Reklama

Reklama

Život a smrt Petera Sellerse

  • USA The Life and Death of Peter Sellers (více)

Obsahy(1)

Film Život a smrt Petera Sellerse sleduje bouřlivou cestu britského komika od jeho skromných počátků v pořadech radia BBC až na vrchol popularity, kterou mu přinesly jeho komediální filmové role. Úspěšného herce v jeho skutečném životě drtí divoké partnerské vztahy, jeho nevyzpytatelné chování a nezdravě milující matka. Suverén na plátně, ďábel v osobním životě. Peter Sellers a jeho neopakovatelný životní příběh. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (98)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Osobitá vize života jednoho muže, která se jistě rozchází v některých místech se skutečností (jak tomu občas bývá) kvůli větší dramatičnosti a překvapení diváka. Je to trochu škoda, ale přes excelentní výkon Geoffrey Rushe, krásnou Charlize Theron a příjemnou Emily Watson divák dostane film o muži mnoha tváří, který pravděpodobně nikdy nenašel tu svou. U několika filmů a v pár detailech je to příjemný snímek, který diváka dokáže poučit a naznačit několik spojitostí (např. Peter Sellers ve filmu Being there...), ale jinak jde o zvláštní vizi muže, který měl být trochu šílený a trochu geniální. Kde je pravda se asi nikdy nedozvíme, ale je příjemné zjistit pár zajímavostí o mistrovi svého řemesla, ale pokud ho nemáte rádi nebo ho dokonce neznáte (styďte se), raději film nechte na pokoji. ()

N.Strauber 

všechny recenze uživatele

Tento "velmi dobře poskládaný, objektivně natočený a naprosto pravdivý film" (ironie) jsem už viděl mnohem dřívě, ale během procházení filmografie Emily Watson jsem si všiml, že jsem ho ještě nehodnotil. Pamatuju si, že i když mě tento pokus o životopisné drama nenudil a plno zdařilých momentů se tam našlo, nemůžu hodnotit lépe než 50%, tedy velmi slabými 3*. Tvůrci se rozhodli, že dílo bude mnohem "zajímavější", když velkého herce Petera Sellerse (se kterým se Geoffrey Rush při vší úctě příliš měřit nemůže, i když se tady dost snažil) ukážou jen v tom nejhorším světle a to já považuju za velkou chybu. V Rushově podání je Sellers ten nejnepříjemnější a nejnesympatičtější člověk na světě, který není nikdy schopný se chovat normálně nebo se třeba jen normálně zasmát. Stačí se podívat na nějaká videa se Sellersem nebo jen na nepovedenou scénku na konci filmu Byl jsem při tom a Sellers bude působit úplně jinak. Jde také o to, že Rush narozdíl od něj vypadal strašně nepříjemně už jen od pohledu. Tím nechci pana Sellerse omlouvat a snažit se všechny přesvědčit, že to byl nějaký dobrák - to v žádném případě, hysterický člověk, se kterým bylo obtížné vyjít a šílenec to byl bezpochyby (ale ne nonstop), ale nemůžeme se na něj dívat tak, jak byl vyobrazen v tomto snímku. Nic se nemá přehánět. Herbert Lom o něm prohlásil, že sice byl "ťuklej", ale že to byl jeho fajn kamarád - z tohoto filmu se mi nezdálo, že by mohl být něčí kamarád... Tvůrci si asi vždy vyslechli jen jednu stranu a "nezaslechli", že např. Sellers chtěl na konci života ještě sám bez režiséra Edwardse natočit Růžového pantera a dokonce k tomu psal scénář... ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Šokující, a musím konstatovat, že skoro urážející zpracování života slavného komika a herce, kterého mám (kromě jeho "panteřích" rolí) moc rád. Líbilo se mi, o čem film je, líbili se mi herci (především výborný a zde v komentářích už vehementně vzpomínaný Geoffrey Rush), ale sakra se mi nelíbil způsob, jakým byl film o jeho životě natočen. Nejde ani tak o vypichování obscénností a bulvarizaci Sellersovy cesty světem, jako spíš o stupidní pohledy do zákulisí natáčení a ještě stupidnější moderní "triky"- vyskakující písmenka, pohled do autosalónu, celková grafika a podobné. Proč film s takovou výpravou a s tak hvězdným obsazením nemohl být postaven na pevnějších základech, místo aby připomínal bonusový díl Simpsonových. Nikoliv obsahem, formou.___Jsou tam ale i tak hlody - Peter nemůže mít Sophii Loren, tak v autě obšťastní její dublérku. Při setkání se Stanlyem Kubrickem vytáhne ruku své černé společnice ze svého příklopce a nabídne jí Kubrickovi. Z výše uvedeného snižuji z původně zamýšlených 3* jen na dvě. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Aj, nechápu okolní špatné a negativní komentáře.. že by mnou tvůrcové tohoto polo-mystifikačního-dokumentu manipulovali?! :D Ne, mně se zkrátka tato half-pseudo-biografie slavného a tak často diskutovaného herce neskutečně líbila. Byla vtipná, výstižná a zároveň dramatická a neurotická..jako Peter Sellers osobně. Asi. :) ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Stejně jako byl Peter Sellers komplikovaný člověk, tak je komplikovaný tento film. Mám z něho poněkud divný pocit a je těžké určit z kterého úhlu pohledu se na něho mám divát a jak ho mám chápat. Hned na rovinu by si měl divák před zhlédnutím filmu uvědomit, že to není klasický životopis. Už to zde zmínili ostatní komentátoři. Tento film se často rozchází z pravdou, anebo není zřejmé jestli některé jeho situace jsou pravdivé.Třeba není moc známo, jak blízky a vlídný byl stav Sellerse k Sophii Loren. A v první řadě Sellers ROZHODNĚ nebyl takový psychouš. Ano ještě jsem nečetl knihu ,,Růžový Panter Peter Sellers´´ ale stačí si přečíst jenom Oskarův komentář k tady tomu filmu, jeho biografii v hereckém csfd profilu Petra Sellerse a vlastně vám to musí být alespoň trochu jasné. Měl časté deprese, změny nálad, bylo možná dost těžké s ním žít. Ale také to byl výborný úmělec a zlý člověk vůbec ne. Nedá se zkrátka o něm mluvit v žádném případě jednotvárně. A to mohu posoudit už teď. Přitom skoro celá jeho filmografie mě teprve čeká. A na jeho talent tady tento film zcela zapomíná. Ukazuje ho pouze jako naprostého cvoka a úchylného sukničkáře. Ale zas na druhou stranu tento film opravdu (snad) nemá být normálním a přesným životopisem. Už to zde bylo zmíněno a já se s tím ztotožňuji a dodám k tomu můj malý osobní pohled na věc. Sellers je zde ukázán jako typ a bláznivého, komplikovaného člověka. Kterým opravdu byl, ale ne tak velkým. Věřím, že to nebyl vůbec zlý člověk a vlastně o něm po zhlédnutí filmu nemám horší mínění než jsem měl předtím. Tady je jeho postava trochu zveličovaná aby smínek místo životopisu mohl obstát jako poutavé drama o lidské podivnosti. Netřeba všechno brát doslova, já jsem ten film vnímal takhle. Za nějáký životopisný, pravdivý film co stojí na faktech bych ho ani nepovažoval. Ale já jsem chtěl něco jiného, na mě to celé působí zmateně chaoticky. Tu pointu a vyznění jsem si musel vymyslet sám. To bude asi chyba. Ale jo, docela mě to bavilo. Ale jako celek je to pouhý slabší průměr. Nevím jaké dát hodnocení, je to tak na 2 a půl. Takže zaokrohluji a dávám 3.. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (14)

