poster

Přiznání

  • USA

    Tape

  • Slovensko

    Priznanie

Drama

USA, 2001, 86 min

Scénář:

Stephen Belber (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Maryse Alberti
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (83)

  • kleopatra
    ***

    Kdybych nebyla od pana Linklatera rozmazlená filmy Before Sunset a Before Sunrise, možná, že bych se utrhla výš, ale protože jmenované filmy jsou ukázkou toho, jak si dva lidé vystačí v podstatě s jedním rozhovorem, který ale NENÍ jen : "jaks to myslel? Jak myslíš, že jsem to myslel? No, to cos říkal? A myslíš to předtím nebo to potom? A co myslíš ty?" - což byla velká část scénáře tohoto filmu ( a já už jsem rostla), nešlo to, přestože v půlce přišla Uma a dostalo to švih a situace začala zadělávat na pointu.(15.5.2005)

  • Galadriel
    ****

    Natočit hodinu a půl rozhovoru mezi dvěma a později třemi osobami tak, aby nenudil vyžadovalo velmi zručného režiséra, scénáristu a skvělé herce. Záměrně "amatérská" kamera, laciné prostředí, vytahování 10 let starého kostlivce ze skříně, přetvářky, vzpomínky a nakonec sladká pomsta... Vše působí dost skutečně a po většinu času měl děj na plátně mojí 100% pozornost.(21.6.2007)

  • Matty
    ***

    Jedna místnost, zprvu dva, později tři herci vedoucí dialog o zdánlivě všedních věcech, který přeroste v nepříjemnou hádku o tom, kdo spal s kým. I přes svou spontánnost působí Přiznání stále jako dobře promyšlený film, ne jako bezprostřední záznam jednoho setkání. Téměř neomezených možnosti improvizace si užívá hlavně Ethan Hawke, akorát se jako zkouřený chová ještě před tím, než se zkouří. Kdyby něco podobného kolovalo po internetu jako setkání tří celebrit po letech pořízené tajnou kamerou, jednalo by se o lákavou kuriozitu, takhle je to jeden z těch méně zdařilých Linklaterových experimentů s filmovým vyprávěním. 60% Zajímavé komentáře: kleopatra, Radko, RAiken, arkie(16.8.2006)

  • Djkoma
    ****

    Přiznání si nebere servítky. Setkání tří lidí, kteří se znají z mládí. Každý si myslí, že má nad druhým navrch, ale nakonec se může smát jen jeden. Druhé spojení Linklater + Hawke vyšlo skvostně a Ethan předvádí se svou budoucí manželkou Umou Thurman a Robertem Leonardem jednoduché drama, které se zvládne odehrát na několika metrech čtverečných. Všechno vypadá jednoduše, banálně, ale stejně se budete divit, co z toho dokáže Linklater vytáhnout a všechny tři herce vede ke skvělým výkonům.(7.12.2006)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $490,475Tržby Celosvetovo $515,000(29.3.2010)

  • Adrian
    ****

    Reziser Richard Linklater po filmoch ako Before Sunrise a Before Sunset znova dokazuje, ze vie putavo natocit film s jednoduchym ustrednym konfliktom (stretnutie kamaratov zo strednej po 10 rokoch), odohravajuci sa cely v tesnom mikropriestore (jedna motelova izba s kupenou a WC) s minimom hereckeho ansamblu (Hawke, Thurman, Sean Leonard) a to sposobom, ktory je postaveny hlavne na dialogoch. A aj ked je miestami film mierne natahovany s zbytocne duplicitnymi sekvenciami rozhovoru, ide o velmi vydarenu studiu vztahov a charakterov, poznacenych jednou udalostou daleko v minulosti.(30.9.2004)

  • mandes

    rozpočet : ? tžby celosvetovo : $490,475(17.12.2006)

  • novoten
    *****

    Téměř až thrillerově se vyvíjející zápletka na snad nejmenším možném prostoru, s vynikajícími herci a v nezaměnitelném vztahově-konverzačním stylu Richarda Linklatera.(14.8.2006)

  • Rimsy
    *****

    Něco takového se jen tak nevidí. Předchozí Linklaterovy filmy jsem neviděl, takže nemám s čím srovnávat, ale todle je prostě veledílo. Jen jedinou drobnou pihou na kráse je přílišná hustota stále se opakujících otázek, což jen zbytečně natahuje film (ale to zřejmě bylo nutné, neboť jinak by se dlo těžko přehouplo přes 70 minut...). Herci výborní, v takovýchto filmech s jejich výkonem stojí či padá celý výsledek. Zde však stojí a to opravdu bytelně:-), a tak se nám nabízí pohled na základní drobný konflikt, zpočátku o ničem a zároveň o vše, který se postupně přehoupne do pekelně konkrétní události ze střední školy. Člověk místy souhlasí s každou ze tří postav (i když u Hawka si to málokdo přizná:)) a sleduje, jak situace nakonec vygraduje. Je opravdu fascinující a o Linklaterových kvalitách přesvědčující, že člověk celou skoro hodinu a půl sedí a čučí na 2-3 lidi v jednom pokoji, napjatě čeká, co dál a nemůže se od toho odtrhnout. Geniální, GENIÁLNÍ!!!(14.8.2006)

  • Jossie
    ***

    Slušné drama založené na rozhovoru tří lidí a hrabání se v dávné minulosti s velmi dobrými hereckými výkony. Trochu mi vadilo to neustálé opakování stejných otázek a ke konci i kamera, která švenkovala z jednoho herce na druhého, jakmile promluvil, dost to rušilo.(15.8.2006)

  • emma53
    ***

    Bylo mně potěšením sledovat Ethana, Roberta a Umu v jednom pokojovém hotelu a věřím, že na divadelních prknech by to musel být daleko ultrasilnější zážitek. Káždá z těch tří osobností nesla v sobě jednu bolest z minulosti a příchodem Umy se dostává celý ten zdánlivě nesmyslný rozhovor na úplně jinou úroveň, která začne být moc zajímavá. Škoda, že jsem neměla možnost vyslechnout si je v originále, možná by to můj celkový dojem zvedlo o level nahoru.(3.6.2015)

  • igi B.
    **

    Bůh ví, že mám v oblibě tyhle >okrajové< a >umělecké< filmy >o ni(ě)čem< a vcelku si i libuju v oněch >intelektuálských< filmech, řešících neřešitelné >podstaty chroustů< (stačí se podívat na mé hodnocení u jiných kousků třeba právě páně R.L.) - leč tohle bylo i na mě už trošku moc. Ale chápu. Chápu a neodsuzuju. Ale tohle - rádoby hrané - tlachání mě prostě už NEBAVILO! - - - P.S. Jeden z mála filmů, keré jsem nedokoukal. Poctivě přiznávám... :-) - - - P.S. Nebudu jmenovat, ale některým zde hodnotícím (při pohledu na jejich profily) ta jejich téměř >fanouškovská< hodnocení (natož blablaidní komentáře) tohohle filmu ani za mák nevěřím. Tak krindíky pindíky, pseudointíci... :oP(15.8.2006)

  • Morien
    *****

    Na začátku sledování jsem si říkala, že největším požitkem pro mě nejspíš bohužel bude detail na kalhoty si sundávajícího Ethana Hawka a zuby jeho a RSLeovy. Celý film se ale pěkně nenápadně vyvíjel a čím dál tím víc mě k sobě připoutával - obě postavy se najednou rozkuklí do obludných rozměrů a já najednou ani nevěděla, kterého mám milovat víc (protože jsem divná). Takže velmi příjemné překvapení. Ještě chvilku a budu snad přemýšlet, že tomu dám pětku. (Po bezesné noci přemýšlení - už je tam.) Tichá voda břehy mele. "What do you mean 'How'?" ♥♥♥(3.9.2008)

  • genetique
    ***

    Netradičné! Divák má pocit, akoby pozeral skrytú kameru, domáce video zachytávajúce ozajstný život. Pútavosť a kvalita je teda vložená čisto na ramená hercov, ktorí vedú spolu dlhý hodinový, dobre napísaný, ale cez to všetko pomerne nudný dialóg bez upútania napätia. Záver trošku zvýšil atraktivitu, ale som rád, že Linkater už sa do podobných projektov nepustil. 60%.(16.8.2006)

  • Eddard
    ***

    Jeden pokoj, tři výborní herci, zajímavá Linklaterova režie, (SPOILER) to vše však bohužel ústí v poněkud mdlý konec, který by mohl sloužit jako učebnicová definice slova antiklimatický. Rozhodně si nemyslím, že by filmy měly paušálně končit nějakou velkou pointou, v případě Přiznání jsme na ni však byli hodinu připravováni, a když nakonec nepřišla, vrhla pro mě její absence zpětně stín i na celý, jinak svižný a poutavý film. 60%(4.12.2014)

  • Radko
    ***

    Hotelová izba so zastrenými oknami je priestorom, v ktorom sa odohráva vydarená konverzačná dráma. Obrazové ozvláštnenia sa nekonajú, kamera zachytáva najmä tváre vyjadrujúce emócie, najväčším experimentom je prebleskovanie raz na jednu, raz na druhú tvár presne v rytme zrýchlenej hádky. Divadelnosť prostredia, minimalistický interiér a sústredenie na dialógy zachraňuje šikovný scenár, ktorý dokáže pripútať - no... asi rovnako dobre ako v prípade rozhlasovej hry. Pri počúvaní rádia by som si ale tvár Umy Thurmanovej musel len predstaviť.(7.7.2005)

  • castor
    ****

    Od dob studií se vždy několik věcí razantně změní, tudíž ani přátelé Vince a Jon nejsou těmi stejnými adolescenty. Požitkář Vince pracuje jako dobrovolný hasič a občasný dealer drog, z Jona je ambiciózní dokumentarista, který na právě probíhajícím filmovém festivalu očekává ohlasy ze svého posledního díla. V hotelovém pokoji rozpomínají na školní bezstarostná léta, když se k jejich vzpomínkám nelítostně přidá jedna krutá pravda. Nezávislý tvůrce Richard Linklater rozehrává drama (dle divadelní hry) s dokonale rozestavěnými dialogy; užívá pouze tři herce, hutnou atmosféru, ruční kameru a jediný interiér. Zdánlivě všední povídání se změní na snůšku krutých skutečností. Celá realizace tohoto přirozeného, ultralaciného dílka vypovídá o profesionalitě zúčastněných (Hawke je režisérovým dvorním hercem), o dokonalé souhře, důvěře a cílevědomosti režiséra.(5.9.2006)

  • freddy
    ***

    Tak tenhle film jem viděl už podruhé a podruhé jsem ho dokoukal až do konce. Ale napodruhé se mi to líbilo méně, asi proto, že jsem už věděl, co se bude dít, znal jsem zvraty ve scénáři, a tak už mne film neměl čím oslovit. Nebylo to jako u některých filmů, ve kterých jsem objevoval nové a nové věci ještě při vícerém zhlédnutí (takovým filmem byl například třetí díl Harryho Pottera, kde jsem objevoval napodruhé a napotřetí nové a nové detaily). Takže proto budu hodnotit film podle dojmů, jichž jsem nabyl po prvním zhlédnutí. Naprosto originální film, který se celý odehrává jen v jediné malé místnosti, jíž je motelový pokoj, film, v němž se objeví pouze tři herci a film, který dokáže udržet divákovu pozornost po celých 80 minut. Film plný zvratů a zajímavých poznání, ve kterém se projevuje vynikající filmařských um všech zúčastněných (včetně režiséra a scénáristy), pěkně se tu vyřádil především Ethan Hawke. Jedná se o film, který mne bavil, který mne zaujal a který mne v mnoha věcěch překvapil. Dávám tři hvězdičky za výše zmíněná pozitiva. Na pět hvězdiček to nebylo, čtyřem hvězdičkám se to blížilo, ale to by ten film musel být ještě delší, aby se skutečně projevila scénáristova fantazie. Tři hvězdičky jsou i přesto velmi dobré hodnocení, ale jak jsem psal již na začátku, jakmile se na tento film podíváte podruhé a případně ještě vícekrát, tak vám už ten film nepřijde tak geniální, jako napoprvé. Proto si příště rozmyslím, jestli se naň podívám znova. Ale jedná se jistě o pozoruhodný filmový zážitek pro filmové labužníky...(1.6.2007)

  • sepp
    **

    Tak tenhle kousek me totalne minul, atmosferou, hereckymi vykony i pointou - atmosfera nudna, vykony prumerne a pointa nulova. Proste zklamani.(31.5.2007)

  • S.Quentin QUALE
    ****

    Mám rád talky filmy a tenhle je fakt dobrej. 80%(28.7.2015)

  • InJo
    ****

    Výborní herci (překvapivě záporný Ethan Hawke) v brilantní konverzačce o dávných i současných (ne)zločinech a nedorozuměních. Zcela precizní dialogy a krásná gradace. Linklater je mistr minimalismu. A umělec. 70 - 80 %(7.7.2005)

  • nascendi
    **

    Moje druhé stretnutie s Linklaterom a Hawkeom. Zatiaľ čo Before Sunset ma dostalo do kolien a vkráčalo do mojej Top 100, u tohto filmu som bol rád, keď už odkráčal. Aj preto, že odkráčal so skladbou malej-veľkej Brendy Lee. Filmy s dvoma-troma hercami sú nesmierne náročné na kvalitu scenára. Ale tu mi viaceré dialógy pripomínali amarouny z Návštevníkov, kamera poletujúca od jedného k druhému zasa domáce video a musím sa priznať, že ani Uma Thurman mi nepripadala dvakrát presvedčivá, a to sa na ňu pozerám celkom rád.(3.9.2009)

  • Tomco
    ****

    Stráviť hodinku a pol v jednej miestnosti s dvojicou, resp. trojicou, prakticky bez deja - len s dialógmi, to je veľká odvaha.. Našťastie Linklater je zručný režisér a v miestnosti nesedí Chuck Norris, David Hasselhoff a Steven Seagal, ale charizmatická trojka s ktorou to žije aj bez pohybu. 80%(10.4.2011)

  • Slarque
    ****

    Richard Linklater opět boduje! Tři herci v jedné místnosti a spousta dialogů. Ze začátku mi to nepřipadalo nic moc, ale pak přišlo nahrané přiznání a začalo mě to zajímat. Ethan Hawke si to hovado docela užívá a obecně to vypadá, že Linklaterovy konverzačky mu svědčí. Dobrá pointa.(14.8.2006)

  • ad-k
    ***

    Richard Linklater (Před úsvitem = nádherný film) si pohrává s třemi herci a přisuzuje jim (resp. scénář) destruktivní a poněkud zmatenou úlohu. Nezávislý pokus odehrávající se ve výsledku jen v jednom motelové pokoji a vystavěný primárně na konverzaci/dialozích s absencí hudby nenabízí tolik, jak by se zprvu mohlo zdát. Psychologie i cynismus postav, resp. určitých z nich, sice má něco do sebe a digitální kamerové hrátky napomáhají civilnímu obrazu, ovšem divák není nijak šokován, není uveden v omyl, není fascinován a nedá se ani říct, že by té konverzační hře tak úplně věřil. Pro mě osobně mírné zklamání (ještě že přišla Uma), ovšem zasloužených │60%(15.8.2006)

  • 5150
    ****

    Jeden pokoj, tři herci a další důkaz o tom, že Richard Linklater takovéto konverzačky prostě umí je tady. Možná snad v prvé polovině, kdy jsou v ději zatím jen dva muži, to malinko drhne, ale s příchodem Amy získá PŘIZNÁNÍ nový rozměr a celkový dojem je potom více než dobrý. Herecké obsazení a scénář jsou největší klady tohoto nezávislého snímku.(16.8.2006)

  • Listeroman
    ****

    Zajímavě natočená scénka z jednoho motelu, která v podání těchto herců rozhodně zabavila. Příběh rychle graduje a postavy začínají odhalovat svá pravá já. Natočené je to trošku jak nějaký studentský film, ale po chvilce si na to člověk zvykne a začne se hlavně zaměřovat na skvělé dialogy a přesvědčivé herecké výkony.(15.2.2017)

  • PauloZ
    *

    Zkoušel jsem nadvakrát, ale nedokázal jsem to dodívat, protože mě to brutálně nebavilo. Dostal jsem se do 35 minuty. Takže hodnocení je velmi subjektivní a částečné. Třeba se k tomu někdy vrátím.(10.11.2015)

  • numi
    **

    Když se ve dvou třetinách filmu Ethan Hawke zeptal: "Můžeš mi říct, o čem to, kurva, mluvíš," mluvil mi z duše. Celý film je založený na tom, že se dva kámoši ze školy potkají po letech a zřejmě trpí chorou představou, že ukazovací zájmena rulez a že ta podstatná jsou out. Jo, je to možná cool, ale sledovat tohle představení je místy utrpením. Herecké výkony ujdou, ale vyloženě nenadchnou, takže film o třech hercích prostě neutáhnou. Zvláště pokud je jeho děj a poselství snadno popsatelné jednou větou. Ale ať jen nekritizuju, tak se mi líbila laciná kamera, která k filmu a ději celkem ladila... [květen 2008](31.5.2008)

  • RAiken
    **

    Opět komorní konverzační drama, které je druhým kolesem zapadajícím do Linklaterovy dialogové trilogie, zdaleka však tím nejslabším. Narozdíl od příjemného konverzování, které nepostrádá cit a pořádnou hloubku, které jsme mohli vidět ve filmech Před úsvitem a Před soumrakem zabředává režisér do vážnějších a smutnějších vod, které se snaží být víc než jen smrští báječných dialogů, ale to se mu nedaří. Přeci jenom působí příběh dosti nedůvěryhodně a lehce šroubovaně, než abychom se mohli plně vžít do chápání a životů ústředních postav. Tím pádem ani příliš nepochopíme jejich vzájemné motivy a jejich následné jednání zaobalené do podivných dialogů, které se neustále opakují...(15.8.2006)

  • Aiax
    *****

    Richard Linklater je velmistr minimalistických konverzaček a ačkoliv tohle skoro divadelní drama (ono to vlastně původně je divadelní drama) mně nenadchlo tak jako Úsvit a Soumrak, dát míň než plný počet se mi nechce.(28.5.2005)

  • jajinka
    **

    Mám sice velmi ráda filmy se zajímavou myšlenkou a ještě lepším zpracováním, což tomuhle filmu nejde vytknout.. dialogy výborné, jen ten závěr.. byl o čem???(15.8.2006)

  • Nos
    ***

    Zajímavý snímek popisující náhodné setkání tří lidí, kteří se znají z mládí a mají spolu tak trochu nevyřízené účty. Jednoduché drama, odehrávající se na několika čtverečných metrech, které přeroste v upřimnou hádku ohledně hříchů z mládí. I mě v závěru rušilo švenkování kamery z jednoho na druhého, ale celkově to byl docela průměrný filmík s dobrými hereckými výkony.(30.5.2007)

  • Defaultovna
    ****

    Fascinuje ma, čo všetko dokáže Linklater vytiahnuť z Ethana Hawkeho. Skvele napísané, výborne zahrané.(27.12.2010)

  • Skip
    odpad!

    Příšerně nudný film, v němž trojice herců rozebírá cosi, co nejspíš nebyla totální kravina, ale je to natočeno tak, že je z toho víc než totální kravina a nebojím se říct, že jsou to všechno hemzy o ničem. A k tomu ta příšerná kamera...(23.8.2006)

  • Toj
    *****

    Já se bavil! Vlastně si plně nevybavuji, kdy mě nějaký film tak bavil, tak nakopnul a potěšil... Možná jsem přespříliš ujetý na tenhle typ filmů, kde se víceméně dodržuje trojjednota (interview, provaz, dvanáct, 12 rozhněvaných, telefonní budka...), možná to znamená, že bych neměl ztrácet čas s filmem a víc chodit do divadla (jistě by mnoho filmových teoretiků přitakalo, protože film je přece od toho, aby plně využil své možnosti a od divadla se maximálně odlišil) a možná prostě dokážu ocenit kvalitní nezávislý komorní drama, s propracovanou psychologií a naprosto úžasnými hereckými výkony. Ethan byl geniální, Uma jakbysmet a ten legrační mužík z Dr. House sice působil stejně jako v seriálu, ale na škodu to taky nebylo... Chápu, že leckdo mohl být otrávený z dlouhých odstředivých dialogů (některé druhy otázek museli padnout snad stokrát), ale že postava odpoví vyhýbavě neznamená, že z toho divák nic nema - naopak! Přes (nebo právě pro něj) svůj minimalismus na mě film zapůsobil neskutečně pravdivě... Doufám, že narazím ještě na mnoho podobných...(3.9.2009)

  • Lischai
    ****

    Natočit strhující film s vybuchujícími letadly a hořícími domy dovede každý. Natočit film v místnosti čtyři krát pět metrů, to chce kumšt. Pro mě více strhující než Before Sunset / Sunrise věci, skutečně čisté komorní drama.(31.5.2010)

  • Silverluv
    **

    Režie, kamera i herecké výkony výborné, ale k čemu to všecko, když je to totální nesmysl, zápletka vycucaná s prstu, neuvěřitelně ukecané. Nevěřil jsem jim ani prd...(15.8.2006)

  • AGO
    ****

    Jediná miestnosť, jeden veľký dialóg, tri postavy a žiadne časové posuny. Keď niekto dokáže z podobnej šablóny vyčarovať film, ktorý ma nenudil, klaniam sa mu. V tomto prípade je to Richard Linklater. Stopáž sa niekomu môže vzhľadom na námet javiť značne prehnaná, ale je to presne čas, za ktorý preniknete do myslenia postáv a pochopíte ich konanie v perfektne vystupňovanom závere. Zaujímavá skúsenosť.(12.11.2004)

  • ic
    *

    Hmm... nezávislý film. Na celém filmu mě nejvíce potěšilo že jsem ho zvládnul shlédnout celý od začátku do konce a nepodlehl pokušení jít dělat cokoliv jiného. Napřed jsem si myslel že takový film si může udělat doma každý. Spoustu zbytečně zdlouhavých rozhovorů... ale po chvíli se to vše začalo zajímavě zaplétat, takže úplně každý asi ne... spíše každý druhý. Konec byl vtipný a vzápětí naskočily titulky a já byl rád že to mám konečně za sebou, až se mi z toho chtělo dát 2* ale objektivně to byla meganuda a navíc kamera lítala tak že epileptik by to nemusel přežít.(14.8.2006)

  • danliofer
    *****

    Super konverzačka s nečekaným vyústěním... Na to je Richard Linklater machr. Vždy rozehrává své vícemluvné filmy o málo hercích na malém prostoru. Kdo má rád divadelní minimalismus a inteligentní dialogy, tak filmy tohoto režiséra jsou veskrze všechny trefou do černého:-) Myslím, že v tomto filmu vystihl autor absolutně podstatu některých dialogů plných mnohoslovných vět, které ovšem ve své podstatě nic neříkají, protože pravda je spíše jednoslovná a slovy vlastně nevyjádřitelná. V tom je kouzlo tohoto filmu - pozorovat gestikulaci, která odkazuje na pravdu za slovy... Dost ze života - stačí si občas poslechnout pár hovorů v pohostinstvích a MHD...:-)(15.8.2010)

  • ad
    ****

    škoda toho zbytečně nevěrohodného a evidentně z prstu vycucaného závěru... být jiný, byl by zážitek z této cynicky kruté hry (která samozřejmě patří daleko více na jeviště než do filmu) určitě intenzivnější.. Ale i tak nelze než smeknout, především před všemi herci, kteří ze sebe vymáčkli maximum (a pokud ne, jenom dobře :) )...(14.8.2006)

  • tomeek
    ****

    Jedna místnost, tři známí, vzájemná pouta minulosti... Hodně paranoidní a podivný film, který mě ovšem bavil velice. Dialogovka jak od Tarantina. Skvělá režie.(8.1.2012)

  • Martin741
    ***

    Reziser Richard Linklater /Pred Usvitem, Pred Soumrakem, Pred Pulnoci/ natocil dost nudnui konzervacku s Ethanom hawkeom /mnou uz spominana trilogia/ a Umou Thurman /Pulp Fiction/. Nic sa dohromady nedeje, len sa tliacha do vetra, a Ganeshazial opat medziludske emocie a vztahy dostali neprirodzene vela priestoru. Herecke vykony dobre, ale aj tu som ich mal na haku : 51 %(25.8.2015)

  • sator
    **

    To by musel napsat scénář, někdo kdo rozumí psychologii a nevzniklo by tohle pseudopsychologické a asi zbytečné dílko.(20.4.2010)

  • venison
    ***

    Klasický film postavený pouze na dialozích a hereckých výkonech, který se odehrává v jednom hotelovém pokoji.. Scénář teda nic moc, protože se zprvu řeší naprosto fádní a všední věci a posléze kdo a jakým způsobem s kým spal.. Takže nic moc záživného.. O poznání lepší je právě ta herecká stránka, protože díky tomu, co ze sebe trojka Ethan Hawke, Robert Sean Leonard, Uma Thurman (nikdo další tu nehraje) dokáže vymáčknout, tak od obrazovky nezdrhnete ;-)(30.6.2014)

  • zdenny
    ***

    Konverzačka, která se reálně udává denně. Jenže si myslím, že Tarantino, by tam toho dal trochu víc.(1.2.2011)

  • Pupidyk
    *****

    Zajímavé. Velmi pozitivní věcí je absence jakékoliv hudby. Všichni tři herci předvádějí naprosto bezchybný výkon. Napřed se mi nezdál vákon Ethana Hawka, ale pak mi došlo, že jeho jednání přesně pasuje k charakteru dané postavy. Vážně uvažuji o zařazení do top ten(14.8.2006)

