Reklama

Reklama

Hoši z Brazílie

  • Česko Kluci z Brazílie (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý židovský lovec Barry Kohler kontaktuje svůj velký vzor, Ezru Liebermana. Lieberman je po celém světě známý jako neústupný lovec nacistů. Kohlerovi se podařilo zjistit, že se skupina nacistů vedená dr. Mengelem má sejít na tajném shromáždění v Paraguayi, a informuje o tom Liebermana. Lieberman Kohlera odbude s tím, že ví, že Mengele se v Paraguayi skrývá. Zároveň Kohlera varuje před dalšími kroky, které jsou pro něho nebezpečné. Kohler však varování nebere vážně a pokusí se setkání nacistů nahrát. To se mu sice povede, bohužel je ale při tom odhalen. Mengele Kohlera nechá svými poskoky zabít. Kohlerovu vraždu Lieberman dokonce slyší v telefonu, protože k ní dojde právě ve chvíli, kdy Kohler svoji nahrávku přes telefon Liebermanovi pouští. Lieberman z nahrávky pochopí, že Mengele plánuje zavraždění 94 pětašedesátiletých bývalých státních úředníků během dvou let. Liebermanovi není jasné, proč nacisté plánují takovouto hromadnou vraždu, a začne sbírat informace o podivných úmrtích. Pozůstalé pro mrtvých dokonce sám navštěvuje. Při těchto návštěvách si všimne zvláštního vzhledu synů zavražděných. Vždy se jedná o tmavovlasé chlapce s modrýma očima, kteří jsou svým vzhledem doslova identičtí. Chlapci se chovají panovačně a povýšeně. Lieberman také zjistí, že všichni chlapci byli adoptováni. Adopci zprostředkovala bývalá dozorkyně nacistického koncentračního tábora, Frieda Maloneyová. Lieberman ji navštíví ve vězení, kde se Maloneyová nachází po svém odhalení právě Liebermanem. Maloneyová neochotně přizná, že miminka určená k adopci připlouvala z Brazílie. V té době se k Liebermanově činnosti připojuje mladík David Bennett, člen Organizace mladých Židů. Také on pátrá po okolnostech tajemné smrti Barryho Kohlera. Lieberman navštíví ve vídeňském biologickém ústavu odborníka na klonování a dochází k hrůznému zjištění, že se Mengele snaží naklonovat nového Hitlera. Co však Lieberman neví, je to, že velení nacistické tajné organizace Mengelův projekt ukončilo, a to právě z obav před pátráním Liebermana a jeho možnými kontakty na tajné služby světa. Nicméně Mengele rozhodnutí svých šéfů nemíní respektovat a je odhodlaný v projektu pokračovat dál sám... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (198)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Je zaujímavé, že tie najzapamätateľnejšie úlohy dvoch veľkých sympaťákov starých zlatých čias, Gregoryho Pecka a Henryho Fondu (Vtedy na západe) sú arcizloduchovia najťažšieho kalibru. Peck je ako Mengele na zožranie, hneď by ste si na ňom chceli vyskúšať nejaký ten pokus bez narkózy. Schaffner presne trafil tú hranicu, kedy jeho snímka je na jednej strane zábavným sci-fi dobrodružstvom a na tej druhej sa zaoberá pomerne komplikovanými filozofickými otázkami. Okrem iného aj oprávnenia likvidovania nacistov izraelskými tajnými zložkami. Funguje to spolu ale myslím veľmi kompaktne, aspoň mne na tomto dvojakom prístupe nič neprekážalo. Veľké odhalenie mi došlo asi trochu neskôr ako väčšine divákov, ale zase skôr ako Ezrovi. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Příliš dlouhá stopáž, kdy minimálně druhá část měla být rozhodně kratší. Vynikající herecký výkon Gregoryho Pecka, který je ale víc hitlerovský než mengelovský, Laurence Olivier hraje sice také nad průměr, ale přece jenom už je cítit sem tam přehrávání, občas to přežene. Pobavil mne přízvuk u té které postavy, podle toho, zda mluví anglicky se švýcarským přízvukem, rakouským či švédským... Scénář je velice dobře vystavěn, i když mnohé zvraty se dají očekávat, potěšil mne Steve Guttenberg v úvodu. Ještě je zde dobré poselství ze závěrečné Mengeleho řeči, tedy že tento svět je nacismem tak fascinován, že duch Hitlera vlastně stále žije - a to je jeho vítězství i po tolika letech. Miliony šílených fanoušků propagují neonacismus i ve 21. století, a film je určitým výstražným mementem, abychom tuto skutečnost nepodceňovali. Ale zpět k filmu - kromě délky a jisté předvídatelnosti mi chybí i větší zaujatost kamery a výpravy. Mnohé scény jsou nasnímány chladně, bez potřeby dát divákovi něco navíc, třeba pocit, že je při tom. Kdejaký video reklamní průvodce to dokáže lépe. Stejně tak se povedlo vykřesat jistou zajímavost cizích prostředí a exteriérů maximálně při průjezdu tramvaje v Rakousku, u skladišť s pivem u trati, částečně na švédském mostě, ale třeba původní Bourne s Richardem Chamberlainem dokázal potenciál cizích měst využít daleko lépe a filmově ústrojněji. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Levinova kniha neoplýva nijako geniálnym dejom (zápletka zaujímavá určite je!), no je tak zručne napísaná a vygradovaná, že som ju zožral za cca jeden deň. Film je jej vernou kópiou - no bez umu rozprávať príbeh. Vo filme je jediná scéna, kde je ako taká invenčnosť (Mengeleho spomienky na laboratórium), zvyšok je otrockým kostrbatým prepisovaním knihy. Vrcholom samým o sebe je najstrašidelnejší moment v knihe (zjavenie druhého chlapca), ktorý je vo filme prevedený bez akéhokoľvek dôrazu či zaujatia, ako by sa ani o nič nedialo. Nepomáha tomu ani hudba, ktorá poväčšine ani nie je a ak je, tak je rutinnou. Za zmienku stojí Gregory Peck, ktorý je na nepoznanie zamaskovaný a predstaviteľ malého chlapca, ktorý má proste charizmatický čumák, i keď ho nútia až nepríjemne prehrávať. Senilný Laurence Olivier je strašný (nominácia na Oscara wtf?). ()

shyster 

všechny recenze uživatele

Předlohu jsem nečetl, ale ten zlomový okamžik, kdy Laurence Olivier jako židovský lovec nacistů Liebermann zjistí, jaký ďábelský plán provádí doktor Mengele, by ve mě vyvolal pocit úžasu. Spojení klonování a do dnešní doby trvající fascinace z nacismu je záruku na bestseller (podobný úspěch se dal čekat i od Šifry Leonarda da Vinci). Jenže, to co určité funguje v knížce, zde ne. Zlomový okamžik ve mě nevyvolal ten správný úžas. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Nečetl jsem předlohu, asi chyba. Možná by mi pak onen námět, a to i ve světle své doby, nepřišel tak trochu naivní. Naivitu bych však bez problémů odpustil, dokázali-li by ji Hoši z Brazílie zastřít strhujícím zpracováním. Měli k tomu veškeré předpoklady, minimálně zkušeného Schaffnera na režisérské stoličce a hvězdné herecké obsazení. Bohužel, potenciál je jedna věc, výsledek druhá. Film jakoby se pořád připravoval na rozjezd divoké thrillerové či akční jízdy a vždy skončí na gauči a dál plánuje. Po pravdě si občas přece jen odskočí na záchod a divák si prožije téměř dokonalou akci, třeba scéna na zimní přehradě je dokonale mrazivá a děsivá., ale většinou opravdu jen sedí a kouká modrýma očima jednoho černovlasého dítěte s patkou. A když konečně v závěru vyrazí na zteč, paradoxně se opět ocitáme na sedačce, "gaučový" závěr s dobrmany a ocelovým pohledem malého roztomilého árijce však považuju za to nejlepší, co Hoši z Brazílie nabízí. Tři celé a čtyřicet čtyři desetin hvězdy. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Galerie (98)

Zajímavosti (21)

  • Když Ezra Leiberman (Laurence Olivier) navštíví první vdovu a vstoupí do domu, můžeme v zrcadle zahlédnout hned několik odrazů adoptovaného chlapce, což pozornému divákovi napoví, jak se děj bude odvíjet. (HellFire)
  • Gregory Peck byl rozhněván velmi negativní odezvou kritiků na jeho ztvárnění postavy Mengeleho. Jak sám řekl: „Někteří kritici nedokáží přijmout fakt, že se herec vymaní ze svého archetypu a vynikne v neobvyklé roli.“ (HellFire)
  • Role Laurence Oliviera - Ezra Liebermann - je založena na opravdovém lovci nacistů Simonu Wiesenthalovi. (Javert)

Související novinky

Vzkříšení Třetí říše

Vzkříšení Třetí říše

10.08.2006

Další z nesmrtelných klasik thrillerového žánru se definitivně dočká nové a zmodernizované verze. Jedná se o snímek Hoši z Brazílie, jehož znepokojivý námět týkající se snahy o vzkříšení nacistické… (více)

Reklama

Reklama