poster

Osudová přitažlivost

  • USA

    Fatal Attraction

  • slovenský

    Osudová príťažlivosť

Drama / Thriller

USA, 1987, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    **

    Možná to znáte. Jste ženáč, vrznete si s ženskou, které byste si normálně pro její mimořádně nepohledný obličej (rozuměj maximálně hnusný) ani nevšimli, než byste do ní vrazili ptáka a tahle šereda šeredná vám pak udělá ze života peklo. Možná je to tím, že ji smrdí piča a nechce, abyste to rozhlásili po okolí, protože přece jen jedna šukačka jí nestačí a zmíněná má v merku ještě v budoucnu šukat s otylým a deset let nemytým sousedem. Nikdo jiný to s ní riskovat nebude. Nebohý Michael Douglas, idol mnoha žen, tady ještě před luxusní Sharon Stone, dostal do "filmové" postele Glenn Close, kterou by raději bylo vhodné zavřít do komory a zavolat v té době úspěšnému mágovi Copperfieldovi, jestli nezná nějaký trik, aby ženská zkrásněla. Ten pochopitelně takový trik ještě nikdy neprováděl, ale navrhne, že má v nabídce zmizení letadla, vlaku, a tak by nebyl problém nechat zmizet i jednu ohavnou ženskou. Režisér Adrian Lyne byl však jiného názoru a o jednu takovou iluzi se pokusil sám. Spočívala v tom, že diváka přesvědčí, že Glenn Close je hezká ženská s festovním sex appealem. Ouha, kouzelnické číslo si nenacvičil a celé ho zbabral. Ke všemu zápornému si tvrdošíjně stál za tím, že Michael Douglas zkrátka bude od Glenn Close psychicky týrán, a když se to dobře natočí, mohlo by to být napínavé i neotřelé. Podle scénáře se tedy na úspěšného ženáče zavěsí ženská, která je psychicky narušená, ale to se divák dozvídá, až po rozvláčné první polovině filmu. Všechno je ve filmu příliš pomalé. Nemá to vůbec žádné tempo. Předem je jasné, jak to dopadne. Fajn, herecké výkony jsou na patřičné úrovni, režisér staví příběh do přehledné roviny. Je postupem času jasné, kdo je zlý a kdo si jen zašukal a má za to trpět, i když je to sobec jak prase. Zkrátka, vše si hodně dopředu vydedukujete a nezmýlíte se. Filmu to však trvá neúnosně dlouho. Až dojde na ty proklamované scény teroru, tak taky žádná sláva. Psychický nátlak na stěžejní mužskou postavu mně nepřišel až tak enormní, aby mě film patřičně strhl. Nějaký ten uvařený domácí mazlíček může přece jen znepokojit ochránce přírody, ale přece jen, když film v pomalém tempu završí finální střet tak fádně, tak by si ta Glenn Close měla došlápnout i na tvůrce, aby jí dali ve finále větší šanci udržet se déle na scéně, aby si divák po skončení filmu zklamaně neřekl, že to zrovna nebyl krátký film, a přitom to finále bylo tak značně odbyté. Film dělící se na dvě poloviny. Ta první se nese v poklidné, víceméně erotické rovině. V té druhé to už je víc thriller, občas napínavý, ale také plný schematických prvků, které sice tehdy mohly působit novátorsky, ale z dnešního pohledu to je málo překvapivé. Režijně tomu chyběla vytříbenost. Adrian Lyne je provokatér, to mu neberu, ale mně ten jeho styl moc nebaví. Z filmu nejde to správné vzrušení, jaké třeba umí navodit jemu spřízněný režisér Paul Verhoeven. Nejde z něj skoro nic. A to navzdory tomu, že Douglas s Close se herecky můžou přetrhnout. Až vám nějaká ženská bude dělat ze života peklo, jako to potkalo v tomto filmu pykající mužskou postavu, nesnažte si vybavit tenhle thriller. Je tak nudný a všechno v něm tak trvá dvojnásob, že i kdyby byl nějakým způsobem pravděpodobný, tak návod v něm, jak postupovat proti takové ženštině, vám stejně bude na pendrek. Než se film k něčemu dopracuje, tak vás ta šílená psychopatka pravděpodobně osudově vymaže ze světa. A přitažlivé to opravdu nebude. Mé hodnocení: 40%(18.11.2014)

  • Morien
    odpad!

    (1001) Mému srdci je nepochopitelné, proč by si kdokoliv dával tolik práce se získáváním Michaela Douglase. Osobně v něm vidím pouze manžela z Války Roseových a je pro mě doslova nemožné věřit mu jakoukoliv vážnou polohu. Další špatné znamení je, když se o filmu někdo vyjadřuje, že je "mnohem horší než vynikající Základní instinkt", když i Základní instinkt byl pro mě utrpením. Glenn Close je jedna z mých nejoblíbenějších hereček, ale v tomhle případě nemůže nic dělat. Nechce se mi přemýšlet, jestli film ponižuje ženy nebo muže nebo manželství, protože je to příliš fantasmagorické béčko, abych v něm hledala nějaké odrazy reality. Jako by člověk potřeboval víc důkazů pro to, že osmdesátá léta v Americe byla peklo.(19.5.2015)

  • akisha
    ***

    Glenn Close hrála přesvědčivě, což jí vynahradilo větší sexuální kouzlo, protože part psychopatky je přesně její parketa a předvedla se výborně. Douglas taky dobrej, ostatní vedlejší role solidní. Film pěkně ubíhá, Glenn Close se nádherně mění v magora a Douglas pomalu a jistě chápe, že si těžce zavařil. Konec je hodně zábavnej a trochu směšnej, hlavně scéna, kdy Douglas popíjí u krbu, podívá se na strop, zjistí, že přes strop protíká voda a nevzrušeně odkráčí, zatímco nahoře jde jeho manželce o život, ale co by se nějakou kapající vodou vzrušoval, že... 60%(20.1.2012)

  • StanislachKo
    *

    Strašné! Najmä s ohľadom na to, že na podobnú tému by sa dala natočiť silná znepokojujúca psychošina, ktorá by zaliezla pod kožu a možno nás chlapov aj trochu vychovala. Ale scenár bol proste špatný, iné slovo na to nie je. A preboha, veď ja ani neviem, čo sa tam celé tie dve hodiny dialo (okrem toho, že hysterku bolo treba aj zastreliť, utopiť je takú mrchu málo) A Douglas ma upozornil na to, že vôbec nie je herec.(19.12.2012)

  • Flaxik
    **

    Rozhodně zajímavý film, který mohl být za víc, kdyby to nebylo celé založeno na tom, že Michael si to rozdává s takovou gorilou, jako je Glenn. Myslím, že v roce 1987 bylo k dispozici větší než malé množství hereček, které by zvládly psychopatku taky a vypadaly rozhodně lépe. Nesympatická a hnusná hranatá mužatka u mě osobně ten film hodně kazí.(3.7.2013)

  • - Film logicky vyvolal mnoho kontroverzních ohlasů. Kritika s oblibou psala o "nejhorším filmu o námluvách" či o "skutečnosti, že bezpečný sex vlastně neexistuje". Filmu bylo také vytýkáno množství chyb a děr ve scénáři. (-bad-mad-wolf-)

  • - Kolik je vlastně Gallagerově dcerce let? Matka v jednom záběru tvrdí, že pět, otec zase v jiném, že šest. (StevenW.)

  • - Glenn Close konzultovala profil svojej postavy trpiacej istou formou obsesie (známej pod označením De Cherambaultov syndróm) s niekoľkými psychiatrami. Po natáčaní musela pomoc psychoanalytikov vyhľadať znova – tentokrát pod tlakom vedomia, že ju americká verejnosť stotožňuje s najnenávidenejšou ženou USA. (marlon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace