Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karel Steklý se ochotně přizpůsobil normalizačním požadavkům a v první půli 70. let mimo jiné vytvořil "satiru" na dění v roce 1968. Zvolil nadsázku, když do centra dění postavil mluvícího hrocha (z jehož břicha se ovšem ozývá spolknutý člověk), kterého se snaží ke svým mocenským zájmům zneužít proradní politici. Veselí tu nalezneme málo, zato převažuje nebývalá trapnost. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (118)

wosho 

všechny recenze uživatele

To se nedá popsat, to se musí vidět. Viděl jsem již pár normalizačních opusů a k tomu můžu přidat i kdejaký jiný rudý škvár z 50. let, ale toto jsem nečekal. To mé vysoké hodnocení nelze brát vážně, ale svým způsobem Steklý nechtěně stvořil kultovní brak. Né takový ten americký, krvavý, vulgární, kozatý brak. Ale takový politickou sračku, co však s jistým nadhledem lze brát jako zábavnou blbost, což nelze říci o těch zhovadilostech co jsem viděl z tehdejší naší tvorby. ()

PatoP odpad!

všechny recenze uživatele

Toto čo malo byť? Zatiaľ najhorší film od režiséra Karla Steklého. Takto blbo reagovať na 68 rok, to som ešte fakt nevidel. Z toho musel aj normalizačnému ústrednému dramaturgovi Tomanovi tuhnúť úsmev na tvári. "Za volantem nepřítel" a "Tam, kde hnízdí čápi" sú oproti tomuto paškvilu brilantné filmy. Len neviem, čo mal K.Steklý proti hrochom, keď im toto vykonal. ()

Reklama

Spinosaurus odpad!

všechny recenze uživatele

MUUUUUUUUUUÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! Čekal jsem teda to nejhorší, ale že mě ten film málem umučí k smrti jsem nečekal. Hrozně by mě zajímalo, co se honilo hlavou Karlu Steklýmu, když psal scénář. Asi už musel být tou dobou silně nesvéprávný pacient. Co se týká jeho režie, tak to asi vypadá tak, že vezme kameru, postaví ji někam, do prostoru nažene pár lidí a spustí to. Herecké výkony jsou nulové, herci jsou buď naprostí amatéři nebo komunisti (trapný Větrovec). Kdo by v tom taky chtěl hrát, že? Další mutací je zvuk. Po celý film se ozývají podivné skřeky, bublání, smějící se pytlík atd. Co to kurva je? A na závěr hroch. Gumový (kam se na něj hrabou Čelisti IV.) model, kterému se kouří z nosu a z huby pouští balónky a pěnu. Myslím, že tenhle film je pod vší kritiku, protože kdybych dal někomu v Jedličkově ústavu sepsat scénář, sehnal lidi z ulice a někam položil zapnutou kameru, tak to bude úplně stejný. PS: Pane golfisto a Tosime, 2 hvězdičky? To si snad děláte srandu! ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Co jiného čekat od filmu s tak sexy názvem? Díky hnusnému vizuálu a otřesným zvukům to nefunguje ani jako pásmo surreálných scének, což je nesmírná škoda. Po čtyřiceti letech od svého vzniku se pro člověka jenom lehce orientovaného v odkazovaných událostech stává takřka nemožným úkolem rozluštit jakékoli narážky na skutečně existující osobnosti a tím se poklesle bavit. Satiru, která totálně vyčpěla už v době svého vzniku, je smutné sledovat. Nicméně šílené outfity Svatopluka Matyáše doplněné kovbojskými klobouky si odpad nezaslouží, stejně tak i pár herců nezesměšňujících se v rámci rolí tak, jak bych čekal. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Aj v ´´onej´´ dobe sa propagovali nezmysli, ako je to dnes. Síce archaickými spôsobmi ( žiadny net, či influencerské rádoby múdrosti ), ale v konečnom dôsledku to malo podobný význam. Odrb@ť dav. Táto groteska, ale nevie s materiálom pracovať. Nevie, či chce byť satirou, socialno-kritickým zrkadlom, či paródiou v štýle Lipský, Macourek, Vorlíček. ()

Zajímavosti (2)

  • Film vznikol na politickú objednávku a jeho úlohou bolo prekrútiť udalosti z roku 1968. (Raccoon.city)
  • První verzi scénáře odevzdal Karel Steklý již v roce 1964, tehdy byl odmítnut. S nastupující normalizací a potřebou nového vedení ČSF vyjádřit se k událostem Pražského jara se Steklý rozhodl scénář aktualizovat. Tato nová podoba scénáře byla jednomyslně schválena k realizaci. (Xell)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno