Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádka o kouzelném klíčku, kterým se dá ovládat čas... Nemám čas! Kéž bych měl víc času! Kdyby se tak dal vrátit čas nazpátek nebo posunout dopředu či zcela zastavit! Kolikrát denně si vzpomeneme na čas a chtěli bychom s ním něco provést – jenom mít tu moc! Naštěstí ji nemáme, protože kdovíjak by to dopadlo, kdybychom uměli čas ovládat. Ovšem v pohádkách je možné všechno a kouzelný klíček, který dostal hodinářský tovaryš od nenápadného dědečka (V. Brabec), vás o tom přesvědčí. (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Škoda, přeškoda. Kdyby pohádka byla kratší, už bych tam cpal o hvězdu víc. Jenže pohádka je za prvé opravdu pro starší děti, protože řadu věcí asi malé dítě těžko pochopí. A za druhé už ji tvůrci překombinovali. Je to jako ve fotbale. Vrhali se na bránu, už už vystřelit, ale bohužel to překombinovali. Pohádka klidně mohla skončit, když se Alexej Pyško dostal ke klíčku poprvé poté, co se vysvobodil z vězení a vše by napravil. A vypadalo by to dobře. Jenže pak se vše prakticky opakuje. A když navíc kat natahuje ruku, aby ťal a v tu chvíli Pyško háže princezně klíč, ta pak stihne doběhnout k hodinám a vše zachránit, nebude tomu už definitivně věřit žádné dítě. Dospělý tím spíše ne. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Král má patologickou potřebu válčit. Té se nemůže zbavit, kromě vzácné chvíle, kdy je mrtvý, a co se děje kolem nejen neřeší, ale v podstatě ani nereflektuje. Královna mu starostlivě klade dlaň na paží a sladce šveholí o tom, že jsou chudí a po další válce budou ještě chudší. Chudí duchem začínali, po téhle stránce se to významně zhoršovat asi nebude. Princezna je na začátku frocek, potom se lekne splnění svého přání a nakonec je frocek o něco menší. Hodinářský tovaryš a voják z toho vycházejí bez ztráty květinky, první se ztrátou svobody, druhý se na svobodu vrací. Časové přesuny jsou zmatené a nedůsledné. Tohle major Zeman nezvládl příliš dobře. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

To byla na jednu stranu tradičně natočená televizní pohádka, na druhou stranu byla pro děti po časové stránce tak neskutečně komplikovaná, že jí malí cipískové nemohli rozumět. Pořád se tam měnil čas, postavy mají fousy a jsou staré, naráz jsou mimina, navíc zlo vlastně ani nijak zásadně není potrestáno - no bylo to z pohledu pohádkového spíše trapné a moc zamotané. Osobně se mi to vůbec nelíbilo. Hudba: Ladislav Simon ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Divná pohádka. Kostka chce válčit, Štěpnička vládnout, Rösner sociální spravedlnost a Pyško princeznu Malovanku. Jenže ta nechce jeho, ale kouzelný klíček... Ještě že se v pravý čas objeví starý šmatlavý děda v podání Vladimíra Brabce, který celý ten zamotaný příběh zase vrátí do jeho původní podoby. Snad by to ani tolik nevadilo, kdyby se to celé nakonec nezvrtlo v hysterické finále bez rozuzlení. A to je prostě podvod. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní pohádka vyprávějící o tom, že není radno si kvůli osobnímu prospěchu zahrávat s plynulým a přirozeným během času. Titulní, nikoli však hlavní postavou je v tomto případě otrhaný, vlasatý a vousatý dědeček s brašnou přes rameno v podání sympatického V. Brabce, který se rozhodl, že kvůli ustavičnému hořekování o nedostatku času dopřeje lidem ovládat čas pomocí kouzelného klíče. Této možnosti se ihned chopil hodinářský mistr Matěj (J. Štěpnička) a posunul čas dopředu, takže královský pár militantní nadšenec P. Kostka a velmi nevýrazná až zbytečná S. Bartošová sešli věkem a on tak usedl místo nich na trůn. Problémy způsobené změnami toku času musel napravovat hodinářský tovaryš A. Pyško, který se zamiloval do královské dcery Malovánky (S. Postlerová). Dějově velmi zajímavou pohádku, v níž se často otáčením klíčku mění časové roviny, podpořilo kvalitní herecké obsazení, které ještě kromě výše zmíněných herců doplnil rebelující voják B. Rösner a škrobený královský úředník Ť. Brousek. Tato poněkud příběhově náročnější pohádka od S. Simonové mě velmi zaujala a domnívám se, že patří mezi nejlepší díla této režisérky, přičemž se poněkud vymyká její typickému snovému stylu, ale přesto lze bezpečně rozpoznat její filmařský rukopis. Dokonce bych si troufl říci, že díky neobvyklému a zajímavému sci-fi zpracování spojeném s měněním časových rovin, patří k nejpovedenějším televizním pohádkám počátku 90. let. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Exteriéry se natáčely v Praze a u zámku v Průhonicích u Prahy. (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno