Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (293)
Perfektná réžia, úžasné výkony všetkých herečiek bez výnimky, nádherný príbeh so skvelým scenárom... Almodóvar je proste kúzelník - už prvý film, ktorý som od neho videl - Koža, v ktorej žijem - ma prudko zasiahol a ja som si ho zapamätal ako jedného človeka, ktorý vie pochopiť aj to, čo je pre "normálnych" ľudí nepochopiteľné. To, s akou ľahkosťou a ladnosťou rozohráva príbeh o ženách a transsexuáloch, bez štipky odporu či zhnusenia, ale naopak, úplného pochopenia a vyrozumenia ich životnej situácie a zaradenia v spoločnosti, je skutočne úžasné. Almodóvar je pre mňa jedným z najlepších režisérov súčasnej generácie, ktorý dokáže uchopiť, spracovať a vložiť svoje posolstvo do filmu tak úchvatne, pútavo a jednoducho, že je zrozumiteľné a prijateľné pre takmer každého diváka na tejto planéte. Kiežby takéto filmy točil častejšie. Len do dokonalosti ešte niečo chýba. P.S.: Cecilia Roth mala spolu s Marisou Parades dostať Oscara. ()
Mé první setkání s Almodóvarem a musím zároveň jedním dechem dotat, že po shlédnutí tohoto pozoruhodného díla určitě né poslední! Krásný film, který se do vás hned od začátku " zakousne " veškerou svou silou ( tíhou, krásou) a nenechá ani na chviličku vydechnout. To se nedá popisovat, to se musí VIDĚT! Opravdu velice silný a strhující příběh a hodně přesvědčivé herecké výkony dělají z tohotu snímku nezapomenutelný zážitek! Příběh matky, která přichází tragicky o svého syna Estébana. Syna, jehož poslední řádky v jeho deníku patřily otci, kterého nikdy nepoznal. Matka se vydává po stopách svého mládí a rozhodne se najít otce svého zemřelého syna, transvestitu Lolu. Transvestiti, transsexuálové, feťáci, feťačky, prostitutky a v popředí příběh tak silný , který umí takovýmto nezapomenutelným způsobem podat asi pouze Pedro Almodóvar! 95% ()
Vrchol Almodovarovej tvorby pre širšie publikum.Skvele premyslený príbeh, kde všetko do seba pekne na konci zapadne, ale v tom emocionálnom melodramatickom zmysle. Almodovar nemá o mužoch bohvieakú mienku, zato o ženách vie všetko. Preto ho majú radšej ženy. K ***** mi chýbala určitá výpravnosť, keď sa hovorí o Barcelone a Madride, nejaká panoráma alebo aspoň známejšia budova by neškodila. ()
Sonda do ženskej duše a do vzťahov, ktoré ju napĺňajú, vyprázdňujú, zraňujú, tešia. Horkosmiešne dialógy v smutnom príbehu matky, vracajúcej sa na miesta, ktoré kvôli tehotenstvu kedysi opustila, na kde sa ako zrelá matka vracia. Optimistické vyznenie je namieste, napr. ako útecha pre všetky ťažko životom skúšané a predsa nesmierne životaschopné žienky. Negatíva vidím vo ventilovaní si režisérových osobných problémov prostredníctvom podivných rodovo nevyhranených postáv, zdôrazňujúcich práve svoju inakosť zasadených do limonádovej príbehovej štruktúry telenovelového typu. A toto sa opakuje do omrzenia takmer v každom Almodóvarovom filme. ()
(2x) Pedro Almodóvar se ani tentokráte nestává režisérem mého srdce, ale i díky inscenaci Městských divadel pražských se mi s oscarovým fenoménem Vše o mé matce vyrovnává poněkud lépe. Skutečně mi pomohlo vidět ve stejné roli Penélope Cruz i Evellyn Pacolákovou, protože jen touto cestou se v mých očích mohla stát Hermana Rosa skutečnou postavou a ne jen variací známé tváře. A takto bych mohla pokračovat, All About Eve lépe zpracovává například divadelní verze, ale transka Agrado je samozřejmě lepší ve filmu, protože to, co předvádí Vladimír Marek na divadle, to je katastrofa. Suma sumárum si ještě pár věcí z kolekce Almodóvar/Cruz zkusím, ale myslím, že máme dobojováno. Jeho svět existuje na zcela opačné straně kinematografie, než ve které existuji já. Aneb na papíře musel ten příběh vypadat náramně, všechny ty náhody, transky, průsečíky s uměním a drzé hlášky, ale ve výsledné podobě jsou to jen nepravděpodobné situace, filmové náhody a glycerinové slzy. ()
Reklama