Režie:
Peter BogdanovichKamera:
László KovácsHrají:
Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Madeline Kahn, Kenneth Mars, Austin Pendleton, Michael Murphy, Sorrell Booke, Graham Jarvis, Randy Quaid, M. Emmet Walsh (více)Obsahy(2)
Ryan O’Neal a Barbra Streisand v bláznivé komedii o roztržitém hudebním vědci, excentrické mladé dámě a čtyřech navlas stejných zavazadlech. Americká crazykomedie s hvězdným obsazením je založena na existenci čtyř navlas stejných kabel, mezi nimiž dojde k řadě záměn. V jednom zavazadle jsou šperky závratné ceny, v dalším jsou zase přísně tajné vládní dokumenty. Zcela bez důležitosti není ani zavazadlo třetí, ve kterém má jistá dáma svoji „garderóbu“ na cestu. Zdánlivě bezcenná je poslední taška, plná „kamení“, pokud by ovšem její obsah nesloužil k demonstraci převratné vědecké teorie. V důsledku toho dojde i k propletenci lidských osudů. Tak se seznámí dvě zcela rozdílné osobnosti – roztržitý hudební teoretik Howard a excentrická slečna Judy... Děj samotný se odehrává jednak ve velkém hotelu, jednak v ulicích San Francisca, a je „prošpikován“ množstvím gagů a nápadů. Film získal Cenu britských kritiků za nejlepší komedii roku 1972 a byl v témže roce vyhlášen za pátý nejnavštěvovanější film v USA i Kanadě. (Česká televize)
(více)Recenze (126)
Bláznivá komedie, kde mě hlavní "divoška" strašně štve. Barbra Streisand má v sobě něco, co mi nedovoluje s jejími hrdinkami sympatizovat (mimo Yentl). Co mi připadá okouzlující a úžasné, když to hrála Audrey nebo Katherine Hepburn, tak mě odpuzuje v podání této nosaté průrazné ženštiny. Ryan O´Neal jako roztržitý muzikolog vzbuzuje můj soucit v zajetí dvou čarodějnic (prapodivně pravá Eunice vzbuzuje mé sympatie víc). Kéž by hlavní ženskou hrál někdo jiný, film by patřil mezi mé oblíbené komedie. ()
Au, tak todle bolelo. A to doslova. Po první půlhodině mě bolela hlava. Já nejsem nějakým fanouškem tohoto typu komedií, kde se dějí pořád nějaké záměny, omyly, pořád někdo někam běhá a schovává se apod. Navíc hlavní ženská postava mi od počátku lezla na nervy. Také mi nepřipadalo skoro nic vtipné - ani situace, ani slovní přestřelky. Nevím, jestli je to tím, že není použit nadčasový humor a vtip jako takový pokročil o tolik dopředu. Nebo je chyba ve mě - ale já mám rád filmy založené na slovních přestřelkách. Prostě a jednoduše mi to vtipné nepřišlo, bolela mě z toho hlava a místy mi to přišlo i trošku trapné. Howgh! ()
Některé scény hledají v komediální rovině jen velmi těžko konkurenci. Minimálně dvakrát jsem vyprskl smíchy. Gagy nabitá scéna je hlavně závěrečná ze soudní síně. Jinak Ryan O'Neal byl na svém vrcholu opravdovou superstár a Barbře to tady neskutečně sluší. Takovou holku by chtěl mít vedle sebe úplně každý. 80% ()
Výborná komedie s ústřední dvojicí (Barbra Streisand a Ryan O'Neal). Hodně pozornosti na sebe ale strhává snoubenka hlavního hrdiny Eunice (výborná Madeline Kahn), jejížto eskapády a hlavně ječení zaručeně provětrají bránici...Jak dabing vyloženě nesnáším, tady je excelentní z doby, kdy český dabing byl králem... ()
"What if she wakes up? - Tell her you're smitten with her, you followed her all night and then make passionate love to her! - Couldn't I just kill her?" Skvělá komedie s parádními hláškami! Typická Screwball komedie, která když není konzumována ve velkém, dokáže pobavit a potěšit diváka. Perfektní herecké výkony - začínám mít tu Barbru Streisand víc a víc ráda. A v neposlední řadě kulturní stereotypy, které tomu dodávají tu třešničku. ()
Galerie (71)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (8)
- Píseň "You're The Tap" zazní ve filmu dvakrát: první verze pod úvodními titulky, kde ji zpívá pouze Barbra Streisand, ve druhé při závěrečných titulcích se k Barbře přidá i Ryan O'Neal. (Robbi)
- Jedna z posledních pronesených vět ve filmu "Láska znamená, že se nikdy nemusíš omlouvat" je vtipnou narážkou na dva roky starší zahraniční film Love Story (1970). I zde je totiž jednou z posledních řečených vět, tentokrát však s mnohem dramatičtějším podtextem. (Chegi)
- Madeline Kahn v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
Reklama