poster

Nevěsta byla v černém

  • francouzský

    La mariée était en noir

  • anglický

    Bride Wore Black, The

Krimi / Drama / Mysteriózní

Francie / Itálie, 1968, 107 min

  • Vančura
    ****

    Úchvatná Jeanne Moreau ve filmu, který mě hodně bavil - přesto se v mém případě nedá mluvit o nekritickém nadšení. Za sebe jsem měl problém s tím, jak si film pádí svým tempem kupředu, aniž by se zdržoval nějakou věrohodností děje. Vše tam vychází tak snadno, až se člověk zkrátka takové koncentraci vysoce nepravděpodobných momentů zdráhá věřit. A pak je samozřejmě otázka, zda na tu hru člověk přistoupí - sám jsem k tomu ochotu bohužel nenašel (snad i vinou toho, že jsem film zhlédl v anglickém dabingu - kdybych ho viděl v původním francouzském znění, skoro určitě by mě dostal víc). Osobně se tedy domnívám, že jsem od Truffauta už viděl lepší filmy - tento však rozhodně nelze označit za nějak špatný. Potěšilo mě například, že se v něm vyskytuje celá řada mých hereckých oblíbenců, jako např. Michel Bouquet či Charles Denner. A celkově považuji zhlédnutí tohoto filmu za obohacující.(10.2.2018)

  • kiddo
    ***

    Čistá žánrovka s několika dost originálními motivy, do kopru ji ale posílá letmé načrtnutí postav a následné beztvaré herecké uchopení, které je nejvíc patrné v případě hlavní hrdinky (Truffaut má navíc hodně podivnou představu o ženské kráse a mládí - Jeanne Moreau tu vypadá, jako by si odskočila z fronty na mlíko někde u pražského koloniálu). Až do třetí oběti se jí nedaří vzbudit nějaký zájem o svou postavu, nebo mě aspoň přimět, aby byly mé sympatie na její straně. Jak by řekla Uma v pozdější obšlehnuté dokonalosti, i ničím necharakterizovaný zabiják se dá zahrát tak, že jím budete zcela pohlceni.(3.9.2009)

  • Enšpígl
    ***

    Více méně zklámaní, no spíše více, než méně a já kráva to ještě doporučil Faidře, ať se určitě večer dívá, že tuším, že to bude dost dobrý. Teď očekávám ve své schránce "děkovný" dopis s bílým práškem. No a když už zapůsobit jako blbec, tradičně se nespokojím s málem a tak jsem film doporučil formou sms i dalším lidem. Nevěsta začínala ve 20: 30 a už ve 20:50 začínali chodit odpovědi, které není možno před 22h. zde citovat. Film jsem dokoukal, protože mě zajímalo jak to nakonec skončí, ale blbost z toho filmu fakt doslova řvala. Třeba jak "nevěsta" volala na policii, aby pustili tu úču, že nic neudělala, že to udělala ona a jako argument použila popis lampičky v dětském pokoji a pak střih a záběr jak tu úču policie skutečně pustila, no to byla fakt síla, co by složila i vola. A chování chlapů ? Cha cha cha i Pat a Mat by se zachovali chytřeji.(10.10.2008)

  • Tayen
    ****

    Černá vdova, které fandím. Zabili jí manžela, když spolu odcházeli od oltáře. Pachatelé byli akorát pitomci, co se občas scházeli a jednou si hráli, hráli, až dohráli. Hraní si na život jim zatrhla právě ona fešná vdova. Vtrhne jim do života, omotá si je kolem prstu a vyžaduje spravedlnost bez ohledu na to, jak osamělí, nešťastní, šťastní, za rodinu zodpovědní, zábavní, pohlední nebo provinilí pachatelé jsou. Černá nevěsta vraždí, a to vždy s chladným srdcem a bez výčitek. Jde a jde a nezastaví ji ani vidina vězení. Skvělý film, kde s postupujícími minutami už víte, jak to celé skončí. Sice na mě chování hrdinky působilo někdy až příliš chladně, jako by byla stroj, žádné zaváhání, žádné slitování, což se potom přeneslo na celou atmosféru filmu. Bylo to nějak úplně bez emocí a občas přitažené za vlasy, hlavně ta samozřejmost, s jakou černá vdova vplouvala jako femme fatale do životů mužských vrahů. K čemu ale já mám výtky, to zřejmě bylo režisérovým záměrem.(13.11.2011)

  • nascendi
    ***

    Nevesta v čiernom mi po celú dobu silno pripomínala film Philipa Labroa Bez motívu nakrútený o tri roky neskôr. Ten bol ale o triedu uveriteľnejší. U tohto filmu je nepochybné, že ho mal vo videopožičovni Tarantino a ošľahol ešte aj ten zoznam s piatimi malými černoškami. Ale brilantný záver čiernej nevesty si budem pamätať aj v dobe, keď mi už ostatné vyšumí z hlavy.(12.9.2009)

  • - François Truffaut měl vždy jasnou představu o podobě filmu a byl přesvědčen, že k určitým žánrům se naprosto nehodí provedení v barvách. Je to právě případ filmu Nevěsta byla v černém, u něhož Truffaut až do smrti litoval, že jej natočil jako barevný. (argenson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace