Režie:
Paul McGuiganScénář:
Mark MillsKamera:
Milan Peter SovaHrají:
Paul Bettany, Willem Dafoe, Brian Cox, Tom Hardy, Gina McKee, Ewen Bremner, James Cosmo, Vincent Cassel, Luke de Woolfson, Simon Pegg, Elvira Mínguez (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1380 a Anglií zmítají mocenské boje mezi církví a světskou vrchností. Mladý kněz Niccolas de Valans je nucen uprchnout poté, co se dopustil cizoložství. Na své cestě narazí na potulnou hereckou společnost, v čele s Martinem (WILLEM DAFOE), a protože je schopný, přidá se k nim. Putují do města Daremu, kde mají hrát místnímu lennímu pánovi k narozeninám. Stržený most přes řeku je však donutí, aby prošli panstvím lorda de Guse a zastavili se u jeho hradu. Přicházejí zrovna ve chvíli, kdy je město vzrušeno vraždou malého chlapce, z níž byla obviněna hluchoněmá žena. Niccolas brzy pozná, že něco zde není v pořádku. Společně s Martinem se zapletou de temné sítě zločinu a nenávisti (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (149)
Podobně jako Nostradamus, i Hra o smrti slibuje velké věci, naneštěstí většině slibů nedostojí. Úvod nadějí, závěr epifanií a uprostřed propast s mostem malátným a rozeklaným, až jsem si říkal, že kdybych film v půli utnul, o nic bych nepřišel. On totiž pan mostař McGuigan většinu přednášek z filmové režie promarodil, zatímco druhý z Paulů, samozvaný soudce Bettany, ztrácí na charismatu, jelikož mu ho zcizil Willem Dafoe, nepřiznané dvojče Miroslava Etzlera. A Gina McKee? U té je vše při starém - od ságy Forsytů se na její rozkošné tvářičce usídlil utrápený výraz a ne a ne odmigrovat. ()
Četl jsem knižní předlohu Kdo zabil Tomáše Wellse od Barryho Unswortha a knížka se mi docela líbila, takže jsem byl zvědav, jak se povede filmové zpracování a musím říct, že to nebylo vůbec špatné. Pohled do středověké kočovné herecké společnosti a do tehdejší společnosti vůbec je realistický a dostatečně středověce syrový. Paul Bettany s Willemem Dafoe odvádějí skvělé výkony a výborně jsou doplňováni dalšími hereckými esy Brianem Coxem a Vincentem Casselem. Silné čtyři hvězdičky. ()
Středověkou kriminálku si nechám líbit, už pro tu změnu - není nad strašidelný středověk s jeho maškarami, ohněm a morem, nádavkem dostávám kněze prchajícího před vinou a trestem, nacházejícím útočiště u divadelní společnosti, s kterou společně rozehrají tragédii jak vyšitou, s rozmáchlými gesty a krásným jazykem, kde každé slovo má svůj význam - lze s ním změnit svět i vykoupit vinu. Krom úžasné hudby a skvěle obsazených postav oceňuji, jak lehce dokáže kamera diváka uvést do obrazu předcházejícího děje, jen podstatné úryvky událostí, dodržující koncepci, v jaké je snímek pojat. Nečekaný zážitek. ()
Ach ne! Těšil jsem se na dobrý příběh ze středověku... Mám středověk moc rád a je tak málo knih a ještě méně filmů, které mu trošku rozumějí. --- Tenhle film je možno nazírat jednak jako detektivku, dále jako moralistní drama, a konečně jako obraz středověku. V prvních dvou ohledech je strašně prostinký. Což by mohlo i sedět, pokud by skutečně šlo o středověký příběh. Tenkrát cesty spravedlnosti nebyly příliš sofistikované, přinejmenším podle dnešních měřítek. Problém je v tom, že jde jen o prostoduchou projekci dnešních principů na dobu, do které nepatří. Není to středověký příběh, lidé tenkrát takto nemysleli, nemluvili a nejednali. Prostě ne. Škoda. ()
Středověkou dobu temna ve spojení s žánrem mysteriózního krimi bezmezně miluju a je škoda, že podobných filmů zas až tak moc není. Obsahově Il nome della rosa sice překonáno nebylo, ale takové ambice The Reckoning snad ani od začátku neměl. Přesto se jedná o chytlavě ponurej film plný špíny a bláta. Přesně taková ta středověká mrazivá bída, která vyzařovala i ze zmiňované adaptace knihy Umberta Eca. A i přes umírněnou, spíše televizně působící režii, The Reckoning baví, protože je kvalitně napsaný, dobře zahraný a navíc zasazený do stále ne až tak okoukaného prostředí. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (6)
- Filmovanie snímky prebiehalo vo Veľkej Británii a taktiež v Španielsku. (MikaelSVK)
- V závěrečné scény zúčtování, jsou scény, kde Lord De Guise mluví, i když ústa má zavřená, to kvůli vytvoření efektu dezorientace. (akisha)
- Skupinka hercov sa pri táborovom ohni chce ísť na sever, ale po páde mosta sa rozhodujú, či ísť na východ, alebo západ. Ale smery svetových strán ukazujú naopak. (vander19)
Reklama