Reklama

Reklama

VOD (1)

Testament mládí přináší působivý příběh lásky, touhy a války, který vznikl na motivy osudů Very Brittain a jejích knižních vzpomínek na první světovou válku. Vydejte se na bolestivou cestu od mladistvých nadějí a snů až na samou hranici šílenství a zase zpátky ve filmu o lásce, marnosti války a o tom, jak i ve zlých časech najít smysl života. (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (127)

VasaX 

všechny recenze uživatele

Kde začít? Dvě čisté hodiny z období Světové války. Z pohledu snaživé variace na Keiru (ale stěží dosahující jejího pedestalu) a její lásku v podání Kita tak učesaného a vymydleného, že místy vypadá jak Charlie Cox. Jako technicky to není špatné. Ale je to takové... tuctové. Vikander je taková mdlá a nepřesvědčivá. A vše co se děje kolem ní se dělo stovkám, tisícům dalších, úplně stejně. Asi jako výpověď je to dobré, ale na plátně to přijde o tu dobopisnou hodnotou právě snahou z toho udělat film, co by se dal sledovat. Což se povedlo, ale to je tak vše. Vzpomínky na tenhle kousek se rozpustí rychle jak písmena dopisu z fronty krůpějemi slz truchlící milé. ()

Huntelaar 

všechny recenze uživatele

Testament mládí mi byl v traileru prodán jako lovestory bývalého Jona Sněha a budoucí Lary Croft v kulisách první světové války. A až v půlce filmu mi došlo, že úvodní „base on true story“ tam nebylo pro legraci a ve své prvotní představě o filmu jsem se krutě zmýlil. Na druhou stranu od obyčejného milostného příběhu nedostanete přesah a závěrečné titulky vás nenechají uznale pokývat nad (v mých očích) přesným zobrazením myšlenky knižní předlohy. Ta samotná by pak kdykoliv a kdekoliv mohla definovat žánr válečného filmu. A málem bych zapomněl zmínit Alicii Vikander, která pro jednou potvrdila, že její Oskar není jednorázová záležitost, ale potvrzení nepopiratelného talentu ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Alicia Vikander září. Kolikrát jsme to už slyšeli a zcela jistě ještě uslyšíme. Přesto, že je pořád mladinká, si dokázala získat uznání kritiky i publika. Vkusné „válečné“ melodrama sledujeme pohledem sestry, dcery, snoubenky, feministky, ošetřovatelky a hlavně dívky, která nechtěla být pouze ozdobou nějakého manželství. Pozdější spisovatelka Vera Brittain musela ve válečných letech čelit několika výzvám, nakonec z nich stejně jako tvůrci vyšla se ctí. Ale mnohé ztratila. Výsledek sice není nějak sofistikovaný (děj je řekněme obyčejný a lehce předvídatelný), charaktery jsou ale vykreslené docela slušně, válku nepotřebujeme sledovat prostřednictvím do bahna padajících těl nebo nábojnic, ale podprahově ji vnímáme docela intenzivně. Vikander je přirozená, její herecké polohy proměnlivé, kamera se jí velmi ráda věnuje. Ostatně zručný kameraman Rob Hardy si spolupráci s ní zopakoval ve schválené Ex Machině. Silné tři hvězdy. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Alicia Vikander sice krásná (ano, i v té ohavné čapce), první světová sice taky braná ze zajímavého úhlu, ale ten příběh se mě nějak nedotkl. Jo, chápu, všichni blízcí jí tam postupně umírali, její odhodlání je úctyhodné a životní osudy zajímavé. Ale asi mi to nijak k srdci nepřirostlo. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně zde jde o věc názoru. Spousta lidem, asi předpokládám, že spíše dívkám se tento film zřejmě bude líp, jelikož vykresluje nějak první světovou válku a zároveň milostný příběh se špetkou romantiky. No a přesně to bylo to, co jsem nějak nehledal. Hlavně mne asi lákala představa vidět v jednom filmu Vikander, Haringtona a Egertona. Jednoznačně jde o něco přínosného do světa filmu, ale pro mě to za tolik nestálo. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Na začiatku vojny (1914) rozprávajúce sa ženy spomínajú, že sa začína vyskytovať choroba, ktorú nazývajú španielska chrípka. Tá však prišla až ku koncu vojny v 1918. (Brambory)
  • Natáčalo sa na viacerých miestach vo Veľkej Británii, predovšetkým však v Anglicku. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama