Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

Matty 

všechny recenze uživatele

24 hodin ze života nekompromisního poldy a policejní stanice, kde jsou uplatňovány natolik mccarthyovské vyšetřovací metody, že se sama mění v místo činu (všemu tiše přihlíží neškodná svědkyně). Stará drsná škola s ne-úplně-kladným hrdinou, kterého může spasit už jen jediné. Co obzvlášť znepokojuje, oproti jiným noirovým filmům si zde s ohněm nehraje samotářský detektiv, ale „regulérní“ ochránce zákona. Promyšlená práce kamery, dobří herci (Joseph Wiseman mi připomněl De Nira zamlada) a Wilerova suverénní režie, díky které dokáže Detektivní příběh i po letech vtáhnout. 80% ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Detektivní příběh sice není moc film noir, ale za to se jedná o dost dobré drama z prostředí jedné policejní stanice v New Yorku, kde se prolínají a potkávají životy několika policistů, podezřelých a kriminálníků. Celý děj se odehrává pouze v několika málo místnostech a vévodí mu skvělé herecké výkony všech zúčastněných. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný film, ktorý sa prakticky celý odohráva na policajnej stanici a napriek tomu má zaujímavý členitý príbeh a veľmi dobré tempo. Kirk Douglas je štandardne výborný. U ďalších hercov niekedy zaznejú falošnejšie tóny, zlodejka kabelky je tam akosi navyše, ale to sú iba také drobnosti. Jediný vážny problém mám s idiotským záverom, takže plné hodnotenie ani náhodou. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Nedôveryhodná a príliš divadelná snaha prekonať afekt žánru a pozrieť sa na detektívov a ich prácu z civilnejšieho pohľadu. Výsledkom je herecký súboj, kto sa viac hodí o zárubňu. Kľúčovou postavou príbehu je žena hlavného detektíva, ktorej osobný príbeh sa stáva súčasťou prípadu. Jej postava je však len primitívnym nástrojom rozprávača a jej reakcie sa zo sekundy na sekundu menia podľa toho, ako sa to hodí. Zostarlo to strašne, ale strašne. Čím vážnejšie a serióznejšie sa tieto "ambiciózne" noirovky snažili tváriť, tým horšie to dopadlo (viď. napr. The Lost Weekend). ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch polozapomenutých perel, které jsou k vidění v 9 ráno ve všední den na České televizi. Ale aspoň že tak, o tohle drama bych totiž nechtěl přijít. Jednota místa, děje a času napovídá, že se jedná původně o divadelní hru, zrežírováno je to ale stejně nápaditě jako o 6 let mladších 12 rozhněvaných mužů. Kirk Douglas tenkrát nabíral fazónu a jeho polda, co by si "nejradši vyndal mozek z hlavy a vymyl z něj všechnu tu špínu" je zahraný s bravurou rodu Douglasů vlastní. Navíc závěrečné vyústění rozhodně nejede podle nějaké zavedené šablony, ale svou úderností vás donutí přemýšlet. Na téhle policejní stanici se totiž s nikým nejedná v rukavičkách. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Horace McMahon, Joseph Wiseman, Michael Strong a Lee Grant si zopakovali před kamerou svá divadelní vystoupení. (Kulmon)
  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama