Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek je dynamicky natočenou groteskou, jakýmsi leporelem lidských osudů, které se před námi odehrávají v rychlém tempu, s nadhledem a humorem. Skvělé herecké výkony, dobové hity i scénická hudba K. Svobody, to vše pod taktovkou zkušeného režiséra V. Polesného z něj činí filmovou lahůdku. Filmová adaptace slavného románu V. Párala je hořkým obrazem lidské touhy po požitcích, moci, majetku i panoramatickým záběrem opakujících se situací dějin moderní společnosti. Motorem příběhu je výbušná síla nenávisti těch „dole“, toužících po rozkoši lásky a společenském uplatnění, a kultivovanost, ale i únava světa lidí „nahoře“, kteří se už dost namilovali a užili moci, a tak vlastně rádi podléhají náporu barbarství. Vylhané naděje roztáčejí vždy znovu a znovu šílený kolotoč lidského života až k závěrečným ztraceným iluzím. Ústředním místem děje je dům v Ústí nad Labem, kde se střídají náhodní i trvalí zaměstnanci místní továrny. Příběh Borka Trojana (J. Langmajer), ambiciózního inženýra, a jeho lásky k Zitě Gráfové (Z. Adamovská), manželce ředitele továrny, příběh mladičkého Romana Gráfa (J. Prachař), zoufale až k sebezničení milujícího neklidnou Maddu (K. Kloubková), to jsou základní osy mnohavrstevného vyprávění, odehrávajícího se v průběhu šedesátých let s přesahem do doby po roce 1989. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (250)

honz 

všechny recenze uživatele

Vladimír Páral je autor s osobitým stylem fabulace. Jeho knížky jsem četl celkem rád, ale zase nepatří mezi ty, ke kterým bych se vracel. Milenci a vrazi odráží (tu více, tu méně realisticky) dobu politické nesvobody a její různé podoby cest za úspěchem či postavením. Film mě arci zklamal. Zaměřil se hlavně na několik motivů, zejména si libuje v sexuálních scénách (to se dnes dobře "prodá"), vytratila se satira či kritičnost, zbylo jen nedůstojné a plytké zesměšňování lidského zoufalství, šílenství či dokonce vraždy. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Už jen jako severočech srdcem i duší, byť nějaký pátek žijící v Brně (jo jo, Brno je zlatá loď...) nemohu tenhle film zkopnout i kdyby to byl totální paskvil... A Párala? Skoro všechny jeho knihy jsem četl ... Ale k věci... Milenci a vrazi není asi film na jedno podívání... Co tomuhle filmu vadí je jaksi nedotaženost a hlavně zmatenost hlavních postav, neboť divák nemůže ani při nejlepší vůli i Holmesovském nadání, proč... Proč tak jednají, co je vede k tomu, aby se takto chovali? Leckdy tak neidentifikovatelné postavy které zas byly ve většině nadprůměrně odehrané... Scénář, který se měl radši držet předlohy, skákání v čase zničehonic aniž by se člověk dozvěděl proč a jak není zrovna ideální a standardní... Film asi zaujme jen skalní Páralovo fanoušky A Páral? U Párala hraje hlavní prim chemie tedy chemička, hlavě pudy a Ústí nad Labem... Tak co víc? To vše ve filmu bylo a úchvatný pohled z Větruše, Ořechovky na Střekov a na Spolchemii a a a a Mí Severočeši mi rozumějí :-) 70 % A Bogan Tušl? Bogan je holt Bogan, aktivní blb = třídní nepřítel... Boganka Jolanka jakbysmet :-) Špalková s Táclíkem, kandidují jako "nejférovější" páreček poslední filmové doby... ()

Reklama

jezurka42 

všechny recenze uživatele

Láska přeci není jenom sex a erotika. Já když někoho miluju, tak s ním chci být pořád. Já s tebou chci i mlčet, já chci s tebou padat unavou, já s tebou chci umřít. Tak proč nechceš? A to bolí. Páral pro mne bude navždy nepochopitelným autorem. Jeho díla se rychle čtou, ale nikdy mne neosloví natolik, abych došla až k vrcholu, tedy závěrečnému dialogu díla. Filmové zpracování jeho možná nejsložitějšího a nejsilnějšího románu Milenci a vrazi je neosvojitelnou hříčkou příběhů lidí rozdílních a přesto tak stejných, stejně šílených. A na mne to celé působi příliš neosobně, příliš stroze, příliš dalece vzhlížející od reality. Výkony herecké vcelku dobré, Ústí nad Labem vykresleno snad ještě v hezčím světle, než by si zasloužilo. Avšak mé hodnocení je především ovlivněno skvostem jménem Zlata Adamovská. Její Zita je pro mne vrcholem hereckého umu. To, co jsem nedokázala najít u žádné jiné postavy tohoto díla, jsem našla v jedné jediné postavě. Zita zobrazuje lidskou touhu po něčem jedinečném, až nelidském. Její naivita, odhodlanost a následný pád nejen skrze společenskou vrstvu, ale skrze lidstvo samo, je vrcholem hereckého umění. To, co Adamovská dokázala ve své Zitě najít, se v české kinematografii za dlouhá léta již neobjevilo. O to silnější byl zážitek z tohoto nevídaného, lidsky sytého příběhu jedné ženy měnící se z dámy v naprostou trosku. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Ve filmu, kde je hlavní příběh, ale vidíme více sexu, nežli dějových zápletek a rozuzlení, je něco špatně. Scénárista a následně režisér si zkrátka s Páralovým tématem vůbec neporadili..chtěli všechno a nemají nic. Herecké výkony některých herců velmi toporné a dokonce jsem objevil chybu, kdy na zdi jde vidět silueta (stín) někoho ze štábu, což by se v post-produkci nemělo stát. A postava Juldy v podání Ondřeje Serafína působí jako pěst na oko. Jestli si autor myslí, že když diváku ukáže Juldu jak seká trávu a zavolá doktorku a ona si ho zamiluje, je na velkém omylu. Juldova smrt nemůže vadit (což je samozřejmě špatně) nikomu. Zkrátka a dobře..sečteno a podtrženo, chcete-li si spravit chuť, hurá na knihu! :) ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Od úvodní hudby ♫ (Svoboda-nesvoboda) se dá tušit zrada. Co dál, že by retro-muzikál ? Filmová expozice kvalit seriálové znělky -"Ahoj, Juldo." -"Ahoj Romane", atd. Prostě film, jehož tvůrci řeší základnější problémy než převod Párala do filmové řeči. "Proč mě chceš zabít, Románku ?" Návrat Zl.Adamovské do páralovské role s generačním odstupem aneb Tak se kalilo (v) Ústí ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Když Madda Serafínová (Kristýna Kloubková) prohledává ředitelský byt, kde je v tu chvíli sama, v okamžiku, kdy v koupelně čichá k lahvičce, je na osvětleném rámu dveří vidět stín člena ze štábu. (Lasskoun)
  • Filmovalo se v Ústí nad Labem a na zámku Velké Březno. Točilo se od 20. července do 26. srpna 2004. (M.B)
  • Ve filmu probíhá u Gráfů licitace známé karetní hry Bridž (Bridge). Stejně jako směr odhazování karet, licitace vždy probíhá doleva od rozdávajícího. Ve filmu ale licitace probíhá v opačném směru. (Prochy38)

Reklama

Reklama