poster

Jurský park

  • USA

    Jurassic Park

  • Slovensko

    Jurský park

Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

USA, 1993, 127 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Dokonalá ukázka integrace CGI do vyprávění. Díky tomu, že dinosauři také ve fikčním světě vystupují jako atrakce a postavy je tak vnímají, vyvolává film dodnes patřičný "wow" efekt (vzorovou je v tomto ohledu scéna prvního spatření dinosaurů v celé jejich kráse hlavními postavami). Zároveň jde o výbornou (nebo opovrženíhodnou, záleží, jak moc opovrhujete kapitalismem) ukázku, jak merchandising zakomponovat do příběhu (jednotnost loga filmu a loga filmového parku, "mimochodem" zabraná nabídka gift shopu). Jurský park je sebevědomým hollywoodským produktem, který vám za vaše peníze nabízí nadstandardní, ve všech ohledech fungující zábavu. Nejvíce mne fascinuje, že jeho funkčnost, kterou se zatím podařilo napodobit jen pár režisérům, působí jako něco naprosto samozřejmého. 85% Zajímavé komentáře: Douglas, Lima, anais(15.3.2014)

  • genetique
    *****

    Spielberg sa nám po dvadsiatich rokoch vrátil k žánru titulu, ktorý z neho spravil hviezdu a po rokoch rodinných mainstreamov ukázal, že nestratil cit ani pre nahnanie poriadnej dávky napätia. Úžasný vizuál posunul možnosti efektov znova o obrovský kus dopredu, čomu nasvedčuje fakt, že projekcia po dvadsiatich rokoch nepôsobí ani trošku zastaralo a myslím, že by sa kľudne v kinách mohol pobiť s dnešnými súpermi, čo sa vizuálnych efektov týka a s mnohými by vyšiel ako víťaz. Príbehovo priamočiare, no veľmi dobre zahrané, má to neskutočný spád a gradáciu, sú tam emócie, napätia neúrekom, no čo viac od kvalitného blockbusteru čakať. Snáď len kvalitnejšie pokračovanie. Ale tomuto sa nedá vyčítať ani mäkké F. 100%.(21.5.2013)

  • Faidra
    *****

    Zapomete někdy někdo na chvíli, kdy se v setmělém sále za tónů Williamsovy hudby před našimi zraky vztyčil první dinosaurus a začal okusovat větve ze stromu? Já ne.(12.9.2007)

  • Lima
    ***

    Nikdy nezapomenu na tu zhruba 300 m dlouhou frontu (bez přehánění) na lístky (v Českých Budějovicích), která se táhla od kina po hlavní třídě. Ani na ty obrázky dinosaurů z bulletinu (speciálně vytištěným pro diváky Spielbergova megatrháku), které ještě více dráždily zvědavost a umocňovaly touhu ten "technický zázrak" vidět. Byla to svým způsobem společenská událost a každý chtěl být u toho. Jedno se určitě rozhodně ´Jurskému parku´, o kterém legendární loutkový animatronik Stan Winston s nadhledem prohlásil, že ho "připravil o zaměstnání", nedá upřít - nepřehlédnutelný zápis do historie kinematografie. Nebyl sice prvním, ve kterém se objevila první CGI postava (ten primát drží oživlá okenní mozaika rytíře z Levinsonova ´Young Sherlock Holmes´), ale byl první, kdo se odvážil zobrazit zcela realistické pohyby živé bytosti. A povedlo se nadmíru. Jenže když se seškrábe ta "slupka" přelomových triků a prvotního úžasu, zůstane v mých očích jenom zcela průměrný dobrodružný příběh, který na rozdíl od jiných Spielbergových kasaštyků (E.T., Indy Jones atd. nikdy nezestárnou) nebaví s takovou lehkostí. Já pociťoval zklamání dokonce i v době premiéry, které umocnila vysoká očekávání a příšerně zahuhlaný dabing. Mojí srdcovkou se ´Jurský park´bohužel nestal a nezměnilo se to ani s opakovaným shlédnutím po mnoha letech.(23.10.2007)

  • Morien
    **

    (1001) Když jsem byla malá, uměla jsem Malý atlas dinosaurů zpaměti. Tento film jsem ale viděla až jako velká, a to ještě k tomu až potom, co jsem prošla pseudointelektuální mutací a artovým znesvěcením. Tudíž nic moc zábava a ani ten kult kolem se mě nikdy nestačil dotknout. A ještě bych měla říct, že tím, že otevřel dveře blockbusterům spoléhajícím na počítačové divy a ignorujícím ostatní složky filmové tvorby, si vlastně zasluhuje mé donebevolající opovržení.(2.3.2013)

  • - Jurský park se vrátil do kin ve 3D podobě v ČR 11. 04. 2013. (Ded@M@tes)

  • - Vrtulník, který na ostrov přivezl Johna Hammonda (Richard Attenborough) a spol., je Agusta A-109A. (Patrik Ilis)

  • - Dosud nevydaná kniha Michaela Crichtona, kterou nabídl filmovým studiím, se trefila do aktuální situace. Psala se devadesátá léta a pojmy jako DNA a genetické inženýrství začaly pronikat do obecného podvědomí. S nejvyšší nabídkou na zakoupení práv přišlo studio Universal, které mělo krom dvoumilionového honoráře v rukávu ještě S. Spielberga z něhož byl Crichton nadšen. (duklak2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace