v tomto šlaku funguje jsou ty hudební klipy (a stejně původní verze písniček s opravdovým soundem šedesátek jsou lepší). Snad se dochovalo dost knih, novin a filmového materiálu, aby znovuoživení reálií a atmosféry roku 1968 mohlo být podstatně úspěšnější. Takhle mi to připadá jako vykořisťování tématu.(27.8.2011)

  • sportovec
    **

    Spíše přeceňovaný než adekvátně hodnocený muzikál zrcadlí především fatální absenci dějinného povědomí o dnes už jasně historických šedesátých letech. Vezmeme-li vážně syžet i sporé náznaky děje, obsažené v tomto pseudorevolučním filmu, ukazují jednoznačně do roku Pražského jara - a to nezávisle na vůli svých tvůrců (míra tohoto propadu se projeví nejvýrazněji srovnáním Hřebejkovými PELÍŠKY). Písničkový mišmaš sahá od počátku do konce šedesátých let a věrohodnosti nezvádnutého díla neprospívá ani přenesení kauzy bratří Mašínů do zenitu šedesátých let, kterým je právě osmašedesátý. (Mimochodem: pokud by se v té době konaly svobodné volby - svobodné znamená v měřítcích doby - získala by v nich KSČ podle tehdejších nezávislých sociologických průzkumů kolem 65% hlasů.) Hranice v té době byly otevřené (bez nesnází, spíše s mírně udiveným ohlasem ve veřejném mínění tehdy svobodně emigroval např. Vladimír Pucholt). Doba uvolnění, prezentovaná tvůrci jako čas despocie a totality, ponechává filmu pro jeho klady minimální prostor: víření mladých těl (to je jediné, co má společné se STARCI NA CHMELU), některé herecké výkony ... a pak už jen úžas nad tím jak lze zmarnit tak atraktivní námět (za to málo je zřejmě co děkovat spoluscénáristovi Zdeňku Zelenkovi). Stručně shrnuto: příliš málo skutečných perel v neskutečně přemnožené hlušině.(5.11.2007)

  • - Filip Renč se nejvíce inspiroval klipem z archivu Československé televize Dáme si do bytu, kterou zpívají Josef Bek a Irena Kačírková. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

  • - Film se stal čtvrtým nejnavštěvovanějším filmem v kinech v roce 2001. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

  • - Ve filmu se zpívá nebo je slyšet 16 písní. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace