Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů... Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (84)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Karel agituje jak Steklý a po Hrochovi přichází s Nosorožcem, co napichuje na roh reakcionářské živly z řad pražských taxikářů. Ty trojské koně ve volhách, co pošlapávají socialismus tím, že mu vtisknou lidskou tvář! Sice vraždí, ale nikdy nejsou schopni vyhrát! Podáno tak, že historie neznalý člověk by s těmi komunistickými otloukánky i soucítil, vždyť to přece mysleli dobře. Jenže jak říkal Černomyrdin, dopadlo to jako vždycky.. Když Willig začne lítat z rudého květu na květ, je čas na pytlík a vomitus.. ()

Přemek odpad!

všechny recenze uživatele

Vše již bylo řečeno. Zápletka legrační, výsledky tristní. Steklý natočil klaunérii o zlých taxikářích, které nakazili západní reakcionáři a tak stávkují za vyšší platy (tedy něco, co za první republiky dělali komunisté obden). Zde je to ovšem průvodním znakem postupujícího a sílícího vlivu pravicového revizionismu. Každou chvíli odněkud slyšíme, že po televizních novinách "zazní fejeton Vladimíra Škutiny" či něco podobně zločinného. Vrcholem všeho je scéna, v níž si kovaný Miloš Willig na chvíli pustí televizi, z níž mluví nějaký ten "osmašedesátník". Bohužel asi neříkal nic zločinného, a tak ho musel "nadabovat" Jiří Krampol s podstatně nebezpečnějším textem... Dále účinkují Oldřich Velen, Jan Skopeček, Libuše Řídelová, Petr Skarke, Karel Hábl, Svatopluk Matyáš, Zdeňka Burdová, Libuše Matějová, Jiří Němeček, Josef Langmiler, Gustav Opočenský, Jindřich Janda, František Skřípek, Zdeněk Kryzánek, Ivo Niederle, Vladimír Hrubý, Jan Schánilec, Zdeněk Kutil, Jan Krafka, Jiří Havel, Petr Pospíchal, Radan Rusev, Antonín Hardt, Josef Hlinomaz, Magda Maděrová, Jiří Holý, Ferdinand Krůta, Raoul Schránil, Stanislav Remunda, Miloš Vavruška, Karel Peyr. ()

Reklama

Asia_Power odpad!

všechny recenze uživatele

Když jedna z postav na konci filmu řekne "Táto, proč sis nedal pozor?" tak jsem si v duchu řekla proč jsem si taky nedala pozor na své čím dál chatrnější duševní zdraví a nevypla jsem to během první minuty. Ušetřila bych si bouchání hlavou do zdi a okousané nehty plus změknutí mozku. Ten film je tak zoufale nudnej, že mi sebral veškerou sílu doslova mě vysál do poslední kapky jak opotřebovaná pouliční šlapka kokota čtrnáctiletýho panice. Krom scény kde se svlíkne pěkná blondýna, která už dnes bude babičkou nebo prdět do hlíny, to nemá nic, čím by to mohlo zaujmout. A jelikož je na netu spousta krásnýho porna tak, za ten krátkej záběr na kozy a nahou prdel ani tu jednu * z milosti nedám. Ne a ne a ne ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Bez pochyb je to odpad, ale na rozdíl od Dvacátého devátého, který je jenom ukrutná nebezpečně propagandistická nuda, je tohle ukrutná nebezpečně propagandistická nuda s poslední čtvrt hodinou, ze které jsem chytal záchvaty smíchu. Tudíž odpad dát nemůžu, ačkoli to je těsně nad ním. Ale teroristické taxikáře, idiotské finále s autohavárií a zápaďáckého hajzla, který chce unést ženu soudruha šéfa taxikářů do Frankfurtu a dokonce jí ukradne cestovní pas, aby s ním musela přes celnici (!), to jen tak člověk neuvidí. A když se k tomu přidá asi stokrát opakovaný stejný záběr na stověžatou Prahu (který tam ani nemá smysl), je guilty pleasure dokonáno. Jinak je to ale naprosto mizerný film, po všech stránkách. Hrdinní komunisté se nevzdávají a nepodléhají nátlaku ani na jaře 68, černobílé to je až to bolí, ale v tom nemá smysl se pitvat, to už tady člověk čeká, když ví, do čeho jde. Zarazila mě ale laxní filmařská stránka, která nejen že netvoří další vrstvu a ani nemá vnitřní smysl střihové skladby či opodstatnění pro celky či polodetaily, ona mi dokonce przní moji zálibu ve velkých celcích a statických záběrech. Těch je tu totiž hodně, ale jsou naprosto bez atmosféry, se stupidním umístěním postav a dějí se v nich dlouhé rozhovory o ničem, ve kterých velký celek spíš působí, jako kdyby někdo na špatné divadelní hře někam náhodně umístil kameru a prostě ji zapnul. A nechybí ani oblíbený prvek tehdy současných agitek - vtipná postavička. V Tobě hrana zvonit nebude to byl plešoun vymetající hospůdky, zde taxikář s čivavou v kožené kabelce. Ale tenhle taxikář naštěstí zastává i úlohu neutrální postavy, která má nakonec jít na správnou (samozřejmě komunistickou) stranu věcí. Tím pádem i Tobě hrana zvonit nebude byla scénáristicky propracovanější. A vlastně i filmařsky, jelikož tam střih dával aspoň smysl. Steklý je asi ještě větší neumětel než Trapl... Slabá 1* ()

noriaki odpad!

všechny recenze uživatele

Agitky očividně Steklému neseděly. Po doslova katastrofálním Hrochovi natočil podobně hrůzné dílo, tepající pro změnu do taxikářů. A stejně jako v předchozím filmu, i tentokrát všechno pohřbil dementní scénář a mizerné všechno ostatní. Paní Steklá se nechala slyšet, že její muž oba kousky dostal befelem, a to že jsou tak tragické je taky trochu jeho soukromý třetí odboj. Těžko tomu věřit. Svou práci totiž odvedly tak jako tak. Ideologii nehodnotím, filmařsky je to čistý odpad. I uvědomělé snímky se dají natočit zajímavě. Dovolená s Andělem je dobrý příklad. Za volantem nepřítel ale nesnese srovnání ani s neprávem zaztracovaným Florenc 13,30. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Roli hlavního dispečera taxislužby Chaluše (Peter Skarke) dostal nabídkou v tomto výrazně prorežimním dílku Jaroslav Satoranský od režiséra Steklého.Ten ji ale odmítl i když byl varován že pan režisér si píše seznam těch, co odmítli. Bál se zda budou následky, ale nebyly. Je to jediná role v jeho 50leté kariéře, kterou herec odmítl. (sator)
  • Dej filmu sa odohráva v roku 1968, ale auto Škoda 110 R, na ktorom jazdí dispečer taxislužby, sa začala vyrábať až v roku 1970. (Raccoon.city)
  • Natáčelo se v Praze a obci Vojtěchov. (M.B)

Reklama

Reklama