  • Narya89
    ****

    Na Linklaterových snímcích se mi líbí, že jsou prostě vždycky zajímavé, přičemž tato zajímavost nestojí na jakýchkoliv zvláštních efektech nebo prostředí, ale na kvalitních dialozích a hereckých výkonech. Ethan Hawke se vyskytuje skoro ve všech jeho filmech, ale až při sledování The Tape jsem si uvědomila, jak dobrý herec skutečně je. Hodně pozitivně mě překvapila i Uma Thurman, která očividně umí víc než jen někomu nakopávat zadek a ohánět se mačetou. Někomu mohou připadat zdejší dialogy tak trochu nesmyslné, ale mně přišlo, že každá věta má svůj význam a směřuje k určitému cíli. Tento pocit byl jen zesílen v okamžiku, kdy se ukázalo, že Vince si celou promluvu nahrává. Tyto konverzační dramata se mi začaly líbit, protože autenticky zobrazují lidskou psychiku a potvrzují přísloví, že méně je někdy více.(25.7.2013)

  • Almásy
    **

    ten film na nebavil. prvykrat som po dlhsej dobe videl fakt ze NUDNY film. a to mam nezavislaky tohoto druhu velmi rad(15.8.2006)

  • manonfire
    ****

    Je ale třeba uznat, že na americkou produkci se jednalo o film nebývale vysoké scénáristické úrovně a to je zásadní i pro vysoké hodnocení. Ethan Hawke dokazuje permanentně svou elitní hereckou příslušnost. 70%(11.2.2008)

  • mohamedsfinger
    ****

    Konverzační drama, které dokáže diváka strhnout na velmi malém prostoru. Skvělé herecké výkony a nádherná Uma k tomu, to zaručuje výborný zážitek.(17.8.2014)

  • MaaaR@
    ***

    Celou dobu jsem čekal, k čemu nás neustálé "Jak jsi myslel to, co jsi řekl?" dovede a... najednou byl konec. Čekal jsem nějaký zvrat, nějaké vyústění... a místo to Uma odešla stejně tak, jak přišla a nic se nezměnilo. Byly by to dvě hvězdičky, ale za herecké výkony (zvláště Ethan) a udržení napětí (i přes ten podvod na konci) přidávám tu třetí.(26.6.2012)

  • Balet
    ****

    Neuvěřitelné, ale ti 3 herci dokázali sami utáhnout hodinu a půl, odehrávající-se v jedné místnosti... Neuvěřitelné. Jenom mě občas štvalo, že při některých dialozích herci čekali na repliku, než na ně dojede kamera, ale jinak fajn.(17.8.2006)

  • trojúhelník
    ****

    Po Dvanácti rozhněvaných mužích a Lynchově Hotel Roomu další film, který se odehrává v jedné místnosti. Tenhle minimalismus je mi dost sympatickej a přestože jsem byl poněkud unavenej věčnou otázkou "Proč?", kterou si kladli všichni protagonisté navzájem, pohrával si se mnou Linklater jaksepatří, tolik zvratů a úskoků jsem vážně nečekal.(13.3.2013)

  • hacho
    ****

    Moc pekne konverzacni drama s pusobivym koncem.(19.10.2003)

  • Pedro
    ****

    Dvě či posléze tři osoby, jeden hotelový pokoj a proud vzpomínek, výčitek, dohadů, podezření, obvinění a přiznání... Podobný námět musí být jak scénáristicky, tak režijně velmi dobře zvládnutý, aby takový film nenudil. A to se, myslím, v tomhle případě docela povedlo. Celkový dojem je sice trochu "televizní", ale tomu se při daných předpokladech dá asi jen velmi těžko vyhnout.(29.7.2005)

  • hell_boy
    ****

    Na to, že se ve filmu objeví pouze 3 herci a celý děj se odehrává v jednom motorestovém pokoji, jsem byl nečekaně konsternován a hltal každé slovo vycházející z úst skvěle napsaných i zahraných postav. Nevšední ale skvělý zážitek(15.8.2006)

  • Zeek
    ****

    Po filmech Before sunset a Before sunrise od Richarda Linklatera jsem zhlédl další jeho film a to Přiznání. Film je to jednoduchý, vystačí si se 3 herci, 1 místností a 1 dlouhým dialogem, ale i přesto jsem se od něj nemohl odtrhnout. Linklater umí z minima vytěžit maximum. Mimochodem herecky skvěle obsazený film. Je vidět, že herci dostali volnost, které náležitě využili. Vynikající záležitost, která mě velice mile překvapila. Moje hodnocení: 80%(4.6.2007)

  • pend
    ****

    Předchozí komentáře to naprosto vystihly. Nemám co dodat.(19.7.2007)

  • Xatrix
    *****

    Paradni filmova adptace divadelni hry. Linklater nechava vse v syrovejsim havu a natahuje sceny ( jak je u neho zvykem ). Cely pribeh se odehrava v jednom pokoji a herci i scenar si s tim bohate vystaci. Cely film je postaven na hercich, kteri hraji sve role velmi presvedcive a jejich dialogy pusobi sveze a prirozene (tedy nic holywoodskeho). Nenudil jsem se ani vterinu. 9/10(14.8.2006)

  • Heroine
    **

    Uznávám že to musí být šikovný režisér, i kvalitní herci, aby se dalo dívat na devadesátiminutový rozhovor v jednom pokoji, a nenudit se. Jenže dialogy měly velice hodně hluchých míst, typu "Tak co se stalo? Kdy? Tam! Kde? Přece tu noc! Co jako? Co jako co?", nevím, možná že spolu lidi takhle mluví. Ale mně už to přišlo spíš jako natahování času, než jako přirozený rozhovor. Nejvíc se ve filmu povedlo to, jak si postupně všichni tři vystřídali role toho, který má navrch. Ale proč mám dojem, že jsem ten závěr přeci jen nepochopila? Došlo ke znásilnění, nebo ne? A proč se chtěla Amy pomstít Vincentovi? Za co? Myslím že by se dalo s tímhle režisérem, těmihle herci, a tímhle námětem natočit něco mnohem lepšího, mít to lepší scénář i dialogy.(11.3.2013)

  • arkie
    ***

    Jedna miestnosť, traja herci, nekonečný dialóg. To znie ako sfilmovanie nejakej divadelne hry, no možno to tak aj bolo, neviem. Problémy s týmto filmom sú dva: 1. polovica dialógov je typu "-Tak mi to povedz! - Čo? - No čo sa stalo! - A čo konkrétne chceš vedieť? - No, čo sa stalo, povedz! - Ale ja neviem, čo! - Nevieš, čo sa stalo? - Nie. - Ale povedz." .. a tak dokola. Trochu únavné. 2. Zápletka je v zásade dosť banálna a po skončení filmu má človek pocit, že toto nemusel byť celý film. Ak by to bola jedna z troch epizód, bolo by to ok. Ak ale za niečo tento film stojí na pozretie, tak je to výkon Umy Thurman - pekne nakoniec herecky utrie oboch kolegov. Fakt výkon. :)(13.6.2006)

  • Zombo
    ****

    Pointa a dialogy mohly být silnější, ale kamera a herci (pochválen buď obzvlášť R. S. Leonard) dokázali udělat z původní hry velmi zajímavou podívanou, která opět dokazuje, že americký nezávislý film má něco do sebe.(14.8.2006)

  • truhlik
    ****

    Začátek filmu byl trochu nudnejší a v průběhu jsem de dostal do děje a naprosto sem se nechal unášet příběhem. Byl to vcelku zajímavý příběh tří lidí, kteří jsou vlastně jediními herci v celém filmu, kde se děj rovněž odehrává v jediné místnosti (motelového pokoje). Konec zůstává trochu otevřený a každý divák si o celé zápletcei může myslet své.(15.8.2006)

  • asentra
    ****

    No, mě se to moc líbilo, taková pěkná konverzačka o tom, co se stane, když se člověk trochu sjede. Skvělá Uma a zajímavej konec. Sice nevim, jestli to byl záměr, ale já se docela pobavila.(12.7.2007)

  • xylofonka
    *****

    One man show pro tři.(18.6.2007)

  • Šípek
    *

    Americký nezávislý film, jaký to rozpor. Přiznání působí křečovitě a nepřirozeně, dva ze tří herců selhávají, což mě celkem mrzí. Režisérův amatérismus zde omlouvám jen díky novějšímu dílku Před soumrakem, jinak to bylo pro mne utrpení, jež jsem měl potíž i dokoukat. Snad jsem vkládal do Ethana Hawka příliš velké naděje, sorry, leč nemohu jinak.(6.1.2011)

  • prasklinka
    ***

    skvělý rozhovor, dala bych klidně 4 hvězdy nebejt naprosto příšerný kamery, kvůli který se na to chvilkama nedalo koukat aby se mi nezamotala hlava(28.11.2015)

  • DickSand
    ***

    Zajímavý, netradiční filmeček. Působí to spíš jako divadelní hra, místy poněkud zdlouhavá. Navíc překrásná Uma se objevuje až v poslední třetině filmu, až s jejím příchodem mě přešla lehká ospalost a napjatě jsem očekával jak to nakonec dopadne.(14.8.2006)

  • Barak
    *****

    Tak se pojďme podívat, co nám Linklater přichystal. Stačí si vzít kameru, pozvat dva své kámoše a jednu kámošku, pronajmout si na jednu noc jeden motelový pokojík, vzít si velkou zásobu plechovek s pivem, drogy všeho druhu a můžete začít točit (v tomto případě ještě kufřík s nějakým tím peněžním obnosem). Asi takhle vypadá tento naprosto nenáročný snímeček. Vše se odehrává v jednom motelovém pokoji - a to doopravdy -, přičemž s ruční kamerou se ani jednou nevyjde za práh dvěří. Tíhá celého filmu tedy spočívá na dobrých hercích a na ještě lepším scénáři. Ethan Hawke - role šitá pro něho, perfektně si se svou postavou sednul -, Robert Leonard - musím přiznat, že ho neznám, ale překvapil a přesvědčil o svém úmění - a Uma Thurman - umí hrát, sluší jí to, a mě to stačí :) - si spolu po dlouhé době, co se neviděli, pokecají. A bude to hodně zvláštní pokecání. Scénář je vlastně jen o dialozích - furt se tam mluví, ani na moment nikdo nezavře pusu. A dialogy.. ty jsou poněkud zvláštní. Není to je prostoduchá kecačka.. jako teda vlastně je, ale je to ovzláštněno různým opakováním vět, které jsme před chvílí slyšeli, různé zdržování a oddalování posunutí o malinký krůček dopředu v ději, někdy přidání naprosto zbytečné výměny.. je to fakt těžké popsat. Ale nevyzní to jako totalní kravina, právě naopak - je to super! Výtečně se na to kouká, perfektní práce s ruční kamerou, skvělé herecké výkony a na to, jak je to komorní, tak je to prostě bomba! .... Viděl jsem to podruhé a.. napodruhé už to není ono. Už víte, co bude, co očekávat, co se stane, co přijde, co se objeví za zvrat a.. není ani zdaleka tak perfektní, jako když jsem na to zíral poprvé s otevřenou pusou. Dal bych slabší čtyři hvězdičky, ale nechávám původních pět, protože si to tenhle film zaslouží. Takže mé doporučení k vám - jednou, pořádně vychutnat a pak za hodně dlouhou dobu to zkusit znovu.. ale ten první pocit už to nepřekoná....(13.12.2007)

  • MaxForValue
    ****

    Myslím, že toto je jeden z filmov, ktorý naplno ocení až ďalšia generácia, tzv. "poLinklaterovská". Tomu nejde uprieť snaha o hitchockovské dusno, o dôsledné vykreslenie celej situácie i o skvelé konverzačné rozbroje a v neposlednom rade i o príjemnú bodku, ale v konečnom dôsledku pociťujem skôr akoby menší smútok nad nediotiahnutosťou celého deja. Trojuholník Hawke-Leonard-Thurman však na kvalitný film spoľahlivo stačí a Linklater pritom ani nevybočil so svojej "konverzačnej" línie.(28.12.2011)

  • ozzman111
    *****

    Geniálna konverzačka pod taktovkou skúseného dirigenta so svetovými hereckými stálicami. Nič proti ostatným, ale Ethan Hawke hrá jednoznačne prvé husle. Hranice nezávislého amerického filmu našťastie prekročené neboli. Jedna klietka, traja hráči. Výborné !(4.1.2016)

  • srncek
    ****

    Veľmi dobrý konverzačný nezávislák s perfektným Ethanom Hawkeom. 84%(7.12.2014)

  • Juto
    ****

    Celom filme hrajú traja herci ale vôbec to nevadí. Skvelé herecké výkony . Zaujala ma Uma Thurman jej výkon je úžasný . Je tam blazonstvo,zaujatie a vášeň. Režisér to skvelo zvládol ale musím napísať, že mal výborný scenár.(10.12.2017)

  • Muso
    ****

    Opäť jeden skvelý film, ktorý nikdy neuvidíte o osmej na markíze. Na začiatku možno trocha čakáte, kedy si tí dvaja konečne dostanú z tej izby ale potom si už len nasadnete do príbehu a ste zvedavý ako to všetko dopadne. Dôkaz, že na natočenie výborného filmu stačí jedna izba, 3 postavy a pútavá zápletka. A ešte abych nezabudol na skvelého Ethana Hawka, ktorý si to vtomto filme hodne užíva.(1.6.2007)

  • clarc
    ****

    pravdepodobne film s nejvicekrat vyslovenym slovem "why?"(24.2.2008)

  • ElFifo
    ****

    Velmi minimalistická a vtipná konverzačka..Linkanter to s charaktery prostě umí a stačí mu k tomu 1 místnost a 3 velmi dobří herci.(6.8.2010)

  • marti
    *

    Naťahovaná stopáž opakujúcimi sa nudnými dialógmi občas až k trápnosti (z pohľadu diváka) určite znížili hodnotenie, ale ani bez tejto chyby by to nebolo omnoho lepšie, hlavne kôli nepravdepodobnosti chovania postáv. Napokon to zachránila na konci Uma Thurman svojím žartíkom, ale odpoveď na to, či bola znásilnená sme sa nedočkali.(14.8.2006)

  • zero_zelo
    ***

    mno tak já myslím, že slušnej třídní sraz! :))) ale jinak se naprosto ztotozňuju s komentářem kleopatry...(31.1.2012)

  • Vinczent
    *****

    špičkové konverzační drama, které si vystačí s jedním hotelovým pokojem a zbytek filmu se jenom tlachá. Pokud Vám nevadí přehršel rozhovorů bude se vám tenhle malý, milý snímek líbit. Jen škoda toho hulení na konci.(23.5.2008)

  • m-Jan
    ****

    Nezávislý režisér opět v akci. Skvělé herecké výkony a komorní drama z jedné místnosti. Nevím už, co mi to všechno připomíná, ale celý příběh je cosi jako zastavení nad mládím a snaha všechno co se tenkrát nepodařilo, vrátit zpět a konečně udělat. Jenže všechno se časem mění ...a všechno mění svou váhu, tak jak roky jdou.(31.1.2009)

  • ujo_chmel
    *****

    Velmi podceneny film. OK je to total nizkonakladove ale dej ma uroven, napatie aj vtip, pekne vykreslene postavy. Proste vsetko co ma mat plus bombasticke vyvrcholenie.(27.9.2016)