Reklama

Reklama

Epizody(9)

Klukovský klub Rychlých šípů – Mirek Dušín, Jarka Metelka, Jindra Hojer, Červenáček a Rychlonožka – zjistí, že v temné čtvrti Stínadla se cosi děje. Starý kostelník jim vypráví příběh osiřelého zámečnického učně Jana Tleskače, který byl zároveň zvoníkem v kostele svatého Jakuba ve Stínadlech. Tam také za záhadných okolností zahynul pádem ze zvonice. Rychlé šípy podniknou nebezpečnou výpravu na nepřátelské území. Ve zvonici najdou Tleskačův deník, ve kterém chlapec píše o jakémsi svém vynálezu. Jeho plány ukryl v kovovém hlavolamu, zvaném Ježek v kleci. Návod na vysvobození ježka z klece je v deníku podrobně popsán. Kde se však hlavolam nachází, to musejí Rychlé šípy teprve zjistit. Není to jednoduché: ve Stínadlech totiž vládne drsný chlapecký gang Vontů... (Česká televize)

(více)

Recenze (347)

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Jsem přesvědčený, že tato verze tohoto kultovního filmu je verzí nejlépe zpracovanou a to po všech možných stránkách. Od hereckého obsazení až po tajemnou atmosféru u které jsem se jako malý opravdu dost bál. Precizně natočené dílo, které je opravdu dotažené do konce a z kterého , když na něj koukám cítím určité tajemno, které Foglar ve své knize tak perfektně vylíčil. Když jsem četl Foglarovu klasiku vždy jsem se octl v úplně jiném světě a pokaždé na mě dýchla určitá temná atmosféra, kterou tak brilantně dovedl režisér tohoto snímky převést na plátno a patří mu za to obrovský dík, neboť jde opravdu o vyjímečný kousek! ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Jako mladá holka jsem s nadšením četla Rychlé šípy ve starém křesle u půdy a trošku mi tenkrát vadilo, že pan Foglar nebral do party děvčata. Toto více než čtyřicet let staré televizní zpracování literární předlohy je skvělé. Není lehké dostat takový chlapecký dobrodružný příběh na filmový pás s ohledem na období a prostředí, do kterého je zasazen. Černobílá podoba seriálu vystihuje temnou atmosféru Stínadel a nočních klukovských výprav za tajemstvím Vontů. V menších rolích se zde objevila řada našich předních herců, ale je škoda, že hlavní klukovští představitelé působí trošku koženě, což jim ale budiž s ohledem na stáří seriálu odpuštěno. Je otázka, zda uspěje toto klasické pojetí u dnešní mladé počítačové generace, která dává přednost jiným druhům klukovské zábavy. Snad se bude líbit, stejně jako Zemanova Cesta do pravěku, která si zde v hodnocení stojí dokonce o něco líp v porovnání s mnohem současnějším Jurským parkem. Já mám tento seriál moc ráda a znovu mě okouzluje v té podobě v jaké byl natočen, protože tak nějak jsem si to kdysi při četbě představovala a hlavolam "Ježek v kleci" jsem si z nostalgie při první příležitosti pořídila. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Osmašedesátnické uvolnění se atmosférou, která jím byla vyvolána, spoluzasloužilo jednak o prodloužení filmové vlny a tolerance šedesátých let až k rokům 1971-1973, jednak již tehdy bouralo na tu dobu až neuvěřitelné množství tabu a zapovězeností vůbec. Rozmach obnoveného skautského hnutí se spoluzasloužil i o oživení foglarovských hrdinů. Z tohoto klasického seriálu, dnes jednoho z jádrových děl naší tvorby pro děti a mládež, se stala nezpochybňovaná hodnota. Citlivost položení do historického jádra Prahy, přesnost dobového posunu i zdařilý způsob vedení dětských i hereckých ztělesnitelů řady rolí, které jsou zde obsaženy, jsou hlavní příčinou tohoto nadčasového úspěchu. Mluvit retrospektivně o vhodnosti volby toho kterého představitele a vytýkat tak přímo i nepřímo nejen Hynku Bočanovi, ale i dalším členům tvůrčího týmu seriálu, že v roce 1968 neměli znalosti druhé poloviny osmdesátých a devadesátých let, je značně nešťastné. Ve všech případech se totiž jednalo o herce když ne z abslutní tehdejší špičky, tak nepochybně z tehdejšího i dnešního vysokého nadprůměru. Výtky tohoto druhu (nikomu tím nechci brát právo na názor) jsou tak trochu jako mořský příliv a odliv: přicházejí a mizí. Kvalita, ke které se vztahují, zůstává. Foglar i z nebes, odkud se na nás již drahně let dívá, může být nespokojen jen s jedním: s nedostupností seriálu na moderních nosičích. Je to nepochopitelné zřejmě nejen pro mě. ()

janek85 

všechny recenze uživatele

Tady tato verze natočena podle románu Jaroslava Foglara, se mi zdála nejlepší a nejpřesnější, pak je tady ještě jedna Záhada hlavolamu (1994), ta je spojena v jeden film a to právě mi nedá a musím dát zapravdu, že tato je lepší. Tady jsou lepší herci, jsou tady takoví více otevřeni, než v té nové, ale hudba je rozhodně lepší v té druhé. Celkový dojem:Hrozně moc rád jsem četl, čtu a budu číst Rychlé Šípy a vždy mi to přineslo nějakou radost, pobavení, moudro...93%Přístupnost:přístupný ()

packa 

všechny recenze uživatele

Už jako dítěti se mi hnusila díla, která se kolegům dětem snažila namluvit, že kdejakej desetiletej fracek je mnohem chytřejší, zdatnější a bystřejší než ostatní dospělí. Foglarovky jsou dokonalým zhmotněním podobných blábolů. Děcka, vykašlete se na různé bobří řeky a přečtěte si raději Julese Verna. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (46)

  • Seriál se měl původně natáčet na barevný film, nicméně pro zachování temné až hororové atmosféry se od tohoto rozhodnutí upustilo. (Nach)
  • Čtvrť Stínadla s křivolakými uličkami a starými domy bychom hledali marně. Vznikla totiž v největším ateliéru č. 6 na Barrandově. Na délku měla padesát metrů, široká byla čtyřicet a vysoká dvacet metrů. Podle pamětníků se jednalo o vůbec jednu z největších dekorací za dlouhá léta. „Vymyslet a postavit Stínadla snad bylo skutečně nejobtížnější. Byla to rozsáhlá dekorace, jaká se hned tak nevidí,“ uvedl architekt Olin Bosák, jenž musel vymýšlet, jak na relativně „malý prostor“ ateliéru všechno vměstná. Proto po natočení některé lokace zboural, aby na jejich místě mohl vzápětí nechat postavit nové. Kromě toho se natáčelo i v ateliérech hostivařských (stavba podzemních chodeb a klubovny) a několika exteriérech (např. Malostranská beseda). (sator)
  • Z pěti členů Rychlých šípů měli dva své skutečné předobrazy ve skautském oddíle Pražská dvojka. Jindra Hojer a Červenáček opravdu existovali. Ten první se tak dokonce i jmenoval, jméno druhého bylo Václav Černý, měl přezdívku Černoch a nosil stejnou čepičku jako Červenáček ve Jaroslavu Foglarových příbězích. (raininface)

Související novinky

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu

28.05.2019

Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)

Reklama

Reklama