Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Co je to za policistu?!“ - „Detektivové jsou jako otisky prstů., každý je jiný. I on má své chyby.“ Název a žánr „film-noir jsou tu zavádějící. Má očekávání byla jinde, ale popořadě. Policejní oddělení, které řeší tak akorát rušení sousedy, prosakování vody ze stropu, paranoidní paničky či drobné zlodějny neslibuje příliš vzrušení. Přesto se zde v 1 dni odehraje hned několik dramat a morálních dilemat. Na filmu se však znatelně projevuje jeho stáří. Kupodivu ani ne tak v případě technické stránky jako spíš společenského ovzduší. Ohledně Arthura jsem v sobě nenašel žádný soucit (v poválečném publiku to asi rezonovalo, dnes jen těžko), na příkladě ústředního páru je zas vidět dobová úzkoprsost. Jistě, Jim byl prudká povaha (se sklonem k „vřelejšímu“ lidskému kontaktu), ale stejně byla jeho reakce min. hraniční (bez ohledu na velikost „brouka v hlavě“). Teatrální projevy (hlavně Mary či Charleyho) dojmu též příliš nepřidaly. Konec byl přitom překvapivý (škoda „skvrny“ v podobě dementního telefonátu). Lepší průměr, pro mě zatím nejslabší Wyler. ()

de_FACTO 

všechny recenze uživatele

Na rok ´51 ostře tvrdý drama. Vlastně to vůbec není žádnej detektivní příběh, naopak - navzdory hlavnímu charakteru je pevně lidský (o odpouštění, vlastních zásadách, mužích - "chtěl bych si vyndat mozek a umýt ho od všech těch hnusnejch scén, co si do něj zasela" a perfektní fakta o mužské tvrdohlavosti a ješitnosti). V tomhle filmu se nerozpadají žádný zločinecký organizace a podobně, jen samotné osobnosti. Na krev, na kost, na smrt. ()

Reklama

oje 

všechny recenze uživatele

Přes komornost i stáří snímku si obsahem s dnešními v ničem nezadá. Kupa zajímavých postav v dlouhých záběrech a hektických konverzacích, které jakýmsi kouzlem dokážou chytit podobně jako Tarantinovky. Filmaři velmi dobře využily možnosti, že se na policejní stanici může během dne objevit kdokoliv. Na talíři tak máme nejrůznější postavy od paranoidní báby až po ostřílený kriminálníky. Rodí se tu tak zvláštní příběhy ještě zvláštnějších postav. Dialogy lítají, osudy se prolínají až se divák sotva orientuje. Starší snímky mě většinou minou, tenhle ale jel na plný plyn. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Kirk Douglas,výrazná postava detektíva McLeoda v príbehu na policajnom okrsku počas jedného dňa,kedy musí riešiť viacero prípadov naraz,z čoho mu ide hlava vybuchnúť... Snímok sa skoro po celý čas odohráva na spomínanom pol.okrsku,v ktorom atmosféra je vydýchaná,ako ich miestnosti z cigaretového smradu. Väčšinu pozornosti strháva na seba Kirk,ale„obvinení” alebo detektívi kolegovia tam na škodu nie sú. Réžia velikána Wylera je maximálne sústredená a sústredení sú herci,ktorí odvádzajú výborné herecké výkony. Ten,kto obľubuje snímky založené na dusnej atmoške v jednej miestnosti,nemá o čom pochybovať.Úderné. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já jsem celou dobu přemýšlela o těch dvou týpcích, ale nakonec mě to napadlo, proč tam jsou jejich role tak důležité. Výborná noirovka s Charismatickým Kirkem, který tady neměl až tak moc vděčnou roli, ale ujal se jí velmi dobře. Polda, který vnitřně otupěl a to se nutně muselo nějak projevit ve vztazích nejen k zatčeným, ale i k jiným osobám, jemu velmi blízkých. A souhlasím s hanagi, že ta vyděšená zlodějka Lee Grant byla tím správným kořením, které celý film udělalo ještě víc povedeným. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Filmový debut Burta Mustina. (Kulmon)
  • Filmový debut Lee Grant. (Kulmon)

Reklama

Reklama