Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (176)

Matty 

všechny recenze uživatele

Paul si během svého pozdně nočního probuzení z nevzrušivého spánku kancelářské krysy musí neustále opakovat, že cokoliv zlého jej potká, za pár dní se tomu zasměje, ale úplně jistý si tím nikdy být nemůže. A divák díky Scorseseho zálibě v temných koutech měst i lidských duší také ne. Labilní chůzi od komedie k thrilleru a zpět jistí velmi stabilní režie i zdařilý scénář, dříve či později eliminující jakékoliv pochybnosti ohledně samoúčenolnosti toho kterého rozvětvujícího se motivu. Vše do sebe krásně zapadá, vše souvisí se vším a celé to končí úžasným kancelářským tanečkem, ujištěním, že v tomto případě nešlo o nic velkého, zásadního či přelomového. Jenom trocha filmařského řádění. Na té nejvyšší řemeslné úrovni. Apendix: Další položka na dlouhatánský seznam filmů, kterými se Timur Bekmambetov inspiroval při tkaní Wanted. 80% Zajímavé komentáře: Flipper, Peytl ()

JayZak 

všechny recenze uživatele

Tak takhle to vypadá, když má člověk pořádnou smůlu. Paul Hackett očekával zpočátku nadějný večer, ale ten se mu postupně změnil v noční můru, díky souhře několika neuvěřitelných náhod. Scorsesemu se v tomto vyčnívajícímu dílku daří kombinovat thriller s komedií, jejíž prvky často vycházejí z absurdních situací, které Paul zažívá. Pobavil jsem se dobře a nakonec jsem Paula i trochu litoval.. :) 3,5* ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Oscarovým vlkodlakem roztrhaný Griffin Dunne si zde zahrál smolaře, který si jednoho večera chtěl pouze zapíchat s uhrančivě krásnou Rosannou Arquette, místo toho musel čelit pranýřství za podezření z vraždy a vykrádání bytů. Příjemně obsazená, hezky natočená, chvílemi dokonce bizarní černá komedie, která ve Scorseseho filmografii zvláštním způsobem zapadá mezi všemi těmi gangsterkami, ale o to větší překvapení vás z tohodle malého filmu čeká. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Zažil jsem několik hodně mizerných dní, ale za Paulovu noc bych žádný z nich nevyměnil. Paul se ve své noční můře totiž dokázal vymáchat tak svědomitě, že mi nezbývá než konstatovat, že to celé bylo divné, ale jistou dávku zábavy jsem v tom taky našel. Zejména se sochařkou Kiki bych si patrně docela rozuměl, ale sympatičtí mi byli i barman Tom či "neúplatný" vyhazovač z klubu. A navíc jsem si potvrdil, že čím je umělecké dílo hnusnější, tím je cennější a to je informace k nezaplacení. ()

Ajantis 

všechny recenze uživatele

Duchem dílu Franze Kafky natolik blízký film jsem dosud neviděl. Slovo „blízký“ už snad ani není na místě, vystřižení atmosféry a údělu hlavního hrdiny je dokonalé a některé scény (dveřník u baru) pocházejí přímo z Kafkova pera. Jen absurdita zde má více humorný podtext, to ale vůbec nevadí. Ústřední postavou je rovněž uředník, ovšem pracující v srdci New Yorku, a během noci, již s ním prožijeme, poznáme – jak je u Scorseseho zvykem - jeho temnější a v tomto případě i neobvyklejší tváře, protože „po zavírací době platí jiná pravidla“. Paul má jediný – a na první pohled snadno dosažitelný – cíl: dostat se domů. V New Yorku 80. let přece nemůže být žádný problém dostat se ve 2 ráno do svého bytu. Jenže na zdánlivě přímou cestu padá kámen za kamenem a sotva Paul jeden obejde, objeví se před ním další. Už mnohokrát to vypadá, že konečně našel záchranu a vše se v dobré obrátí, ale chvíli naděje okamžitě vystřídá obrat, který jeho postavení ještě zhorší (v tomto nacházím největší podobnost s Nezvěstným, jenž se ostatně ztratil ve stejném městě). Nikdy nedospěje až do stavu úplné bezradnosti, jeho dům je vzdušnou čarou stále nedaleko, stačilo by nasednout na taxík nebo na metro a musel by přece být doma hned... ale jakmile něco podnikne, vždy se přihodí – ať už náhodou nebo přičiněním někoho jiného - něco, co jeho úsilí zhatí. Důležité je, že se v každé situaci chová a rozhoduje víceméně racionálně (jak by divák očekával) a nepředstavuje pouze panáka vláčeného scénářem. Jeho jednotlivé příhody jsou navíc navzájem provázány a míru absurdity tak ještě zvyšují, až si člověk říká, jak je i ten New York vlastně malý. Plus nádherná hudba. ()

Galerie (86)

Zajímavosti (9)

  • Scorsese povedal Griffinovi Dunnovi, aby počas nakrúcania obmedzil sex a spánok za účelom reálnejšieho zobrazenia pocitu paranoje. (Georgei)

Související novinky

Zemřel herec Dick Miller

Zemřel herec Dick Miller

31.01.2019

Ve věku 90 let zemřel v kalifornském Toluca Lake herec Dick Miller. Smutnou zprávu předal médiím rodinný mluvčí. Rodák z Bronxu má od svého debutu v roce 1955 ve snímku Apache Woman na svém kontě… (více)

Reklama

Reklama