Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek je dynamicky natočenou groteskou, jakýmsi leporelem lidských osudů, které se před námi odehrávají v rychlém tempu, s nadhledem a humorem. Skvělé herecké výkony, dobové hity i scénická hudba K. Svobody, to vše pod taktovkou zkušeného režiséra V. Polesného z něj činí filmovou lahůdku. Filmová adaptace slavného románu V. Párala je hořkým obrazem lidské touhy po požitcích, moci, majetku i panoramatickým záběrem opakujících se situací dějin moderní společnosti. Motorem příběhu je výbušná síla nenávisti těch „dole“, toužících po rozkoši lásky a společenském uplatnění, a kultivovanost, ale i únava světa lidí „nahoře“, kteří se už dost namilovali a užili moci, a tak vlastně rádi podléhají náporu barbarství. Vylhané naděje roztáčejí vždy znovu a znovu šílený kolotoč lidského života až k závěrečným ztraceným iluzím. Ústředním místem děje je dům v Ústí nad Labem, kde se střídají náhodní i trvalí zaměstnanci místní továrny. Příběh Borka Trojana (J. Langmajer), ambiciózního inženýra, a jeho lásky k Zitě Gráfové (Z. Adamovská), manželce ředitele továrny, příběh mladičkého Romana Gráfa (J. Prachař), zoufale až k sebezničení milujícího neklidnou Maddu (K. Kloubková), to jsou základní osy mnohavrstevného vyprávění, odehrávajícího se v průběhu šedesátých let s přesahem do doby po roce 1989. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (249)

Damiel odpad!

všechny recenze uživatele

V příběhu panuje dost chaos, než se zorientujete v postavách a jejich motivaci, uplyne půlka filmu. Herci jsou – až na Vetchého – křečovití a přehrávají, takže jim nic nevěříte. Scénář je dost kostrbatý, nemá šťávu – zkrátka rozsáhlý Páralův román se do sta minut nepovedlo nahustit. Nejhorší ze všeho ale je kamera Josefa Špeldy (vrcholem je záběr na Petru Špalkovou v kuchyni, kde jí kameraman uřízl hlavu, podobných šíleností tu ale najdete povícero) a střih Lenky Polesné. Z toho bolí oči. ()

ad-k 

všechny recenze uživatele

Páral pro mne byl a stále je poměrně nezajímavým autorem a Polesného adaptace jeho Milenců a vrahů... je naprosto tragická. Režisérovy způsoby a prostředky postrádají smysl, jsou samoúčelné, vyprávění absolutně nedrží u sebe, televizní naivita a tu a tam herecká otřesnost (při zestárnutí dvou hlavních protagonistů jsem neudržel smích) tomu dodávají jen definitivní hořkost (ta je sice záměrem, ale jistě neměla být nastolena podobnými způsoby). Politický podtón je zde ukryt pod notně nezajímavým nánosem sexuality, jakékoliv vztahy jsou povrchně odbyté a nebýt pár podařených statických záběrů průmyslových komplexů a latentní krásy Ústí nad Labem, šel bych s hodnocením skutečně i níže. │10% ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Jestli mě měl tenhle film nasrat, tak se mu to fakt povedlo. Absolutně nesmyslný příběh vyhnaný do toho největšího extrému na pozadí totalismu. Spousta postav, které nejsou vůbec vykresleny. Každej tam souloží s každým. Vetchý dřív než mohl něco předvést, tak ho tam radši zapíchnou. No a pak když tam v tom černobílém minisnímku srovnali se zemí ty krásné prvorepublikové činžáky a na místo nich postavili hnusné komoušské paneláky, tak to byl jako výstřel brokovnicí přímo do mého mozku. Od odpadu tento film zachraňuje jen perfektní vizuální stránka a nádherné dobové kostýmy a hlavně ta překrásná tatrovka. Já tyhle auta miluju. 2/10 ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Za normálnych podmienok by som dal milencom dve hviezdičky, pretože ma primerane naštval. Ale predloha Vladimíra Párala patrí k mojim najobľúbenejším knihám od môjho obľúbeného spisovateľa, takže to, čo s predlohou spáchal Viktor Polesný s jeho prisluhovačmi vníma osobnejšie, než je to pre mňa obvyklé. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Pokud se někdo koukne nejdřív na film, tak ho pravděpodobně odradí od četby Párala... Antiutopické vize polovičatě zasazené do socialistického Československa umocněné sexuálními hrátkami na mě nezapůsobily. Znalost předlohy může pomoci rozluštit filmový příběh. Herecky celkem přesvědčivé - zajímavá "proměna" Zlaty Adamovské. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Kristina Kloubková (Majda) není herečka, je profesí tanečnice. (M.B)
  • Filmovalo se v Ústí nad Labem a na zámku Velké Březno. Točilo se od 20. července do 26. srpna 2004. (M.B)
  • Postavu Romana Gráfa, kterého zahrál Jakub Prachař, po návratu z vězení nadaboval skutečný otec jeho představitele David Prachař. Tvůrci filmu tak hlasově rozlišili pubertu a dospělost postavy. Aranku v dospělosti (Lucia Gažiová) pak kvůli výrazné slovenštině nadabovala Veronika Gajerová. (funhouse)

Reklama

Reklama