Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér filmů Přízračný svět a Santa je úchyl! tentokrát přináší film o talentovaném mladém malíři Jerome Platzovi (Max Minghella), který utíká ze střední školy, aby studoval na malé umělecké škole na východním pobřeží. Chce si tu splnit své největší přání – stát se největším světovým malířem, podobně jako jeho vzor Picasso. Krásu a preciznost jeho portrétů bohužel na hodinách umění nikdo neocení. Dokonce ani jeho příkré soudy o práci spolužáků a pozdější pokusy vytvořit své vlastní pseudoumění nenajdou obdivovatele. Ale někdo přeci jen Jeromeho obdivuje. Je to dívka jeho snů. Občas stává modelem a je dcerou slavného umělce. Je krásná a chytrá a jmenuje se Audrey (Sophia Myles). Odmítá přetvářku místní umělecké scény a Jeromova upřímnost se jí líbí. Když ale Audrey přesune svou pozornost k pohlednému Jonahovi (Matt Keeslar), vycházející hvězdě umělecké školy, Jeromemu tím láme srdce. V návalu zoufalství vymýšlí riskantní plán, jak se konečně proslavit a získat Audrey zpět. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (69)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Prvotní důvod, proč jsem si film pustila, byla Kate Moenning. Na filmu mě nejvíc zaujalo prostředí umělecké školy, kdy bylo pro děj umění využito mnohem lépe, než třeba v novějším Boogie Woogie. Co mě nejvíc pobavilo byla kupa hereckých es v menších rolích. A co mě nejvíc dostalo, byl ten konec, který vyznění filmu prostě sedl. Takže to máme za 4, ale Katherine tam byla tak málo, že musí bod dolů. Ne nemusí, je škoda, že jejího charismatu nevyužili pro film víc, ale já si ho i bez ní užila natolik, že dávám za 4, ikdyž poněkud slabší 4. Navíc mě tenhle Zwigoff nudil nejmíň a to se počítá. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Je to možno paradox, ale ak nebudete vopred od filmu čakať 'jedinečnú komédiu' ako naznačujú distribútori, tak sa jedinečne zabavíte. Zwigoff jedinečne vystihol potrebu presunúť komediálnu zvrhlosť do trošku intelektuálnejšieho prostredia a prostredie umeleckej školy maliarstva mu dalo perfektnú príležitosť. Po bližšom preskúmaní zistíme, že sa pod tým skrýva tuctovosť každého teenagerského filmu, ale ja som sa nechal baviť. Zakomponovanie vážnejšej témy sa hodilo pomerne slušne. Buscemi a Malkovich sú len takým príjemným spestrením. 75%. ()

Reklama

seeker23 

všechny recenze uživatele

Nebýt konce, byl by to poměrně iritující snímek o netalentovaném tichošlápkovi, co sní o tom, že bude nevětším umělcem 21. století, přičemž jeho představy o umění spadají kamsi do novověku... závěr si naopak velmi vtipně pohraje s tím, dle čeho se určuje kvalitní umění (a - byť nenápadně - rýpne si do těch divných současných estetických teorií typu institucionální teorie umění) a podobně si pohraje i s naplněním klišé potřebných k romantickému happyendu. Je to o to silnější, že hrdina, který obětuje vše (nikoli však kvůli tomu být velkým umělcem, ale skrze bytí velkým umělcem si chce pouze získat dívku svých snů) a netuší, že tak vůbec nemusel činit.... tragédie s romantickým "happyendem"? Proč ne? SPOILERY: Fakt, že netalentovaný mladík ukradne cizí malby, které však dojdou docenění pouze díky tomu, že jej (místo skutečného autora a pachatele) usvědčí z vraždy a navíc mu umožní malovat dále své romanticky jalové portréty, protože kousky od umělce, co čeká v cele smrti na křeslo, půjdou na dračku, opravdu zajímavě míchají škatulkami originality, autentičnosti a vůbec toho, co a proč je považováno za dobré (či dobře prodejné?) umění. ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je geniální pouze pro malou skupinu lidí. Široká veřejnost jeho myšlenku nedocení, kdo bude ovšem nadšen, jsou studenti výtvarných škol. Tedy... alespoň někteří. Krutá, syrová, cynická ale stoprocentně pravdivá výpověď o tom, jak to skutečně chodí na uměleckých "vejtvarkách". Art School Confidental je kvintesence současného světového školství a pohledu na umění. Pokud studujete výtvarku a máte pocit, že 90% vašich spolužáků jsou totálně vymaštěný kreténi bez špetky nápadu, neumětelé nebo ubohé trosky, které svou nemohoucnost maskují za "konceptualismus" nebo "minimalismus" a ještě kolem toho dokážou donekonečna "zasvěceně" plkat, pak vás Terry Zwiggoff a Daniel Clowes přesvědčí, že máte pravdu. Je to film, u kterého řvete smíchy a komentujete "jo, přesně tak to je" a zároveň vás takzvaně "komická" situace naplňuje nejhlubším smutkem. "Umění je mrtvé," říká smutně pan Švankmajer. A Clowes se té živoucí mrtvole směje z vysoka do ksichtu. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Procházka kteroukoli galerií současného umění naznačí smutnou skutečnost: na těch školách to zřejmě musí vypadat, jak film zobrazuje, když konečným produktem je to, na co užaslý návštěvník vyděšeně hledí. 1) Vlastně jsem se na film díval kvůli 21letému Maxi Minghellovi (Jerome). Roztomilý Malkovich taky neurazil. 2) Protože nevýrazný příběh studentů a poměrů na škole by asi nestačil, přihodil scénárista ještě pár mrtvol stejně jako když přihodím k jídlu trochu koření. 3) Snímek nabízí i intelektuální myšlenky. Zkuste přijít na to, co říká třeba tato: It has the singularity of outsider art, though the conscious rejection of spatial dynamics could only come from an intimacy with the conventions of picture-making. 4) Ale něco jsem se dozvěděl. Jak se stát umělcem? In order to be a great artist, you simply have to *be* a great artist. There's nothing to learn. So... you're all wasting your time. Go home. 5) Zajímavý koment: UncleG*****. ()

Galerie (55)

Reklama

Reklama