poster

Nevěsta byla v černém

  • francouzský

    La mariée était en noir

  • anglický

    Bride Wore Black, The

Krimi / Drama / Mysteriózní

Francie / Itálie, 1968, 107 min

  • kiddo
    ***

    Čistá žánrovka s několika dost originálními motivy, do kopru ji ale posílá letmé načrtnutí postav a následné beztvaré herecké uchopení, které je nejvíc patrné v případě hlavní hrdinky (Truffaut má navíc hodně podivnou představu o ženské kráse a mládí - Jeanne Moreau tu vypadá, jako by si odskočila z fronty na mlíko někde u pražského koloniálu). Až do třetí oběti se jí nedaří vzbudit nějaký zájem o svou postavu, nebo mě aspoň přimět, aby byly mé sympatie na její straně. Jak by řekla Uma v pozdější obšlehnuté dokonalosti, i ničím necharakterizovaný zabiják se dá zahrát tak, že jím budete zcela pohlceni.(3.9.2009)

  • starbrejkr
    ***

    Zvláštní, ale film mě nechal strašlivě chladným. V 60. letech to jistě bylo svým způsobem originální dílo, ale dneska to na mě působilo strašně předvídatelně - a to natolik, že to nedovedu ocenit ani s ohledem na to, kdy to vzniklo. Navíc jsem si prostě nedokázal vytvořit vztah k hrdince a celá ta pomsta mi přišla zbytečná. Když to mám srovnat se Spielbergovým Mnichovem, kde se taky jedná o smyslu pomsty, tak to na člověka prostě působí o mnohem silněji a přestože komando zabíjí často taky lidi, kterých litujete, tak nějak to berete. Tady mi to ale prostě přišlo umělé.(9.10.2008)

  • sud
    ***

    Skvělá Jeanne Moreau. Její tajemný, téměř kamenný pohled mi do role mstivé Nemesis ohromně pasoval. Francois Truffaut byl beze sporu skvělý režisér, ovšem jeho první pocta filmu noir a Alfredu Hitchcockovi mne bohužel příliš nezasáhla. Vizuelní stránka a práce s hudbou je výtečná. Ovšem rafinované vraždy se zde utápí ve značných triviálnostech a okatě nepravděpodobných situacích (za všechny nevěstin telefon na policii). Nezkušenému a čerstvě zletilému začátečníkovi bych to odpustil, světoznámé režisérské ikoně prostě nemohu. 60%.(15.10.2008)

  • UncleG
    ****

    Tedy zhruba prvních deset minut… To byl opravdu vejvar! Žena balí kufry za „zuřivého“ hudebního doprovodu. Pokládá peníze na zavazadlo a někdo při tom bezhlavě mlátí do tympánů. Okamžitě jsem nabyl dojmu, že půjde o něco „prudce uměleckého“ a že se tím pádem schyluje k těžkýmu průseru. Mračna se s přibývající stopáží ještě chvíli stahují… a to už přes veškerou svou otrlost vážně uvažuju o tom, že pana Truffauta i s tou jeho šmrdlaninou pošlu na věčnost - do takovýho toho bílýho obrazovkovýho tunelu, kam odcházejí filmy, které se ke mně už nikdy nevrátí. Neudělal jsem to a podotýkám, že to byl pouze můj divácký masochismus…Touha zjistit, jak dlouho ještě vydržím to mučení. A najednou jako kdyby někdo přehodil výhybku a z psychoidního blábolu se zhruba v polovině vyloupnul velice solidní a zábavný thriller o studené pomstě a jednom vražedném účtu. Ano, ano, je to vlastně takový Kill bill s malým „b“ – film, který Tarantino „citoval“ (nebo chcete-li „vykradl“) mnohem víc, než by se mohlo na první pohled zdát! „Černá nevěsta“ (přes prapodivný rozjezd) nakonec není vůbec špatná. Myslím, že si dokonce zaslouží i slabší čtyři bodíky do výbavy.(3.9.2009)

  • Slarque
    ****

    Uma Thurman nebyla první nevěstou, která se mstila za svoji tragicky zakončenou svatbu. Zábavná kriminální hříčka, kde po chvíli nejistoty divák čeká, jak komplikovaným způsobem hlavní hrdinka zprovodí ze světa dalšího z pětice mužů, kterým přísahala smrt. A autor jí staví do cesty vskutku složité překážky. Výsledek se sice nedá brát vážně, ale jako noirová zábava funguje velmi dobře.(13.8.2009)

  • - François Truffaut měl vždy jasnou představu o podobě filmu a byl přesvědčen, že k určitým žánrům se naprosto nehodí provedení v barvách. Je to právě případ filmu Nevěsta byla v černém, u něhož Truffaut až do smrti litoval, že jej natočil jako barevný. (argenson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace