Obsahy(1)
Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)
(více)Recenze (516)
Naprosto skvěle budovaná atmosféra hned od začátku snímku nažene správný pocit strachu a nevědomosti, kdo nebo co zapříčinilo následnou zápletku. Navíc se přidává pan kameraman se svou nadprůměrnou prací a dobře zvládnuté zvukové efekty. Tohle všechno funguje velice dobře, co už je ale horší je celkový příběh s pointou a nulový náznak originality. Opět vidíme, co jsme už několikrát viděli, ale naštěstí v té lepší verzi. /65%/ ()
Nejlepší horor roku 2006. Francouzi se opět překonali a dali mi film přesně podle mého gusta. Hrdinové jsou sympatičtí, záporáci tajuplní a pointa mrazivá. Při druhém zhlédnutí byl zážitek překvapivě ještě silnější. Horror movie of the year ()
Další pádný důkaz toho, že Francouzi ( jasně nesmím zapomenout na Španěly ) jsou momentálně number one, co se tohoto žánru týče. Ils sice s ničím zásadním, objevným nepřichází, nicméně bere si z doposud v žánru točeného rozhodně to lepší a servíruje to v exkluzivním DeLuxe balení. Kam se hrabe americký snímek The strangers. V konfrontaci s tímto působí jeho „ americký bratříček „ téměř směšně. U takovýchto typů snímků ( co si budeme namlouvat ) je to v prvé řadě o ATMOSFÉŘE a ta se zde podařila tvůrcům vystavět vskutku parádně. Počkejte si na večer, zatáhněte závěsy, sluchátka do uší ( ano ZVUK zde hraje důležitou roli ) a patřičně se zabořte do křesla. O ostatní se již tvůrci postarají sami. Dvojice Xavier Palud, David Moreau si je jednoznačně vědoma toho, že konečný výsledek je v DETAILECH. Každou akci si je potřeba náležitě předpřipravit a hlavní devíza vždy tkví v “ neukázaném “. Násilí v dnešní době již málokoho vyděsí či vyleká. Jak píše uživ. Renton, Ils je vskutku velmi zdařilé žánrové cvičeníčko :o) Nic víc, nic míń. Když už by se člověk malinko začínal nudit ( 10-ti min. pasáž mezi cca 40-50min ) a všechny ty přednosti, které jsem doposud jmenoval ho začínají pomalu ale jistě unavovat, opouští tvůrci obratně barák a oba protagonisty vypouští ven a příběh tak nabírá opět potřebný spád. ANO, určitě se z daného tématu dalo vytřískat VÍCE ( tvůrci v určitých pasážích mohli ( měli ) přitlačit vice na pilu ), přesto si dovolím tvrdit, že v tomto případě výraz: “ za málo peněz hodně muziky “ rozhodně sedí. Body navíc ( v mém případě ) sbírá snímek za samotný konec. S dětmi si musíte hrát. To ví přeci každý správný rodič :o) Výsledné hodnocení: Objektivně za 3*, ale v rámci žánru a s přihlédnutím k sympatické O. Bonamy, pro kterou mám již od snímku MR73 velkou slabost ( ten jsem viděl paradoxně mnohem dříve ), si ty 4* hravě obhájím. ()
„Oni sa s nami nechceli hrať.“ Komentár obsahuje spoilery. Francúzsko-rumunský teror ILS (2006) som chcel vidieť už pred rokmi, tak som si ho požičal na DVD. Doma sa ukázalo, že to nebolo „to“ ILS (v preklade ONI), ale americký horor Oni prichádzajú (2002). Nakoniec som sa k ILS dostal až v júny 2010 a pripomínali mi toto (2008), čo je zrejme nepriznaný americký remake s v podstate identickou zápletkou/témou. Priveľa chaosu na priemerný, hoci zo začiatku drasticky nepríjemný triler. Len čo sa snímka rozbehla strašidelnou nocou k obrovskému domu na samote pri lese (v ktorom samozrejme nenájdete žiadnu zbraň ani mobil), pri niektorých scénach som odvracal zrak. Nie kvôli krvi (takmer žiadna tu nie je), ale kvôli napätiu. Je to dobre nakrútené, o tom (asi) bez debaty. Herci/dialógy úsporné, ale to je v tomto komornom prípade plus. Tvorcovia z mála peňazí vydojili plus (určitá „nezávislá špinavosť“ skôr pomáha, ako ubližuje), miestami sa im to ale vracia (je taká tma, že som mal problém rozoznať, čo sa komu práve deje). Ku koncu to začína byť „štandardné“ (špičkovo organizovaní, všadeprítomní a nesmrteľní vrahovia), ale vzhľadom na sympaticky krátku minutáž (77 minút s titulkami) to neprekáža. Je to behom dvoch týždňov druhý film s vraždiacimi deťmi, ktorý som videl a rovnako, ako plávanie v jazere, i ILS trpia HLÚPYM scenárom, plným logických kravincov (každý človek, ktorý bol niekedy v lese, vie, aké ťažké je v ňom niekoho nájsť aj za bieleho dňa a ak sa neukrýva, nieto ešte ak sa v ňom ukrýva a navyše v noci). Ale na rozdiel od JAZERA SMRTI nelogické zvraty prekvapivo nedokázali môj výsledný dojem zničiť. Pravdupovediac, nejaký čas som uvažoval nad hodnotením 8O% (aj kvôli fascinujúcemu „bezdôvodnému motívu“, poslednej scénke s autobusom, ukážkovo nevinnej a práve preto strašidelnej, ale i kvôli rapkáču, desivo sa rozliehajúcemu tmou). ()
Dost zvláštní horor. První půl hodiny, se tam vůbec nic neděje, a pak to začne. Nejdřív přemýšlíte, jestli je to nadpřirozeno, nebo jestli je tam honí lidé. Mladému páru v Rumunsku do domu vniknou vetřelci. Nikdo ale neví proč, nebo o co jim jde. Pak už jsem sledujeme zběsilý útěk v noci lesem do neznáma. Ze začátku je to nuda, ale pak atmosféra zhoustne a je to vážně síla. "Pojď si hrát." ()
Galerie (19)
Photo © Eskwad
Zajímavosti (9)
- Vo filme nie sú jedny dvere, ktoré by nevŕzgali. (pukar)
- Skutočný príbeh, na ktorom bol film založený, zahŕňal rakúsky pár zavraždený troma tínedžermi v ich dovolenkovom dome v Rumunsku. (ladko)
- Klavírna melódia, ktorá sa vo filme dookola púšťa, bola použitá aj v seriáli Vesmír bez hraníc (od r. 1995) v epizóde Who Monitors the Birds? (Arsenal83)
Reklama