Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tento pamětnický snímek o Angličance, která čelíc hrůzám války dál pěstuje své výstavní růže, zahrál na vlasteneckou strunu americkému publiku a stal se kasovním trhákem č. 1 roku 1942. Greer Garsonová utěšující vyděšené děti v bombových krytech či zajímající nepřátelské vojáky předvedla v titulní roli impozantní oskarový výkon. Když Hilter se zdál ďáblem, paní Miniverová andělem... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (41)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Kvalitní válečné melodrama. Účel a smysl takového filmu je jasný. Ukázat proměnu lidí v době války a dodat jim naději. Otázkou zůstává, zda je lepší tento koncept (zdánlivě obyčejná žena v domácnosti překvapivě obstojí v nejtěžších chvílích) nebo má větší apel film plný hvězd jako Follow the Boys nebo příběh ve stylu Holiday Inn. Každopádně se docela těším na pokračování The Miniver Story. ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Průměrné melodrama plné klišé, ovšem s několika silnými scénami (působivý je zejména výjev z rodinného bunkru během bombardování), celkem zdařilé jsou i některé dialogy. V druhé polovině filmu nabírá na síle propagandistická linie, která se snaží ukázat, že válečné úsilí stmeluje dohromady všechy třídy britské společnosti, od aristokracie (lady Beldonová) přes vyšší střední třídu (paní Miniverová a její idylická rodina) až po nižší vrstvy (služebná Miniverových a její snoubenec). Skutečnost, jak jí dokumentuje "Válečná deník" George Orwella však byla diametrálně odlišná: Orwell se dokonce domníval, že arogance a sobectví vyšších vrstev, které nepolevily ani za války, povedou zákonitě k revoluci... ()

Reklama

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"I just had a German pilot in for ham and eggs this morning."     Vojnová dráma s romantickou zápletkou, zaradená do zoznamu 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete, ktorá síce hádže na hrôzy vojny dosť romantizujúci pohľad (ako aj sám režisér neskôr pripustil), to ale vôbec neznižuje jej kvality. Ako prvé udrie do očí nádherný čiernobiely obraz (skvelá kamera Josepha Ruttenberga, právom ocenená Oscarom), ktorého sledovanie v priebehu celého filmu je doslova labužníckou záležitosťou. To samotné by ale samozrejme na výborný film nestačilo. Veľmi zručne je vykreslená psychológia postav a vzťahy medzi nimi, v čom je William Wyler tradične silný. Výstižné je i stvárnenie dobových pomerov, ako sú triedne pomery v Anglicku (vládnuca trieda a jej "vazali"), či Nemci vymytí zvrátenou ideológiou. Napokon ohromne pôsobivé sú aj scény, ktoré ukazujú priame účinky vojny (v kryte pri bombardovaní, cesta autom v noci, omša v rozborenom kostole), hoci ich vo filme nie je až tak veľa. V hereckých výkonoch som nenachádzal žiadne slabiny (dokonca aj tie deti sú výborné), zaujal ma hlavne perfektný výkon Dame May Whitty v role starej, často dosť protivnej aristokratky.     "She was a good cook, as good cooks go. And as good cooks go, she went." ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Wyler opět nezklamal. Film točený přímo za války je autentickou výpovědí a je to z něj cítit. Pro nás je určitě dost drsné sledovat ty suché anglické dialogy zdánlivě prosté jakýchkoli emocí. Jak říkal Machatý (Kaiser) v Tmavomodrém světě: "Obdivuju ten jejich klid. Na to Hitler dojede, protože je cholerik!" Starý film, ale pžekelnul čas a je pořád dobrý. 90% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Anglicko, rok 1939, pár mesiacov pred vypuknutím druhej svetovej vojny, bezstarostní a spokojní manželia, Miniverovci si žijú, vcelku honosný život, majú tri deti, najstarší syn, študuje na Oxforde a vracia sa domov, ostatné dve deti sú neplnoleté... P. Miniverová pracovať nemusí, lebo manžel pracuje ako architekt, tak ju bez problémov, vychová, praktický nemá čo na práci, tak si nakupuje jedna radosť, kúpila si nový klobúk, sympatický vlakový výpravca, pán Ballard, ju na chvíľočku zavolá, že jej chce niečo ukázať, ukáže jej špičkovú ružu, ktorú jednak po nej pomenuje, či sa prihlási s ružou na súťaž o najkrajší kvet ! Zaslúži si to, lebo - Kay Miniver, je čarokrásna ako K-V-E-T, sympatická na pohľad, že stačí sa pozrieť na človeka a viem, čo je zač... Skrátka, byť jej manželom Clementom Miniverom, by som chcel byť na veky - vekov. AMEN. Žena, ktorej charakter, znamená pre muža, pocit neba na Zemi, stará sa, dáva si pozor... Vojna klope na dvere a rázom sa podmienky menia rýchlosťou svetla, najstarší syn Vincent, nárokuje k letectvu, ktorý si predtým po príchode, nájde šarmantnú priateľku, Carol Beldon, s ktorou ho spája vášeň plná citov, tým pádom sa čoskoro vezmú ! Vojna už dorazila i do Anglicka, ktorého čaká besnenie nemeckých pilotov, ktorí bombardujú z nevysokej výšky, Londýn a okolie, bomby padajú ako huby po daždi, rodiny sa klasicky, skrývajú v londýnskom metre, ale tí, čo bývajú na dedine, tak musia ísť do úkrytov, kde rinčanie bômb, počujú extrémne presvedčivo, totiž dopadajú, vedľa nich, tak pocit strachu je tu, že byť zabitý, nie je problém, treba čakať, mať pevné nervy, vydržať, byť silný, byť oddaný, jednoducho, ale každý mať šťastie, nemusí, veľa zomretých, veru bolo... Clement ide na nebezpečnú misiu do Dunkirku, zachrániť vojakov, ktorí sa ocitli na vážkach, tak tisíce lodí, im ide na pomoc... Zachránili ich a evakuovali do bezpečia, do Británie, medzitým, ako je niekoľko dní preč, tak Kay, sa ocitá v extrémnom nebezpečí, lebo nemecký pilot, havaroval neďaleko ich domu, pričom Kay ho zbadá, ako leží v kríkoch, on ju zbadá a poberú sa do domu, v ktorom na ňu mieri zbraňou... ZREJME, nespochybniteľné je, že F-I-L-M, má preto také posolstvo, že sa odohráva reálne, cez druhú svetovú a film sa nakrúca v bezpečí, spojených štátov amerických, kde hľad po prežití a O-D-V-A-H-E, naberá na obrátkach. Trošku divné mi pripadalo vzťah „matky a syna” ,t.j - GREER GARSON a RICHARD NEY, trošku zvláštny vzťah matky a syna, zrejme sa milovali i v skutočnosti, lebo sa vzali naozaj ! I-N-C-E-S-T, sa nekoná, Greer je staršia o 12 rokov ! Všimol som si to, že sa naň vždy divne pozerá, to nemá nič spoločné s materinskou láskou, asi len toto mi vadilo ! Ja som sa zamiloval do Greer Garson, ktorá podáva dokonalý výkon, nebojácna žena, s nenávisťou v očiach, kedy to skončí ? Ale nedáva to zo seba najavo, len som to pri nej cítil. Film je i propagandou, aby sa nikto nebál, fungoval, podporoval sa navzájom, ale ľahko sa im to hovorí z Ameriky, že domácim zatiaľ padajú bomby na hlavu ! HITLER sa činil, chcel zbombardovať, Veľkú Britániu, v ktorej zahynuli tisícky, obyvateľstva ! Tento účelový počin, zahral ale tak bravúrne na strunu, že sa jedná o jeden z najlepších vojnových filmov všetkých čias, pritom nemusím vidieť gejzíry krvi a namakaných vojakov v zbroji. Toto je psychologická vojna, keď predstavuje civilné obyvateľstvo, zmietajúce sa v nehostinných časoch, DOBA, ktorá nepriala asi najviac spoločenským aktivitám, ale v tomto prípade, si našli čas vyhlásiť súťaž o najkrajší kvet. Srdcervúci film s ukážkovou réžiou, BORCA, WILLIAMA WYLERA, KAMERAMANA - JOSEPHA RUTTENBERGA A HERCOV AKO : GARSON, PIDGEON A TERESA WRIGHT ! TLIESKAM - výnimočnému filmu z Classic Hollywood ! Bravóóó !!! () (méně) (více)

Galerie (57)

Zajímavosti (10)

  • Scénář byl inspirován knihou Jan Strutherové, respektive souborem jejích sloupků v Timesech, které „popisovaly obyčejný život obyčejné ženy“. Scenáristé nepřevzali z předlohy ani tak konkrétní události jako spíše postavy a celkovou atmosféru malé anglické vesničky nedaleko Londýna, kde svůj všední život žije středostavovská rodina se třemi dětmi. I do této idyly však zasáhne válka, otce odvede i s jeho člunem k Dunkerku, matku konfrontuje s německým pilotem, syna s bojovým nasazením. Nic není jako dřív, smrt dosáhne i do vesnice, ovšem britský duch triumfuje. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Během natáčení došlo k útoku na Pearl Harbor, scénář se přepisoval a aktualizoval a závěrečné kázání v poškozeném kostele psal Wyler spolu s Henrym Wilcoxonem, který představoval vikáře, až noc před natáčením. Jeho síla byla taková, že ho prezident Roosevelt nechal přeložit do mnoha jazyků, vytisknout a distribuovat spojencům. Dnes film samozřejmě působí dost sentimentálně, ve své době ovšem splnil svůj účel měrou vrchovatou. Přesto vůči němu Wyler později pociťoval jisté rozpaky. Bezprostředně po jeho dokončení totiž narukoval k letectvu a přímý kontakt s válečnou realitou ho přiměl k následující úvaze: „Film se otřel jen o povrch války. Nemyslím tím, že by byl špatný, byl jen neúplný.“ (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Ďakovná reč pri predávaní Oscara Greer Garson za najlepšiu herečku v hlavnej úlohe trvala 5 a pol minúty. Zatiaľ je to v Hollywoode rekord. (fishki)

Reklama

Reklama