poster

Vše o mé matce

  • Španělsko

    Todo sobre mi madre

  • Francie

    Tout sur ma Mère

  • anglický

    All About My Mother

  • Slovensko

    Všetko o mojej matke

Drama

Španělsko / Francie, 1999, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    Moje první setkání s Almodóvarem a po tomto filmu už vím, že zdaleka ne poslední. Velmi, velmi zajímavé drama, u kterého jsem se cítil dost zváštně. Herecké výkony (mimo jiné souhlasím s názorem, že zde vypadala Penélope téměř jako anděl), emoce/pocity, které ve mně snímek vyvolával a hudbu bych vyzvedl jako hlavní vztyčné body, na kterém dílo stojí. Mnoho diváků by mi oponovalo tím, že jsem úplně zapomněl na specifickou psychologii/charakteristiku postav (nezapomněl), ale tu já osobně (alespoň prozatím) nedokážu plně docenit a sám v sobě zhodnotit, jak moc se režisér "trefil", nebo ne (možná, že tento faktor dokáže lépe posoudit spíše právě ženské publikum). Dávám 4* a už se těším na další dílo tohoto zvláštního Španěla.(17.7.2010)

  • Dont
    *****

    Moje další setkání s Almodóvarem, a tentokrát dokonce snímek, který mnozí označují za jeho vrcholné dílo. A já se k nim přidávám, společně s Kůží, kterou nosím, se mi tohle ze všech jeho filmů zatím líbilo nejvíc. Herecký koncert všech žen, v hlavní roli Manuely fantastická Cecilia Roth, jako hvězda divadelních prken Huma charismatická Marisa Paredes a krásná Penelope Cruz v roli spanilé Rosy. Tenhle film vytrvale útočí na city, ale dělá to velmi dobře. Těžko se při jeho sledování lze ubránit dojetí.(7.7.2012)

  • Šandík
    *****

    Pedro točí filmy zaplněné "podivnými" lidmi. Prostitutky, travestité, HIV pozitivní, lesbičky... Přesto a pro mnohé jistě překvapivě to není jakýsi podivný výstřední svět nenormálních lidí, ale právě naopak, svět v němž se odehrávají příběhy svým způsobem archetypální a hluboce lidské. Almodóvar rozumí ženám a ženskému světu jako málokterý jiný režisér. Naopak nepřekvapí, že v jeho filmech takřka úplně chybí muži, respektive hrají role pouhých statistů, neboť mužský svět je Pedrovi evidentně něčím zcela cizím. Není to ovšem chyba nebo nevýhoda (tedy alespoň ve filmu ne) je to především velmi osobní výpověď... Samozřejmě by se dalo dlouho debatovat o zákonitostech vývojové psychologie, o absenci mužských vzorů, o tom, jestli Pedro vnímá ženský svět jako úplný, nebo naopak jako svět, v němž něco důležitého zcela absentuje, nebo třeba o tom, nakolik je Almodóvarův svět reálným světem a nakolik je naopak zidealizovanou pohádkovou vizí. Každopádně soudím, že stojí za to nechat se do tohoto světa vtáhnout, rozhodně totiž neublíží... 95%(27.6.2009)

  • Dr.film
    *****

    Vytříbené postavy a jejich bohaté charaktery jsou v Pedrových scénářích již zbytečně zmiňovanou samozřejmostí. Pedro kašle na šokující odhalení ani nepotřebuje ke zvýraznění mystické prvky. Síla příběhu tkví v jeho postavách a Almodovár si je toho dobře vědom, proto také Vše o mé matce netvoří výjimku. Opět vyjmečný a barvitý příběh a i když to u samotného konce není malinko dotažené do potřebných míst, může být na svůj film Pedro po právu hrdý.(26.4.2005)

  • kinej
    *****

    Jeden z absolutních vrcholů tvorby Pedra Almódovara. Jedná se o jeho vyzrálou poklonu ženám, matkám obzvláště. Málokde jinde dokázali scénáristé zachytit pouto mezi matkou a synem a hloubku takovéhoto vztahu. Zde se to povedlo naprosto fantastickým způsobem. Ještě nikdy mě závěrečné děkování nedojalo tak jako zde.(18.11.2009)

  • - Agradův monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)

  • - Uskupení Premios ACE udělilo snímku čtyři ceny, a to v kategoriích nejlepší herečka (Cecilia Roth), nejlepší film, nejlepší herec ve vedlejší roli (Fernando Gómez Fernan) a nejlepší herečka ve vedlejší roli (Marisa Paredes). (Terva)

  • - José Salcedo získal cenu filmových spisovatelů Circle za nejlepší střih. (Terva)