Reklama

Reklama

Kmotřenec sanfranciského zločineckého bosse požádá o povolení opustit rodinný podnik. Mezi mafiány ale vypukne válka, která ho donutí změnit plány. (Netflix)

Recenze (10)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Tak reziser Alberto de Martino uz zmiesal dohromady aj poliziotteschi s mafiou. No ono to ide dohromady, len na poli poliziotteschi je kopa lepsich filmov - namatkovo spomeniem Il Giustiziere sfida la Citta, a na poli mafianskych filmov jednak Kasino a jednak Kmotra. Na Poliziotteschi je to dostatocne akcne, prestrelky tu su - mohlo by byt viac, zadne autonahanacky ..... Skoda, ja mam rad autonahanacky po filmoch, Tomas Milian bol aspon herec na urovni, Milian uz patri medzi mojich oblubenych hercov, tymto sa tam definitivne zaradil 80 % ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Don Antonio Vs Garofalo.Tahle povedená gangstarka sází prostě na jednu kartu.Nakonec z obouch  se stanou rivalové,kdy jeden z nich si chce osvojit moc na svou stranu.Do toho Thomas právník a přítel Don Antonia.Určitě to není dechberoucí akce,ani velkolepé honičky,který by byly nějak suprově nasnímány,ale přeci když se jedna odehrává v San Franciscu,tak ten Bullit tam prostě cítit je,když auta skáčou z legendárních uliček.Je tu pohodová hudba a už jen face Martina Balsama.I ta přestřelka se najde samozřejmě a v Sicílii hned dostane divák poutavou scénu,ale díky právě tomu,že oba jdou celý film po sobě,tak to má slušné tempo a diváka to vlastně baví,aniž by zažíval plno mrtvých,honičky,který jsou v jiných poliziotteschi ozdobou na deset minut.Je tu vlastně vše,jen v takovém menším měřítku,kde se spíše hodně vsází na vztah právě Don Antonia a Thomase,který taky žije svůj život,ale nakonec v sobě toho mafiána najde a taky tak dopadne. ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Kvalitní mafiánská záležitost (rodinná válka gangů, ilegální obchod atd), film je vizuálně atraktivní, točilo se v San Francisku, Palermu a nakonec i v mafiánské baště na Sicílii. Film celkem pohodlně splňuje všechny prvky kvalitního akčního filmu, navíc šikovně v sobě kloubí mnoho praktických hodnot systému mafie. Nechybí rychlá efektní akce, dvě dobré automobilové honičky (podobná scéna jako v Bullitovi), surové grafické násilí společně s vzájemným vyřizováním účtů (zavaření do sudu nebo rozžhavená pec) a především skvělé přestřelky (totální zmasakrování auta à la scéna z Kmotra nebo násilná odplata povstaleckému mafiánovi Rabalovi, slušná přestřelka a Balsam s Milianem proti přesile s automaty resp. opakovačkou a samopalem v ruce). Velmi kvalitní je obsazení (Balsam a mladý Milian, Rabal, Lassander, až na Miliana a Rabala jde především o Američany) a samozřejmě docela velký příběh. Na úspěchu filmu se jistě podepsala i svěží hudba od mistra Riza Ortolaniho ("Don't Torture A Duckling", "Banditi a Milano", "One On Top Of The Other" nebo "Cannibal Holocaust"). Martinova v pořadí již čtvrtá žánrovka, která u mě zatím vede. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Mírně obroušené hrany prostřednictvím až melodramaticky pojatého vztahu mezi donem a jeho chráněncem nijak výrazně nesnižují kvality téhle jinak klasicky drsné italské gangsterky, která sice nesnese srovnání s žánrovými klenoty, ale i tak je pohodovým průvodcem zidealizovaným územím italské mafie, kde čest a rodina znamená víc než cokoliv jiného, čemuž nevěřím už od dob Kmotra. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Zdařilý mafiánský film, který naštěstí netrvá několik nekonečných hodin, má přímočárý děj včetně působivých momentů, u kterého jsem se výjimečně neztratil a dokonce mě po celý čas i bavil. Navzdory řádce akčních scén se vzájemným pronasledováním a vyřizováním si účtů zůstává v popředí komorní drama, které dává důraz na atmosféru a vztahy v mafiánské rodině s přísnými pravidly, proti nímž jednat znamená podnětit k rozpoutání drsné odplaty. Ačkoliv nepatřím ke vděčným divákům filmů na téma mafie, občas dokážou postihnout i mě. Dramatický osud mladého muže, který marně toužil po definitivním útěku a lepším životě, na mě zapůsobil a hodně se mi líbila i postava bossa ztvárněná Martinem Balsamem, který představoval pro mladého Thomase na rozcestí velká ochranná křídla v dobrém i zlém. Ten melancholicky posmutnělý konec v zimní přírodě ještě víc podtrhuje v celkově drsném gangsterském příběhu i silný lidský rozměr a v doprovodu Ortolaniho hudby tvoří působivou tečku beze slova. [75%] ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama