Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (402)

Shit 

všechny recenze uživatele

Kvalitní, ale místy nedoladěný film, kterému se nedá upřít velká originalita, ale bohužel neni úplně využitej potenciál. Herecký výkony jsou průměrný, ale dostačující, přece jenom tam neni ani moc velkej prostor pro nějaký velký herectví. Za to muzika od Ondřeje Soukupa je už na vyšší úrovni a docela dobře dotváří film. Jediný co je opravdu špičkový je skvělá kamera jakoby uvnitř těla, to je opravdu výborný ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Jsem v bezvědomí. Už třetí den jsem v bezvědomí a nevim o tom, protože jsem v bezvědomí." Nevím, po kolika letech jsem dnes Akumulátora viděl, ale vím určitě, že "tehdy" se mi tolik nelíbil. On je to nejen nejoriginálnější film Jana Svěráka, ale podle mě také nejoriginálnější film, který u nás od revoluce vznikl. Na diváka se valí přímo tuny ohromně hravých nápadů (za první scénu ze "světa za obrazovkou" by se rozhodně nemusel stydět ani Terry Gilliam), hudba burácí hlavním motivem přímo elfmanovským, na zpočátku trochu zvláštní herectví Petra Formana se zvyknout dá a Zdeněk Svěrák, Marián Labuda nebo Bolek Polívka jsou samozřejmě jistoty. "Ráno jsme byl u prezidenta. Jedině on by mohl zrušit televizní vysílání." - "A co vám řek?" - "Vůbec mě k němu nepustili." ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nejen názvem neobvyklá česká akční sci-fi komedie. Nápad s existenci „světa za zrcadlem“, resp. za televizní obrazovkou, by klidně obstál i v nějaké nákladnější zámořské produkci, jen by to pak nejspíš nebyl film s typickými svěrákovskými rysy. Ty lze vysledovat ve velmi vtipných a inteligentních dialozích Svěráka otce (– Ráno jsem byl u prezidenta – Co vám řek? –Vůbec mě k němu nepustili) a ve velmi neotřelé režii Svěráka syna. Fascinující jsou záběry typu: injekce navštěvuje žílu nebo vrtačka trýzní zub, což bohužel nelze říci o výsledcích snahy stvořit světové triky s českým rozpočtem, které Svěrák sice využívá jen střídmě a s vtipem, nicméně k americkým scifárnám té doby mají stále hodně daleko. Akumulátor celou dobu osciluje mezi malým českým filmem s dobrými herci a velkým evropským filmem s nenaplněnými ambicemi. Těžko radit, ke které straně by bylo vhodnější se přiklonit. Komedií se Svěrákovým scénářem vzniklo docela dost, podobný film je jenom jeden. K dokonalosti má sice daleko (třeba milostná linie a rozpačitá pointa by zasloužili větší péči), ale na české poměry se tak jako tak jedná o dílo velice neobvyklé, až kuriózní. Zvlášť v porovnání s „tím“, co se z českých luhů a hájů dere do kin dnes, působí první (pokračování bych uvítal) Akumulátor jako hotový skvost, takže „zatněte zuby a pojďte se bavit“. 80% Zajímavé komentáře: gudaulin, Maras.L, Leníci ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nenadchlo mě to a neoslovilo mě to. Petr Forman nebyl špatný, ale mnoho věcí ve filmu vůbec nefungovalo. Svěrákova mírně arogantní režie zvysoka kašle na diváka a místo kloudného příběhu solí na diváka jednu samoúčelnou trikovou scénu za druhou, budící dojem, že se tvůrci chlubí a vzkazují americkým kolegům, že to, co dovedou oni, my dovedeme taky. V příběhu mně chybělo větší zaujetí pro diváka, protože na mě s každým obrazem prostupovala plytkost a nedokázal jsem se do příběhu ponořit. To je evidentní dramaturgické selhání. Film se totiž jen obtížně dá žánrově zařadit, ale ačkoliv si troufne míchat snad všechny filmové žánry včetně akčního, nedokáže je skloubit dohromady. A tohle mě nebavilo. Film mě fakt nebavil anebo jsem čekal, že bude koukatelný. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • Režisér Jan Svěrák povedal: „Ten film sme so scenáristom Janom Slovákom vymýšľali dosť netradične. Ľahli sme si u nás doma na koberec a so zavretými očami sme si predstavovali, čo všetko by sme vo filme chceli vidieť. So zapísaných nápadov sme potom splietali príbeh. Tých nápadov je tam nakoniec toľko, že by vystačili na dva takéto filmy. A to je možno dôvod, prečo sa na Akumulátor tak rád pozriem aj po rokoch.“ (Raccoon.city)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama