Režie:
Nimród AntalKamera:
Gyula PadosHudba:
John DebneyHrají:
Adrien Brody, Topher Grace, Alice Braga, Walton Goggins, Oleg Taktarov, Laurence Fishburne, Danny Trejo, Louis Ozawa, Mahershala Ali, Carey Jones (více)VOD (3)
Obsahy(5)
V novém pokračování série Predátor se Adrien Brody představuje v roli Royce, žoldáka, jenž se neochotně ujímá vedení skupiny elitních bojovníků, kteří se nedobrovolně ocitají na planetě pokryté džunglí. Když se ale tihle chladnokrevní “predátoři” s lidskou tváří ocitnou ve válce s novým druhem skutečných vesmírných Predátorů, začíná rozhodující utkání mezi lovci a jejich kořistí. (Magic Box)
(více)Videa (4)
Recenze (1 542)
Predátora 1 i 2 prostě miluju, ale bylo mi jasný, že od tohohle nemůžu očekávat nic úžasnýho, takže jsem radši čekání moc neprožíval, ale nakonec i přes takový trošku béčkový zpracování to bylo dobrý. Navíc Nimrod hned na začátku zcela jasně naznačí, že se nebude snažit převálcovat předchozí díly, ale spíš na ně navázat a i si z nich něco vzít, takže mě hned potěšil typickým a geniálním predátorským hudebním podkresem, okopíroval pár nejznáměnšjích scén a já si okamžitě vybavil predátora jedničku s Arniem a už to jelo, akce střídala akci, Adrian Brody v roli drsňáka seděl, což jsem teda čuměl, příběh slušnej a hlavně do predátorských filmů sedící a ostatní postavy dobrý na porážku. Jediný, co mi trochu kazilo náladu byly docela průměrný triky, to i v Predátorovi 1 byly lepší, takový poctivější, tohle je celkem hnusně digitální,ale dalo se to vydržet a film jsem si rozhodně užil. ()
Soundtrack John Debney: 1. Free Fall 3:06 ,2. Single Shooter 2:08 ,3. This Is Hell 4:10 ,4. Cages/Trip-wire 3:51 ,5. Not Of This Earth 2:50 ,6. Hound Attack 4:08 ,7. We Run We Die 4:39 ,8. Predator Attack 1:46 ,9. Meet Mr. Black 1:15 ,10. They See Our Traps 2:26 ,11. Over Here 2:24 ,12. Smoke 2:38 ,13. Nikolai Blows 2:10 ,14. Stan's Last Stand 1:49 ,15. Hanzo's Last Stand 3:08 ,16. Leg Trap 2:22 ,17. Take Me To The Ship 2:04 ,18. Edwin and Isabelle Captured 1:33 ,19. Predator Fight, Royce Runs 3:15 ,20. Twisted Edwin/Royce Returns 3:25 ,21. She's Paralyzed 6:05 ,22. Royce vs. Predator 2:39 ,23. Let's Get Off This Planet 3:01 ,24. Theme From Predator 1:45 , ()
Najít ten správný mix nových nápadů a poctivé 80s nostalgie se letos podobá hledání elixíru mládí. Faktem ale je, že nikdo z nás nemládne a tyhle staronové pokusy vždycky budou postrádat onu patinu filmů, které jsme nakoukávali kdysi dávno. Predators jsou jako perfektní domácí úkol - džungle splněno, jednotka borců splněno, vodopády, pasti, bahno a polonahý chlápek s obří kudlou splněno. Na jedničku to přesto není, protože je to zkrátka opsané... Antal režírovat bezesporu umí a komornost vynucenou rozpočtem nelze vnímat jako mínus. Pár postav, co vedou do slepých uliček naopak ano... první Predátor fungoval, protože byl prostý a nezáludný, ten druhý hlavně proto, že byl jiný než první... tenhle levoboček se o inovace nesnaží, ale v postavách Royceho a Isabelle dokazuje, že macho vojáci nemusí nutně mít svaly nebo koule. Škoda, že ostatní postavy tonou v jejich stínu a platí to bohužel i pro klíčové duo predátorů. I tak je ale tahle nesourodá dvojice důvodem, proč znovunakopnutí série stojí za vidění i případné vymodlení dalšího dílu. A klidně to může být direct-to-video, pokud se toho chytí někdo, kdo má nejen odkoukáno, ale i odtočeno. Právě Antalovo ctění řemesla, probleskující i v jinak nudném Armored, totiž Predátory vysekalo z nejhoršího. Tikající průšvih se tak změnil ve spotřební laskominku, která vyjde stejně rychle jako vešla a s trochou štěstí vzbudí zájem o báječné kluky s laserovým zaměřovačem. Myslím, že o víc jsme si ani říct nemohli... ()
Zkratkovitý až hanba, se scénama sice vykradenejma z jedničky, ale naházenejma do filmu hala bala do počtu, s rutinní akcí a dost amatérskejma hlavníma rekvizitama. Co si namlouvat, film s takovym názvem by měla bejt sonáta pro vesmírné lovce, který tu jsou nakonec, ač v zastoupení čtyř exemplářů, podstatně míň než v původním filmu a prostě nepůsobí jako nezastavitelná monstra, kterými by měli být. Lidská squadra azzura přitom s výjimkou Taktarova a překvapivě Brodyho vypadá, že by si je všechny dal kterýkoliv člen Arnoldova týmu k snídani i botama. Naprosto rutinní záležitost s minimálním vlastním přínosem. Je to sice jasná fandovská záležitost, jenže i fandovskej film AvP: Redemption natočenej za 500 dolarů má lepší atmosféru. Takže pozitivum nakonec je jen to, že je to lepší než oba studiový AvP. ()
Tohle je teda strašnej bolehlav. Prostě typickej produkt doby. Teenage popík. Všechno, co jde vykrást bez námahy a lehce, se vykradlo - hudba, ikony, narážky, premisa. Všechno, co vykrást nelze a na co je třeba um - atmosféra, napětí, akce -, skončilo samozřejmě těžkým průměrem. Vyloženě nešťastný jsou postavy. Oproti původním Predátorům jde o snad všechny možný typy jak z nějaký videohry (voják, sniper, doktor, material artista ap.) v duchu brožury začínajících režisérů: nemám-li na to postavy odlišit vnitřně, odliším je zevně. Když vedle sebe položíme fotku sešikovaných hrdinů a jejich sparingpartnerů/sidekicků z původních Predátorů a z téhle střapaté rozvernosti, vidíme v prvém případě jasnou štábní kulturu, poněvadž všichni do jednoho mají maskáče, kdežto tady vyrazil každý v privátním outfitu. Druhak je u postav zarážející jejich hrozitánská natvrdlost, neznalost fikčního světa a sokratovské otázky „kde to jsme, co tu děláme a jaký to má všechno smysl?“ kolidující s obeznámeným divákem. Tahle kolize je o to záhadnější, oč evidentněji vyhlížejí Predátoři jako na youtube umístěná zfušovaná a zmaštěná fan fiction od lidí, kteří rekonstruují/variují svůj oblíbený film záběr po záběru a jsou s ním více než dobře seznámeni. Jako by chtěli tvůrci touhle nostalgickou poctou potěšit více ty, kteří jakýmsi nedopatřením předlohu minuli. Nakonec, proč ale ne - současnou běžnou praxí na internetu se stalo přezpívávání cizích písniček a na čem lepším si postavit popularitu než na nejúspěšnějších hitech? ()
Galerie (129)
Zajímavosti (48)
- John Davis okrem prvých dvoch Predátorov a série AvP produkoval aj tento film. (Shakers)
- Herec Louis Ozawa (Hanzo) za sebe nenechal zaskakovat kaskadéry. I přes jejich profesionalitu se prý pohybovali příliš ve stylu „kung-fu“, zatímco herec trval na tom, že se bude držet stylu boje „kendó“. (Struhy)
- Podle režiséra Nimróda Antala a producenta Roberta Rodrigueze byla ve scénáři popsána postava Cuchilla (Danny Trejo) jako „chlapík, který vypadá jako Danny Trejo“. Když se to dozvěděl skutečný Danny Trejo, zavolal Rodriguezovi a řekl mu: „Slyšel sem, že ve filmu má být někdo, kdo vypadá jako Danny Trejo. Řekl bych, že já docela vypadám jako Danny Trejo.“ (NiWi)
Reklama