• Drom
    odpad!

    "Za kamerou nepřítel" - tak se jmenuje nové drama donedávna většině diváků neznámého spisovatele a scénáristy Miroslava Müllera. Snímek nastavuje nemilosrdné zrcadlo podloudným a úplatným filmovým reakcionářům a jejich snahám o rozvrácení bodového hodnocení naší krásné demokratické a filmistické obce. Autor poloanonymní obžalobou kameramana Františka Uldricha na nejbližší stanici Veřejné bezpečnosti staví diváka před dilema, zda být se štěstím zbohatlík rozmařilého života v 3D animaci, jak je kameraman líčen, či plnoprávný a zodpovědný člen rozvinuté filmistické společnosti. V následujících minutách vás tedy zveme ke sledování dramatu, natočeného dle nejmodernější sovětské koncepce "ска́зка". V souladu s myšlenkami revoluční fronty na vstupenky do kina se podařilo autorovi, s vydatnou pomocí Karla Steklého, zcela vytlačit příběh či jiné, od čirého pohledu na pravdu odvracející, prvky. Kameraman Uldrich byl v imperialistickými státy zmedializovaném soudním případu odsouzen nepodmíněně ke dvaceti letům kameramanské práce ve filmovém nápravném zařízení se sníženou ostrostí a jasem. Pomlouvat a měnit body. Vyhrát ale nedokáží! Tímto citátem jednoho z hrdinů příběhu již přejeme našim divákům příjemný a ničím nerušený výplach.(13.1.2014)

  • Gavin87
    odpad!

    Miloš Willig začíná být pro mě ikonou filmů alla největších bezduchých odpadů, které zde podle norem rudé garnitury vznikaly. Tento film mě nudil od samého počátku až do konce, jehož pointa mi nějak unikla. Neuvěřitelně překroucená fakta z roku 68 byla prezentována tak okatě a angažovaně, že snad i tehdejší soudruzi z ÚV museli pochybovat o negativním testu na psychotropní látky režiséra a scénáristy. Snad bych byl ochoten dát jednu hvězdu za hudbu a záběry na panorama Mater Urbium, ale má nechuť je silnější než ochota...(15.1.2009)

  • pytlik...
    odpad!

    Protože beru hodnocení na csfd velice zodpovědně, pouštěl jsem si úplný konec asi šestkrát, abych se mohl rozhodnout mezi odpadem a jednou hvězdou. A protože ten kovanej komouš na konci nezvedl oči v sloup, ani neudělal takové to charakteristické filmové trhnutí hlavou, samopříznak to smrti, usuzuji, že tu nehodu přežil, a musím dát odpad! Byť je to vůči němu poněkud kruté, neboť on byl hlavní postavou dialogu, který jediný mě za tu hodinu půl pobavil (Jeho stejně přitroublý syn (dále jen JSPS): "Všechno se zamotává, vše se zdá zbytečný! Komu věřit?" Kovanej komunista (dále jen KK) "No počkej počkej, tak mizerně na tom zase nejsme! Vždycky se máme s kým poradit!" JSPS: " A prosím tě, mohl bys mi říct s kým? " KK, lehce se usmívaje: "Hm... třeba s Marxem... nebo Leninem. To ti nestačí?"(17.1.2018)

  • slunicko2
    **

    Jak to vlastně bylo v roce 1968. 1) Tento film se mi bude těžko hodnotit. Sledoval jsem ho se zájmem od začátku až do konce a nenudil jsem se ani chvilku. Důvody mého zájmu však s kvalitou filmu neměly nic společného._____ 2) Především je film pěknou přehlídkou dobových reálií, počínaje vozy taxislužby, nábytkem a vybavením bytu, dílčími záběry na odbavovací halu pražského letiště nebo tehdy ještě zánovní Podolský stadión._____ 3) Líbil se mi až překvapivě živý jazyk dialogů. Od vedoucího oddělení kultury ÚV KSČ Miroslava Mullera bych něco takového neočekával. Ani kamera a režie nebyly nudné._____ 4) Nejzajímavější ovšem bylo politické pojetí věci. Pustit v roce 1974, v době, kdy měli ještě všichni v paměti, jak to v osmašedesátém bylo, takovou snůšku nehorázných přímo neuvěřitelných lží, to je tedy síla. Co se u kriminálně - špionážních příběhů majora Zemana docela snese, zní v podmínkách života běžných zaměstnanců skutečně absurdně._____ 5) Z pohledu tehdejší propagandy dobrý film. I dnes má hodně co říci, i když to není to, co očekávali zadavatelé.(15.5.2009)

  • honajz
    odpad!

    Nedá se jinak. Filmařsky mizerné, i když točené širokoúhle, mankote, proč?, tak třeba střihy jsou amatérské a neumětelské, herecké výkony ploché stejně jako ploše napsané postavy. Zdlouhavé a špatně zakomponované záběry kamery. Ideologicky směska polopravd a pololží, jak to bylo v tom roce 1968, jak ti stateční a odvážní a skuteční komunisté stáli za svým proti těm novým trendům, zatímco ostatní měli plnou pusu řečí o nějakých politických procesech a cortinách a valutách a porno časopisech. Proč tam má cameo třeba Vašek Neckář, netuším. Kdyby to někdo myslel jako cílenou parodii, pak by se o tomto filmu dalo diskutovat, ale oni to mysleli vážně, a o to víc to bolí. (Ale zase je na tom vidět to, co se povedlo ukázat už Haškovi Švejkem - když se vezmou ty ideologické poučky té které vládnoucí strany doslova, vyleze z toho, jak nesmyslné a směšné vlastně ty poučky jsou.)(27.11.2012)

  • - Pôvodne zamýšľaná scéna príletu sovietskych lietadiel na pražské Ruzynské letisko nebola nakoniec vďaka technickým ťažkostiam realizovaná. (Raccoon.city)

  • - Autor scénáře Miroslav Müller byl v létech 1972 - 1989 vedoucím oddělení kultury ÚV KSČ (funkce tehdy významnější, než ministr kultury). (slunicko2)

  • - Natáčelo se v Praze a obci Vojtěchov. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace