• F.W.Colqhoun
    ***

    Vorlíčkům pokus o seriózní detektivku není katastrofa, ale zlatý fond určo taky ne. Zápletka představuje obvyklou proletářskou špínu vrženou na prohnilý svět klaunů, odkud ne-a-ne vymést buržoustskou morálku - dělný lid typu Postráneckého charakteru je zmatený a kápo pošťáků organizuje doručovatele ke spontánnímu špízlování. Z hereckého osazenstva na sebe strhávají pozornost jen tři - osudově tupá Šulcová, Libíček v roli upoceného veksláckého impresária a Postránecký v momentech, kdy se v rámci fyzických konfrontací tváří jako Bronson. Tyto pokusy podtrhuje Svoboda, týráním strunných nástrojů křečovitě citující z Morriconeho westernových opusů. Nejzajímavější prvek: z Prahy na Liberec se nejede po dálnici! Dva-a-půl.(3.8.2014)

  • raroh
    ***

    Jaroslav Kořán scénář situoval původně do taxikářského prostředí, přenesení do pošťáckého proti vůli autora (stiženého následně zákazy publikování) samozřejmě ubralo drsnosti a autentičnosti. Škoda, že roli zpěvačky si nezahrála sama Rottrová a muzikanti z Flaminga alias Plameňáků byli nadabováni. Každopádně jejich jazzrock v hudební složce zní dodnes autenticky.(24.2.2012)

  • blezg
    *****

    A zrovna se mi film trefil do nálady na černobílou krásu. Strávil jsem u toho poetické odpoledne, pobavil jsem se herectvím a hlasy herců, zejména Moučku mám rád. Dvojice familiárních gaunerů z čeledi Apiaceae (libeček-mrkvička) mě taky potěšila, a přestože to asi bylo pro mě zajímavé v jiném ohledu než byl původní záměr autorů, strašně mě to bavilo. Takže nadšených 5*.(18.2.2012)

  • HonzaBez
    ****

    Úvodní chytlavá melodie Karla Svobody je úžasná. S řadou dalších písní tohoto hitmakera se můžeme setkat v průběhu filmu, kde vytváří někdy možná až příliš výraznou kulisu této "pošťácké" detektivky. Detektiv amatér v podání Václava Postráneckého, kolega a kamarád zavražděného, dělá vše proto, aby se dostal do maléru. V závěrečné honičce mu pomáhají všichni "svatí" (pošťáci). Na rozdíl od jiných zde komentujících jsem pachatele tak snadno neidentifikoval, i když je pravda, že dotyčný mi od byl začátku veskrze nesympatický. Naproti tomu Jana Šulcová (imitující zpět Marie Rottrové) působila veskrze sympaticky. Nejen když zpívá: "Život utíká, jako když práskneš bičem do koní. Růže rozvitá, co včera zvadla dnes už nevoní...."(27.6.2018)

  • Willy Kufalt
    ***

    ♫ Život utíká, jako když práskneš bičem do koní. Růže rozvitá, co včera zvadla dnes už nevoní... Úžasná hudba Karla Svobody v podání skupiny Flamingo se zpěvem Marie Rottrové v titulní písni. Bohužel v trochu průměrném filmu. Zápletka krimi filmu velice zajímavá, černobílým vizuálem to připomínalo dokonce šedesátkové krimi, byť film už vznikl v propuklé normalizaci, ale děj mě příliš nezasáhl. Víc než průběh událostí jsem místy sledoval zvukové pozadí filmu, kde znělo mnoho ukázek z již polozapomenutých písní hitmakera Svobody v podání předních českých zpěváků. To asi nebylo dobře. Možná je to tím, že mě nesedl Václav Postránecký v hlavní roli amatérského detektiva pátrací na vlastní pěst. Nezaujala mě ale zde s výjimkou Lubora Tokoše (kníratý agent Dittmar) ani většina ostatních herců. K čtvrté hvězdičce v rámci hodnocení mě nepřinutila ani závěrečná akční honička. 65%(24.6.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace