poster

Vše o mé matce

  • španělský

    Todo sobre mi madre

  • slovenský

    Všetko o mojej matke

  • anglický

    All About My Mother

Drama

Španělsko / Francie, 1999, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    ***

    "Ta žena je jeho otec..." . O filmu takřka všeříkající věta. Skvěle zrežírovaná i velmi slušně zahraná, spletitá sonda do světa pohlavně obojetných, přemalovaných stvoření, míchaná se srdcervoucím příběhem o znovu nalezeném otci, s mými emocemi prostě nepohnula. Prostředí, do kterého se Manuela vydává ulevit své duši, je natolik bizarní, že veškerá emotivní vážnost chvílemi dosti pokulhává. Jednoduše řečeno. Zmalovaná, umělá žena, která je vlastně muž, plačící nad fotkou osmnáctiletého synka, kterého nikdy před tím neviděl(a) a jehož existence mu (jí) byla před pár dny velkou neznámou, mi jako vyústění zdlouhavého příběhu, s dosti ukvapeným začátkem, kterému se dokonce nevyhýbá ani kýčovité předpovězení děje (Estébanův první "střet" s autem) připadalo velmi podivné. Ostatně jako celá cesta zoufalé matky, která, ač osudem svého syna těžce zkoušená, z toho nakonec vyvázne ze všech nejlíp. Opět zjednodušeně. Rychle pozbyla, rychle nabyla. Zde hojně zmiňovaný pohled do ženské duše (ano Rosa, či samotná Manuela), jsem si více užil v jiných snímcích, než je tento. Zde se řeší v podstatě problémy z telenovely. Kdo, kde, s kým...(4.1.2015)

  • Vančura
    *****

    Skvělý film s nádherně optimistickým závěrem. Podruhé zhlédnuto pár dní po tom, co jsem v pražském divadle ABC viděl výtečnou dramatizaci tohoto známého filmu. Mám tak nyní možnost obojí porovnat a musím překvapivě podotknout, že divadelní verze se té filmové může směle rovnat. Peterovi Gáborovi i celému hereckému ansámblu patří rozhodně všechna čest za to, jak tuto osobitou podívanou převedli na divadelní prkna. Ale zpět k samotnému filmu. Podle mě si bez debat zaslouží přívlastek strhující a nedivím se, že je to nejlépe hodnocený Almodóvarův film na ČSFD vůbec. Je to srozumitelný příběh plný velkých emocí, který je nesmírně zábavný a současně hluboce dojemný. Almodóvar je bezesporu tvůrce s nevšední mírou empatie pro své postavy silných žen a transexuálů. Právě pro jistou výstřednost a afektovanost Almodóvarova filmového světa platí, že jeho filmy nejsou pro každého - o to více k nim snad ale mistrovi bezpředsudeční fanoušci pokaždé přimknou, mě samého nevyjímaje. Miluju na tomhle filmu herecké obsazení, vynikající hudbu, střih, dialogy, a v neposlední řadě i výtvarně nápadité závěrečné titulky, hýřící všemi barvami (jak je ostatně u mistrových filmů zvykem). A konečně, protože jsem od prvního zhlédnutí tohoto filmu hodně pokročil ve svém seznamování se s klasickými snímky 20. století, mohu teprve nyní docenit hold, který zde Almodóvar skládá klasickému Mankiewiczovu snímku "Vše o Evě" z r. 1950, a nezapře se ani inspirace mnoha snímky mého velkého oblíbence Fassbindera. Dosti chvalozpěvů, za sebe prostě říkám, že je to výborný film, a tečka.(28.9.2012)

  • N.Strauber
    ***

    Jistá osoba zde na ČSFD se může radovat, protože se konečně dočkala toho, že jsem se dokopal k Pedrovi. Zato já se příliš radovat nemůžu a pochybuju, že si ještě někdy pustím něco od Almodóvara. Co to vůbec mělo znamenat? Bavilo mě to tak na 2*, ale druhá polovina byla lepší a moje kritika je především z toho důvodu, že mi to zkrátka nesedlo a nebyl to můj šálek a už vůbec ne můj čaj. A nemám právo tvrdit, že to byla blbost, protože to není pravda. Našel jsem tam mimochodem kvalitní práci s kamerou a dobře zvolenou hudbu, zároveň pokus o zajímavé téma a tak trochu "jiný" film. Proto celkový padesátiprocentní dojem zaokrouhluju na 3*. Teď zpět k mým výhradám: měl jsem pocit, že herecké výkony vesměs nebyly příliš dobré a hlavně mi žádná postava nebyla sympatická, s žádnou jsem se nemohl ztotožnit nebo se vcítit do myšlenek, takže mi bylo srdečně jedno, jak to dopadne. Ani žádné dialogy mě nedojaly, takže se nedá nic dělat, asi jsem dřevo...:) (Někdo mi tam navíc připadal nadbytečný.) Kromě několika drobných chyb mě u tohoto pomalého filmu zaráželo i občasné nelogické chování postav - proč např. ten cvok běžel za tím taxíkem? Ale pokud si někdo po přečtení tohoto komentáře pomyslí, že pan Strauber nepochopil základní děj nebo poselství filmu, tak se plete! Nelituju toho, že jsem podnikl svůj první (a asi i poslední) výlet do tvorby z nějakého důvodu významného španělského režiséra Almodóvara.(30.11.2008)

  • Dont
    *****

    Moje další setkání s Almodóvarem, a tentokrát dokonce snímek, který mnozí označují za jeho vrcholné dílo. A já se k nim přidávám, společně s Kůží, kterou nosím, se mi tohle ze všech jeho filmů zatím líbilo nejvíc. Herecký koncert všech žen, v hlavní roli Manuely fantastická Cecilia Roth, jako hvězda divadelních prken Huma charismatická Marisa Paredes a krásná Penelope Cruz v roli spanilé Rosy. Tenhle film vytrvale útočí na city, ale dělá to velmi dobře. Těžko se při jeho sledování lze ubránit dojetí.(7.7.2012)

  • misterz
    ****

    Pedro Almodóvar ma vždy dostane svojou koncepciou réžie a zvláštnou, no veľmi vťahujúcou atmosférou. Nebolo tomu inak ani v tomto prípade. Dramatizácia dejovej linky síce neišla do psychologickej hĺbky čo sa týka jednotlivých postáv a je tu i dosť hluchých miest, no aj tak som si film dokázal vychutnať, pretože ma dokázal zaujať svojou atmosférou a tiež i hereckými výkonmi. Skrátka po technickej stránke to nemalo chybu - prvotriedna réžia. 75/100(11.2.2017)

  • - Pedro Almodóvar svůj film věnoval Bette Davisové, Geně Rowlandsové a Romy Schneiderové. (džanik)

  • - Candela Peňa získala cenu Butaca v kategorii nejlepší herečka. (Terva)

  • - Agradův monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace