Ochránce
Obsahy(1)
Na brněnské základní škole dojde ke rvačce mezi romskými a bílými žáky. Nová ministryně pověří ombudsmana, aby na místě situaci uklidnil. Aleš Pelán (L. Vaculík) se ocitá ve škole, kde si učitelé nevědí rady a dětem je všechno jedno… (Česká televize)
Recenze (43)
Pan zástupce ředitelky měl na konci pravdu. V daném prostředí žije, na rozdíl od úředníků z Prahy, takže se v něm orientuje věcně, bez emocí a realisticky. Natočeno hezky, ovšem vyznění případu bylo téměř nijaké, zase poněkud mimo. Místo opravdového problému se řeší zákulisní politka, byť s kamerou vše nakonec souviselo. Dokument k třídě 8. A dodnes pamatuji, ani jeden z nových učitelů neuspěl. A optimismus na konci, že jsou na ně ve třídě přece tři, příliš nesdílím. Špičkování mezi Cajzly a Štatlari bylo asi nejhezčí. ()
Polovinu dílu honíme tajemného pisatele, který natočil video. Osobně bych víc dala vyniknout situaci ve škole/třídě, ve sboru a proč to tak je. Ale na to by byla asi krátká stopáž. Větší zapojení Jaroslava Plesla bylo pro mě osobně plus, jeho postava mě baví a líbí se mi, že mě občas dokáže zviklat v tom, že si nejsem jistá, co si vlastně doopravdy myslí a na čí straně stojí. Celkově mám pocit, že se tu tvůrci spíš báli píchnout do vosího hnízda a pořádně ukázat na problém. 3,5* ()
Ježiš, to je volovina. Podobne ako celá inklúzia. Nevychované štence skáču učiteľom po hlavách a oni tri štvrtiny filmu riešia, kto o tom natočil a zverejnil video. Kedysi stačilo pár výchovných faciek v správny čas a hodina predbehla hladko aj bez asistentiek a psychológov. Ale to boli časy, keď učitelia mali rešpekt a na dobrú známku boli potrebné aj nejaké vedomosti. ()
Jenom doufám, že tahle epizoda nepředznamenává kvalitativní propad všech zbylých dílů. Ta konstrukce, že Ombudsman pátrá po kameře, která zaznamenala chaos ve škole poznamenané inkluzí, je absurdní a dokonale odráží představu Pražáků o Brně a okolí- totiž že celej Jihomoravskej kraj je jeden malinkatej dvorek. Takže tu kameru pochopitelně dohledají, aniž by tušili, co vlastně hledají a uzavírají ten nejpitomější případ Pražskýho pitavala ever. Na tohle navlíknout všechny ty sračky, který způsobila inkluze- tak to běžte fakt do pr.hy! Tenhle díl je big mistake v jinak výborným seriálu. Méně konkrétního a více obecného, prosím. Český školství má skutečný potíže a není to neschopnost jednoho konkrétního kantora, nebo nenechavost problematických dětí. Tohle se nepovedlo. Bohužel. ()
Na české poměry pořád nadprůměr (herecké výkony, kousání do sakra kyselého jablka inkluze nepřizpůsobivých dětí (nemyslím jen romské...), dialogy, herecké výkony a v tomto díle bombasticky napsaný proslov zástupce k ministryni(!)). ...ale - stává se z toho nějakých divných 30 případů Fackovacího panáka: S postavou ombutsmana všichni mluví jak s kupou hnoje (školníkem počínaje, ministryní konče) a detektivní zápletka, která v min.díle ještě jakš takš fungovala, byla teď úplně nonsense. Ombutsman hledá 3/4 dílu kameru a kameramana, místo aby se řešili evidentní sračky na dané škole (nejen té) (jako Holzmann hledající ztracený aluminiový klíček...) ()
Galerie (16)
Zajímavosti (4)
- Název odkazuje na stejnojmennou knihu a film Džungle před tabulí (1955). (sator)
- Pátá epizoda byla nejsledovanějším pořadem večera po 20. hodině, premiéru zhlédlo 1,26 mil. diváků (15+). Byl to zároveň nejlepší výsledek celého dne. (rublik05)
- Brněnská škola se měla nacházet dle slov postavy ztvárněné Jaroslavem Pleslem na náměstí Brigády, v prvním záběru je ale u vchodu vidět název ulice Kotlářská. Náměstí Brigády, ani ulice Bystrická, o které se v tomto díle hovoří, v Brně nejsou. (klukluka)
Reklama