poster

Rocco a jeho bratři

  • Itálie

    Rocco e i suoi fratelli

  • Francie

    Rocco et ses frères

  • anglický

    Rocco and His Brothers

  • Slovensko

    Rocco a jeho bratia

Drama

Itálie / Francie, 1960, 175 min (SE: 168 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Freemind
    ***

    Opět jsem byl pokořen mým dlouholetým úhlavním nepřítelem, který na mě číhá ve filmových klubech a na postech různých žebříčků "nej" - italským neorealismem. Základní kostra příběhu je zajímavá, Delon a Girardotová excelují, celkový dojem mi ale jako vždy ubily scénky z rodinného života plné ječení, pošťuchování a zalamování rukama. Jako kniha by to bylo skvostné, v podání groteskní partičky afektovaných Jižanů se to ale dalo snést jen stěží.(6.2.2011)

  • mortak
    ***

    Smrtelná choroba neorealismu - melodrama - proniká celým filmem. Ač se Visconti snaží o to, aby všechno bylo realistické a opravdové, nenatočil nic jiného, než rodinnou ságu s tragickým milostným trojúhelníkem. Film je nevyrovnaný - některé scény opravdu evokují skutečnost (první sníh), ale povětšinou herci divadelně přehrávají a deklamují text šustící papírem. Neorealismus skončil stejně, jako skoro všechny umělecké revolty chtějící přinést do umění skutečnost - byl pohlcen tím, proti čemu bojoval.(10.4.2011)

  • vypravěč
    ****

    Těchto několik listů z kroniky běžné italské rodiny mne k sobě připoutalo tím, jak se v nich propracovávají (imaginativně, psychologicky i kompozičně) jejich základní duchovní motivy (sebeobětování, odpuštění a láska). Viscontimu se podařilo nahlédnout je panoramaticky, v jejich odvěkosti (posilované biblickými aluzemi) i detailně v jejich mnohotvářnosti (např. oběť Rocca a oběť Nadi nejsou identické, byť v obou případech je ničícím nástrojem Roccův bratr Simone a u obou obětujících se se utvářejí figurální paralely s Ježíšem Kristem, z nichž ta Nadina, jejíž smrt je dokonanou pomstou – doslovná, s rozpaženýma rukama – je vědomou parafrází Ukřižování, navozující atmosféru žaloby a připomínající její předešlé „magdalenské“ pokání). Visconti v naturalistickém pohledu na proměňování (venkovských) charakterů vlivem velkoměsta tedy neustává na zobrazování městského patologična, ale podřazuje jeho chaos duchovním vlnám, povstávajícím v nitrech lidí.(26.5.2009)

  • Morien
    ****

    (1001) "...and he acts like there's a curse on him." Tak tomu říkám spektakulární příběh o bratřích. Rocco mě dojímal celou dobu, ale kdo by byl býval řekl, že i nakonec ten Simone mi sevře srdíčko. Jak byl zlomený a rozesmátý jako děcko v té hospodě. Měla jsem velký požitek z jejich sledování, ale ještě větší z osnování mých vlastních plánů pro jejich charaktery - hodnotím to tedy tak, že pro mne film trošku zestárl a už není stoprocentní.(4.2.2015)

  • RHK
    **

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Možná jde o mistrovské dílo italského neorealismu, pro mne však bohužel taky dosti pomalé, neskutečně dlouhé a italsky uřvané dílo. Viscontiho Rocco zkrátka nebyl mým šálkem čaje pro osvěžení, spíš inspirací pro usnutí u televize. A tak můžu hodnotit jen první polovinu filmu. Sorry, Rocco a Tví bratři...(28.11.2009)

  • - Alain Delon byl předabován. (Monco)

  • - Během natáčení byl zabaven materiál a posléze byl režisér Luchino Visconsi požádán o odstranění scén s Nadiiným (Annie Girardot) znásilněním a vraždou. (Terva)

  • - Francis Ford Coppola si skladatele Nina Rotu přizval k natáčení snímku Kmotr (1972) právě díky jeho práci na tomto filmu. (Monco)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace