Metoda Markovič: Hojer
Režie:
Pavel SoukupScénář:
Jaroslav HruškaKamera:
Ondřej BelicaHudba:
Janny RichterHrají:
Petr Lněnička, Václav Neužil ml., Adam Mišík, Nicole Tisotová, Leona, Dano Heriban, Petr Uhlík, Jindřich Žampa, David Prachař, Michal Isteník, Vojtěch Kotek, Sarah Haváčová, Sára Rychlíková (více)Obsahy(1)
Október 1981. Blízko motolského potoka je nájdená mŕtva žena. Pražská „mordparta“ vedená Jiřím Markovičom tuší, že má čo do činenia so sexuálnym deviantom. Že ide o začiatok vyšetrovania jedného z najznámejších československých sériových vrahov, ale netuší nikto. (Voyo)
Recenze (57)
Slušný pilotní díl. Vcelku sympatická sonda do 80. let, kde jsme měli poněkud skromnější oddělení vražd, než bylo k vidění kupříkladu v seriálu Případy 1. oddělení. Dost mě zklamalo, že jsou mrtvoly rozmazané. Dodalo by to seriálu to správné kouzlo. Již první díl nastínil, že se seriál bude točit kolem běsnění Ládi Hojera a jako zpestření uvidíme ve zkratce vybraný kriminální případ (včetně rozuzlení), který se zde řešit nebude. Detektivní sestava je vcelku sympatická. Moc se mi líbila kamera, která si často hraje s filtry, aby nás seriál ještě více vtáhl do dob minulých. Trošku mi tam schází větši porce brutality a surovosti, ale na české poměry je to dobré. [70 %] ()
Estébácké humoresky. Moc jsem si přál českýho Mindhuntera. Moc. Tak moc, že jsem z pilota šokovanej až znechucenej. Jakmile mám u čehokoliv, na co koukám prostor přemýšlet jak bych to udělal jinak, je to ztráta minimálně hvězdičky. V tomto případě si až moc často říkám, proč to kurva natočili, tak jak to natočili. Tady se budou hledat důvody proč jakoukoliv hvězdu udělit. Herecké výkony a dialogy z naprostého dobového realismu, během scén upadají do parodického plácání a estrádního přehrávání. Zlatej Pachl. ()
Geniální i tak trochu genitální záležitost. Jakmile v příjmení Hujer zaměníte písmenko, tak vznikne Hojer. A je zaděláno na problém. Rázem z Rudé mlhy dob dávno minulých nevyjde komická postavička, ale bezcitný sadistický vrah a kanibal k tomu. A žádná žena před ním není v bezpečí. Na podzim neblahého roku 1981 poprvé udeřil, a to neměl dost ještě čtyřikrát, a případ zavražděné a znásilněné ženy do svých rukou přebírá tehdejší pražský kriminalistický tým pod vedením Jiřího Markoviče. Rozbíhá se kolotoč vyšetřování a výslechů, kdy vyšetřovatelé sice větří stopu, ale definitivní naději jim poskytne až chovanec psychiatrické léčebny, kterému se vrah se svým ohavným činem svěřil. Seriál dostal od počátku velmi temné a znepokojivé pojetí. Petr Lněnička, který na sebe za celou hereckou kariéru dokázal spíše zapůsobit v dabingu, do socialistického ošacení vklouzl náramně zkušeně a jeho Markovič první epizodě vládne. Samotný autor vražd se ale na scéně ještě neobjevil, což by se mělo změnit hned v příští epizodě. Dobové reálie, líčení herců a celková výprava vystihují danou dobu velmi věrohodně. Celé je to poutavě natočeno, ačkoliv tempo není nikterak závratné. Dialogy fungují a překvapivě je i čas na drobné komediální vsuvky. Režisér Pavel Soukup přišel s vrcholným seriálem, kdy divák bude netrpělivě očekávat každou příští epizodu. Jen je škoda, že Nova to nejlepší ukryje na Voyo, nepochlubí se náhlou kvalitou tvorby a místo toho diváky po večerech ohlupuje neskutečnými seriálovými výtvory v podobě zvratků. 10|10 ()
První díl nic moc. Jsem člověk který o Hojerovi slyší poprvé, protože když byla kauza aktuální, nebyla jsem na světě. Z prvního dílu jsem vůbec nepochopila, o co jde, mixovali několik případů do jednoho dílu. Jak přišli na toho blázna? To se jen tak šli podívat do blázince? Prostě zmatek. Až po shlédnutí druhého dílu, mi začal dávat smysl díl první, a to jsem ho stejně musela shlédnout 2x. ()
Na Případy 1. odělení (2014) to dokonalostí prvním díle nedosáhlo, ale zatím velmi solidní zálržitost - pochvala za profi dobovou výpravu opravdu na úrovni Devadesátek (2022) a oceňuji i ty filmové postupy alá mysteriózní film. Vlastně bych souhlasil s názvem recenze z aktualne.cz, že to je Fincher s příchutí turistického salámu. ()
Galerie (3)
Photo © Archiv TV Nova
Reklama