Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Teda...já pořád nevím, co s tou Lopezkou máte, herečka je to podprůměrná a je taková furt načinčaná, ale tím to končí...no ale proti gustu... Film je to zajímavý ve všech směrech. Plné hodnocení nedávám jen proto, že některé scény mě opravdu zhnusily (většina scén s otcem, či "zavěšení za kůži".) Fuj. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Po vizuální a hudební stránce perfektní, horší už je to se scénářem - když už dostanu v rámci žánru takhle originální nápad, slušelo by se ho rozpracovat víc než jako nějakou obyčejnou kriminálku s pointou odhadnutelnou od začátku filmu. Nicméně to režisér zachraňuje povedenými nápady (kůň, vizuální pojetí a zajímavá kamera) a rychlým tempem. Po herecké stránce veskrze průměrné (Jennifer Lopez je špatná herečka, Vince Vaughn nemá co hrát a nejlépe z toho tak vychází D'Onofrio, jehož role má celkem šťávu). Ale i s těmito výhradami je to pořád solidní film. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

O deset let starší předchůdce Inception s hutnou atmosférou Mlčení jehňátek nebo Sedm. Pověsti o tom, jaký je Tarsem Singh vizuální kouzelník, naštěstí nebyly jen plané řeči... Cela je opravdu pastva pro oči (pro duši rozhodně ne, některé scény jsou fakt silná káva). Bezvýhradných pět hvězd dávám (mdlému Vinci Vaughnovi navzdory) i za Shoreovu skvěle podivnou hudbu. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

V krátkom časovom slede sa do mojej pozornosti dostal opäť ďalší bizarný film (pred 2 dňami to bola vynikajúca japonská bizarnosť UZUMAKI z roku 2000). V prípade The Cell som predpokladal oddychovú atmosféru, moc som však netušil o čo ide, vedel som iba pár vecí (rok výroby, že sa jedná o thriller a vedel som aj o Jennifer Lopez). Jennifer moc nemusím, ani ako speváčku, takže aj pre to vo mne prevažoval skeptický postoj. Ale veľké pozitívne prekvapenie sa konalo a to nielen z vystúpenia J. Lopez ale hlavne prepracovanosťou a potenciálom filmu ako celku. Práca s kamerou, hudbou a celková bizarnosť jednotlivých výjavov ma nenechala chladným. Hlavný príbeh, ktorý je zhruba mixom MATRIXu a filmu SE7EN, spočíva v odhalení psychopatického vraha prostredníctvom novej nezabehnutej metódy, ktorá umožňuje prienik do podvedomých myšlienok. Médium si ako inak zahrala Jennifer Lopez, ktorej táto rola sekla. Film filmom robila však strhujúca atmosféra, miestami znechutenie (v dobrom slova zmysle) a všadeprítomná bizarnosť. The Cell je úžasný film na ktorý sa nezabúda. Prekvapujúce plné hodnotenie, snáď takýchto prekvapení bude čo najviac. ()

Okara 

všechny recenze uživatele

O soundtracku: Už během sledování filmu vám jsou určité tóny odněkud povědomé. Během psychedelických výprav do Stargherova vědomí a při závěrečné scéně vám konečně svitne. Utvrdíte se následně po skončení filmu, když zjistíte, kdo je oním skladatelem - Howard Shore. Přestože se pravděpodobně snažil, nostalgická hudba z Pána prstenů se rozhodně nezapře (jako například ve skladbě Drowning). Lesní rohy s dramatickým nápěvem skalním fanouškům podvědomě připomenou hobití putování do Mordoru. Melodie Středozemě ovšem není vším, co v Cele uslyšíme. V pouštních scénách dětské mysli je to hypnotická arabská hudba, která svou exotickou monotónností znatelně upoutává divákovu pozornost, a je tedy dobře, že jí režisér Singh využil jen poskrovnu. V dramatických momentech pak Shore stupňuje napětí údernými timbály, což je jak známo ve filmové hudbě vždy sázka na jistotu. Kompletní soundtrack je směsicí sugestivní, dynamické i hororové hudby, která na sebe až příliš často při sledování upozorňuje. Pro mnoho diváků tedy spíše rušivý element, na druhou stranu samotný soundtrack velice živě připomene s ním spojené scény. Rozhodně ovšem ničím nevyčnívá a troufám si tvrdit, že ho Shore nemá zařazený mezi svými nejpovedenějšími. Nejlepší soundtrack z filmu: Carl Rudolph Stargher. 50 % ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Scéna, ve které je kůň rozdělen na části, byla inspirována dílem britského umělce Damiena Hirsta. (Terva)
  • Ve scéně, ve které Catherine Deane (Jennifer Lopez) doma sleduje televizi, vysílají československo-franouzský snímek Divoká planeta (1973). (Stegman)
  • Scéna na poli se třemi ženami, ve které Vince Vaughn poprvé nahlíží do mysli vraha, je odkaz na slavný obraz "Dawn" norského malíře Odda Nerdruma. (Ai.ma)

Reklama

Reklama