poster

Jak ukrást Venuši

  • anglický

    How to Steal a Million

  • slovenský

    Ako ukradnúť Venušu

Komedie / Krimi / Romantický

USA, 1966, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swed
    ****

    Lupičská komedie řídící se heslem "Nebát se a nakrást". William Wyler byl v době natáčení už za svým tvůrčím vrcholem, jeho kvalitní rukopis tu ale můžeme vysledovat stále. To platí především o mistrně natočené loupeži, která zabírá téměř celou druhou polovinu snímku. Klíčová zápletka je tuze jednoduchá, bez větších překvapení či odboček a hlavně na začátku se může zdát, že se film nikam výrazněji neposouvá. Z podvodnických filmů Audrey Hepburnové mám o chlub radši "Šarádu", hlavně kvůli CG a důmyslněji konstruovanému ději, proto 7/10(2.12.2009)

  • shantim
    ****

    Celkem příjemná nenáročná komedie, ve které excelují Audrey Hepburn a Peter O´Toole. Celý příběh s vloupáním a zamilováním je jakoby pocházel spíše z třicátých let než šedesátých, a to díky své lehké a krásné naivitě a odlehčenosti. Že je snímek korunován happyendem je skoro jasné, takže tu neznalým neprozrazuji snad nic, co by vědět nechtěli. 75% hvězdiček(11.4.2009)

  • standsiller
    ***

    Nemôžem to zaradiť k filmom, pri ktorých som zažíval explózie smiechu . Vo viacerých miestach mi to pripadalo umelé , nasilu vtipné a niekedy domnelý vtip kráčal proti logike, takže padali základné piliere tvoriace gro dobrej komédie. Peter O´Toole mal momenty, kde evokoval nenalíčeného míma. Dosť silnými bodmi záchrany v tomto filme sú idea - hrdina kráča proti svojmu pôvodnému cieľu aby prišiel veci na koreň a postupom času si uvedomil svoje postranné zámery , ďalším plusom je Audrey Hepburn a nie len vďaka tomu že je to femme fatale hereckého neba ( pretože i tá niekedy gestami pripomínala handrového strašiaka do maku ) a zrejme najkvalitnejším oporným bodom je šikovne napísaný scenár. Summa summarum vhodný film na pokojný podvečer.(29.9.2013)

  • nascendi
    ****

    Wylerova komédia Ako ukradnúť Venušu ma príjemne prekvapila, priam až nadchla. To bolo pred štyridsiatimi rokmi. Ako obvykle som mal tradičné obavy, keď som si ju dnes po tých rokoch pozrel. Koľko mojich obľúbených filmov z mladosti už neprežilo opakovanú projekciu po desiatkach rokov. Nie je to však prípad tohto filmu. Má jednoduchý takmer hlúpučký dej, obsahuje stále dobré situačné vtipy a kraľuje mu neuveriteľne sympatický pár. Výsledkom je film, ktorý je príjemný, aj keď v ňom ide o zlodejov, falzifikátorov a bezcharakterných milovníkov umeleckých diel, vrátane kradnutých. Štyri hviezdičky síce ponechávam, ale oproti pôvodným sú slabšie. Napriek všetkým možným nedostatkom má tento film výhodu v tom, že si ho určite zapamätáte. To sa stáva málo filmom.(8.1.2013)

  • GilEstel
    ***

    Třináct let po Prázdninách v Římě obsadil William Wyler Audrey Hepburn do další komedie. Prázdiny v Římě se tentokrát nekonaly, ale asi to ani nebylo cílem. Audey už je zde velkou dámou a nemá v sobě prakticky nic z oné dětsky roztomilé naivity starších snímků. Její herectví neztratilo své silné komediální prvky, ale již je založené na jiné esenci. Wyler se znovu vydal cestou autenticity prostředí. Jen dobře. Hollywoodských studiových záležitostí jsem přesycen a cením si, když nějaký režisér tomuto lákadlu nepodlehne. Příběhové schéma je tentokrát zasazeno do Paříže. Duch filmu to velmi posiluje. Už jen proto, že celá zápletka se točí kolem umění a Paříž je od pradávna kulturním městem Evropy. Samotná zápletka nenabízí nic převratnýho, ale není to na škodu. Dialogy hlavních postav mají vtip, většinou založený na dobře situovaných scénkách a hereckém výkonu ústřední dvojice. Za nevýhodu považuji, že celá příběhová linka je až příliš snadno čitelná, takže divák nemůže být překvapen. Všechno šlape s jistotou svým směrem a divák postupně s řemeslnnou dokonalostí dostává, co očekává. Dávám 65%, ale kdyby byl výraznější prvek překvapení (Úplně by stačilo trochu překopat pár dialogů a s divákem si trochu pohrát.), bylo by to o 10% víc.(29.10.2010)

  • - Portrét, na ktorý ukazuje Dermott (Peter O'Toole) a opisuje ho Nicole (Audrey Hepburn) ako "vynikajúci Rembrandt", je "Portrét Jacoba Tripa", namaľovaný okolo roku 1661. (TheRoller)

  • - Scéna z malého kumbálu v muzeu, v němž se tísnily dvě hlavní postavy, se natáčela jedenáct dní. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)

  • - Po nevydarenej lúpeži Simon Dermott (Peter O'Toole) prosí Nicole (Audrey Hepburn), aby zotrela jeho odtlačky na ráme obrazu. Keď však pokladá prázdnu fľašu namiesto Venuši, odtlačky na fľaši zostávajú nezotreté. (TheRoller)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace