Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alfie (Jude Law) si v životě užíval všeho, co mu ženy mohly nabídnout - krátkodobých románků. Od bohaté vdovy s chutí na mladší muže (Susan Sarandon) až po svobodnou matku, Alfie měl všechny... a nehledal nic víc. Když však důsledky jeho bohémského životního stylu ovlivní život bývalých milenek i nejlepšího přítele, začne Alfieho zajímat, zda může jít v životě o víc než jen o povrchní románky. A jestliže ano, Tak o co? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (221)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Ležérní filosof životních potěšení lehce proplouvající nebo spíše projíždějící v limuzíně úskalími vztahů se slabším pohlavím, které se ho snaží udržet. Však to je snad ta jedině správná filosofie v New Yorku 21. století - tomto zlatém jablku k nakousnutí, jak je přesvědčen miláček žen a hlavně sebe sama Alfred - Alfie. Jeho "sbírka" představuje jakousi encyklopedii žen počínaje vdanou paní, pokračuje svobodnou matkou, přítelkyní přítele, mladou alkoholičkou a konče zralou ženou, která má vlastní sbírku. Ironií osudu je, že to je právě ona, kdo bezstarostnému hédonistovi Alfiemu vryje první nesmazatelnou vrásku do čela. Jo, každé mládí jednou končí. A Alfie má navíc tu smůlu, že kromě hezkého obličeje a mládí nemá již žádná další aktiva, jako vzdělání, dovednosti, záliby, známosti, dobrou práci atp., i když vrozenou inteligenci mu nelze upřít. Takže když přijde čas zamyslet se nad otázkou, co dál, Alfie se skutečně zamyslí, jenže film neukáže, na co nakonec přijde, přijde-li vůbec na něco. Otázka volby totiž nemá jednoznačnou odpověď. Někdo je stavěný na život v jednom, většina lidí se však ještě pořád drží vžitých a všeobecných představ o životě ve dvou anebo ho skutečně potřebuje. A je tu i spousta dalších variant a nuancí, které ovlivňují naše volby a rozhodnutí, jako například poměr sebejistoty, nároků a přejícnosti osudu vůči pochybnostem, rezignací a nezdaru. Život je zkrátka hádanka s nekonečným množstvím odpovědí, z kterých se dozvíme vždy jen jednu jedinou. Ale co je zcela jisté, je to, že ta odpověď není nikdy zcela kompletní a ideální - máme-li to, nemáme zároveň ono, máme-li ono, nemáme zas to. Možná je to i tím, že nejsme kompletní a ideální my sami. ___ Zlatíčko Alfie je podobný Samci Nikkimu (http://www.csfd.cz/film/255434-samec/) - oba nejsou zlí ani špatní, jen o něco víc myslí na sebe než na jiné, až najednou zjistí, že jediní, kdo myslí na ně, jsou oni sami. Zajímavé je, že postava svůdce vyžaduje ich formu vyprávění, aby se divák dozvěděl, jak taktika a strategie svůdce funguje. Nahlédnutí hrdinovi filmu do hlavy je bonus pro diváka, mínusem Zlatička je však to, že se teď budu muset ještě podívat na původní film Alfie z roku 1966. Moderní "Alfie" vykazuje ještě jednu spojitost s 60. léty. Jude Law se pohybuje po městě na skútru značky Vespa, který byl velmi oblíbeným u britských Mods ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Mod_(subkultura) ), čímž připomíná podobného sebestředného antihrdinu - objekt dívčího obdivu, kterým byl Ace Face (Sting) ve filmu Quadrophenia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Quadrophenia_(film) ). ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Don Juan počátku třetího tisíciletí. Bezskrupulózní Alfie si jako sebevědomý „womanizer“ užívá přízeň žen - nebere ohledy, nepřeceňuje city, nemá žádné problémy. Vše, co podniká ospravedlňuje vlastní propracovanou hedonistickou filosofií. S tou se seznamujeme pomocí monologů jeho samotného. Celý film je vlastně jedním dlouhým Alfieho monologem, který je prokládaný dialogy s ostatními postavami. Režisér nepoužívá pouze obligátní vntiřní monolog, ale také přímé promluvy Alfieho do kamery, které vytváří nejen přímý (oční) kontakt s divákem, ale také efekt jakéhosi „vzdělávacího kurzu“ – Alfie nás svými příběhy a svými radami učí jak na to. S tím souvisí i jednoznačná orientace na hlavní postavu – Jude Law ani na minutu neopustí plátno a celý film je jeho hereckou exhibicí. Někdy od poloviny se bohužel snímek pomalu, ale jistě začíná proměňovat - z apoteózy děvkařství se stává prostou moralitou. Rytmus, atmosféra, Alfieho monology, herecký výkon – to vše se začíná zadrhávat a obalovat moralizujícím balastem, celý tento proces pak vrcholí závěrečným monologem. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Tentokráte to platí v případě nenapravitelného sukničkéře, u něhož si někdo nahoře v jistý okamžik řekl "Dost!" a od té chvíle se seladonovi začalo všechno hroutit. Fantastický Jude Law se svými promluvami do kamery dal zapomenout na slabý scénář a příjemným způsobem mi rozjasnil část pošmourného odpledne. 70% ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Povedená komedie. Tady je mi Jude Law sympatický. Alfie si žije ve svém nespoutaném světě do doby, než se "ucho" utrhne. Sám to na konci říká a je to v podstatě obsah filmu : od všech žen jsem bral a co jim dával, nic. Teprve pořádná rána od života mu dokázala trochu rozsvítit v hlavě a pak byl ochoten vrátit se ke kterékoliv z bývalých přítelkyň, ale život šel jinudy... ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Alfie je do sebe zahleděný Narcis, který se stará v životě jen sám o sebe a své pohodlíčko. „Na nikom nejsem závislý. Nikdo není závislý na mě. Můj život je jen můj.“ A vlastně, proč ne? Krásná životní filozofie. A pokud už navazuje nějaký vztah, hledá vždy obdiv a potvrzení své dokonalosti. Jenže..„Každý má datum spotřeby. A ženy jsou na regálech kratší dobu než muži.“ Nebo ne??? ()

Galerie (57)

Zajímavosti (15)

  • V scéne, keď je Afie (Jude Law) u lekára, si hodinky na jeho zápästí menia svoje miesto – raz sú na ľavej ruke, raz na pravej. (Arsenal83)
  • Keď Alfie (Jude Law) ide autom z Manhattanu navštíviť Marlona (Omar Epps) a Lonette (Nia Long), prejde cez Brooklynský most, ktorý vedie na Long Island a nie na sever New Yorku, kde žijú. (Arsenal83)

Reklama

Reklama