  • Snímek získal několik nominací na Zlaté globy a jeho režisér Stephen Hopkins získal také nominaci na Zlatou palmu v Cannes. (imro)
  • Snímek získal v roce 2005 Zlatý glóbus pro nejlepší televizní film nebo minisérii. Geoffrey Rush získal za svůj výkon ve filmu Zlatý glóbus pro nejlepšího herce v televizním filmu nebo minisérii. (Terva)
  • Geoffrey Rush dlouho váhal, zda titulní roli přijmout: "To je vlastnost, která se se mnou táhne odjakživa a projevuje se hlavně v mé divadelní kariéře. Můj agent mě za to nenávidí. Totiž: vždycky když uvažuju, jestli vzít nějakou roli, nejdřív začnu hledat všechny důvody, proč se pro ni nehodím, a až dlouho potom ty, proč bych to vzít mohl. Takže teď jsem si říkal: 'Jsem Australan a on byl Angličan. On byl tlustší, menší a chlupatější.' Těch věcí bylo moc. Scénář se mi líbil, ale stejně jsem to odmítl. O rok později se mě zeptali znovu a vzal jsem to. Nešlo o to, že bych si s nimi nějak hrál, nebo že bych byl namyšlený, ale zrovna jsem točil Piráty z Karibiku a byl jsem krapet odvážnější a... drzejší, protože jsem byl na obří lodi ve velikém klobouku a s opicí na rameni. Dávalo mi to bizarní sebedůvěru. Řekl jsem si: 'Jsi charakterní herec a tenhle scénář je plněný sen charakterního herce. Někdo to nakonec vezme, tak proč ne ty? Připrav se, že můžeš spadnout na držku, a jdi do toho.' A když jsem se takhle zbavil zbabělost, skvěle jsem si to užil." (NIRO)

Související novinky

Scenáristé v akci

Scenáristé v akci

22.11.2008

Vrána k vráně sedá a američtí scenáristé s oblibou pracují ve dvojicích. Rossio a Elliot (Piráti z Karibiku) či Orci a Kurtzman (nepřehlédli jste našlapaný trailer na nový Star Trek, že ne?) jsou už… (více)

Reklama

Reklama