Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích.
Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (452)

Silas 

všechny recenze uživatele

Všichni se topíme ve sračkách a prachy nám z nich pomůžou. Film s morálně podvratným tématem zločinu uvnitř rodiny se vám snaží celou dobu namluvit, že jednoduchou zápletku máte v hrsti a svým nekontinuálním dějem vás jakoby utvrzuje o nadhledu nad celým příběhem. Ovšem častokrát jsme v průběhu vyvedeni z omylu.... Celkem nenápadná režie Sydneyho Lumeta si spíše vyhrává s obrazovými kompozicemi, než že by se kamera extrémně hýbala, časové skoky zas udržují pozornost a nevodí diváka do přílišných detailů. Na situace nahlížíme různě: z pohledu bratrů - příčiny veškerých nesnází, rodičů - které to poznamenalo, či lidí, kteří s tím mají více či méně něco společného. Výrazné gradace se divák nedočká, jde o komorněji vyprávěný příběh, v němž dominují herci, Hawke psychicky slabší, Hoffman ledovější. Když pak oba poznají váhu peněz, na pokání je už pozdě.... ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Kelly Masterson .. Jedna žena má dva chlápky. Na šukání. Ti dva jsou bratři, oba ve finanční tísni a tak se vrhnou do jedné vloupačky. Ta se posere. A tím se pomale (pro někoho jistě až rozvlekle) roztáčí studie zločinu, jak ji Sidney Lumet rád předkládá. Na svůj pokročilý věk určitě odvádí výbornou práci, která se opírá o vynikající hereckou sestavu. Příběh je v podstatě jednoduchý, ale se scenáristkou ho roztříští na dílčí segmenty a předkládá v docela poutavé mozaice. Philip Seymour Hoffman je standardně luxusní, ale hodně mě překvapil Ethan Hawke, který mladšího z bratrů hraje velice přesvědčivě a to v poloze, kde často vidět není. Konec je podařený, morální rozměr umocňuje, ale vzhledem k táhlejšímu průběhu mohlo být i finále takové, neuspěchané. ____ Několikrát během filmu jsem si říkal, že tohle by bylo špičkové téma pro Coeny a jejich černo-humorný/morální styl.. 75%. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sidney Lumet rozhodně není režisér mého srdce a pokaždé mě zatím jen zklamal. Do okamžiku než jsme potkal jeho ďábla... herecké obsazení lze jen chválit a děkovat, že se setkali v takovémhle snímku tak dobří herci jako Philip Seymour Hoffman, Ethan Hawke a ALbert Finney. Herecké výkony vynášejí film opravdu vysoko stejně jako scénář a celková koláž ze všech tří příběhů(resp. pohledů). Ano, Sidney Lumet tentokrát zvolil cestu vyprávění z různých pohledů a to právě tří hlavních postav. Dva bratři se rozhodnou vyloupit klenotnictví svých rodičů, ale to se nepovede jak by mělo a jejich matka se po přestřelce dostává do nemocnice... Spleť příběhů a pohledů na stejnou událost dokáže okouzlit a pohltit. Avšak je v režii drobná nejistota, která je u veterána překvapující. Skvělý film, který si doufám najde mnoho fanoušků, protože si to zaslouží a herci jako Hoffman nebo Hawke si měli odnést alespoň nominaci na Oscara... ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Námět ostrej jako břitva, možná až moc. Perfektně psychologicky propracovaný film (chvílemi hodně ukřičený a pořádně zadýchaný), hlavně psychologie ústředních tří postav (Andy, Hank a jejich otec Charles) neměla chybu, navíc podpořená netuctovým hereckým výkonem oněch pánů. Scénář zajímavým způsobem pracuje s časovou osou příběhu, těch pár přelomových dní je nám promítáno z několika úhlů, které se časově a pochopitelně také dějově zčásti překrývají. Extra zdůraznit bych tentokrát chtěl především výborně natočené přepadení klenotnictví, při kterém byl lupič o poznání nervóznější než stará paní, kterou přepadl. Zvláštní způsob, kterým Charles Andyho v nemocnici poslal na onen svět. Určitě nejlíp hrál Philip Seymour Hoffman (Andy), i když chvilkama to možná až moc přehrával. Jakmile zčervenal, bylo zlo. A protože rád zdůrazňuji i ženskou krásu- tentokrát se zmiňuji o Andyho ženě Gine (Marisa Tomei)- zvláště když si uvědomíte, jaký je zmíněná dáma ročník. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Antická tragédie zasazená do ulic současného New Yorku. Oldschoolový thriller s brilantními hereckými výkony (Phillip Seymour Hoffman!), který jde ke svému zdrcujícímu finále absolutně anti-mainstreamovou cestou. U Lumeta se to dá považovat za takovou upgradeovanou verzi Psího odpoledne pro nové tisíciletí, avšak s menším významovým rozměrem - tohle je totiž čistá žánrovka, akorát atraktivně vyprávěná pomocí flashbacků a flashforwardů. Věřím, že bez nich by film nepůsobil už takovým kompaktním dojmem. Každopádně je potěšení sledovat, že někdo v Hollywoodu má pořád "koule" přijít s něčím neotřelým, a ne jen s naplňováním škatulek na všemožný způsob. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • V původní verzi scénáře nebyli Andrew a Hank bratři. Režisér Sidney Lumet také vyškrtl původně plánovanou dceru Andrewa a Giny, aby tak docílil větší dramatičnosti příběhu. (Linkyc)

Reklama

Reklama