Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Martin741
    ****

    Reziser Jacques Deray /Tri muzi na zabiti, Borsalino, Motyl na Rameni/ natocil vskutku silny, pekny film, ktory stoji a pada na Belmondovi /100 000 dollars au soleil, Singe en hiver/ v roli drsnaka. Je sice pravdou, ze drsnactvom ma uchvatil o nieco viac herec menom Vino Lentura, ale aj Belmondovo drsnactvo je uveritelne. Hlavne, ked sa k tomu pripocita slusny dej, ktory ani chvilu nenudi a dostatok akcnych scen. Sympaticky snimok. 84 %(4.11.2014)

  • noriaki
    ****

    Slušná kriminálka, která na ty největší perly dost ztrácí, přesto je to pořád zábava. Osmdesátky Belmondovi nesvědčí. Zatímco jeho dost možná nejlepší thriller Profesionál je pouze o dva roky starší, tak pořád se nese v duchu drsných sedmdesátek. V Dobrodruhovi už probleskují nadcházející časy plytkých béčkových akčních filmů. Zmizel důraz na psychologii, zmizela tísnivá atmosféra a pryč je i snaha zobrazit protagonistu jako obyčejného člověka, který schytává rány osudu. Komisař Jordan kráčí svým revírem jako král a všechno mu prochází. Bohužel v kombinaci s výše uvedeným působí spíše jako plukovník Matrix z Komanda, než jako Drsný Harry ze San Franciska. Alespoň konec je správně ze staré školy. Atmosféru trochu vylepšuje skvělý motiv Ennia Morriconeho, ale i ten poznamenala nadcházející doba disca.(23.2.2012)

  • Matty
    **

    Jak lze brát vážně kriminálku, jejíž hlavní hrdina disponuje bezmála supermanovskými schopnostmi? Ze všech potyček vyvázne bez škrábnutí, všechny padouchy dožene levou zadní, na ulici okouzlí svou muskulaturou každou děvu lehčích mravů a ani přeložení do policejního oddělení zabývajícího se výhradně pasáky, feťáky a různými perverzáky nezbrzdí jeho štvavý hon za zákeřným narkobaronem. Dobrodruh by se chtěl podobat Francouzské spojce (obzvlášť jejímu druhému – narkomanskému – dílu), ale když se po jejím vzoru snaží působit realisticky, je spíše trapně bezzubý. Kromě „zaručeně“ nechutných, tím pádem směšných scén typu „návštěva gay klubu plného úchyláků v latexu“ (stojí za porovnání s podobnou scénou ve Zvráceném Gaspara Noého), podráží filmu nohy zmatený scénář. Zmatený stejně jako Belmondova postava, která si nejdřív vyřídí několik – s hlavním dějem nesouvisejících – bokovek, aby potom náhle a bez přílišných okolků splnila hlavní cíl svého pachtění. Skutečně jsme na to museli čekat sto minut? Nepříliš nápaditá je bohužel rovněž hudba Ennia Morriconeho, opakujícího stále stejný, brzy iritující motiv. 50%(22.11.2006)

  • Gemini
    ***

    Belmondo zkrátka tyhle role uměl, a je jedno, že by jeho komisaře Jordana zcela po právu svlékli z uniformy a zavřeli až by zčernal. Sázet na to, že podobní kovbojové mají dostatek morálky a sebeovládání, aby si dělali co chtějí vždy jen v zájmu dobra tam, kde se zlu podařilo zcela si podmanit systém, se v reálu zatím pokaždé vymstilo - můžeme nicméně obdivně vzdychat nad Dobrodruhem a podobnými snímky, kde sebevětší rvačka neznamená pro výše popsaného hlavního hrdinu jedinou modřinu, kde kterákoliv žena padá do mdlob ve chvíli, kdy On vkročí do dveří, a kde se čistí feťácká doupata, navštěvují SM gay kluby, (všechno vyobrazeno tím nejstereotypnějším způsobem, dnes už možná ani ne "téměř" směšně), odehrávají se dobře nazvučené automobilové honičky a mezi segmenty Morriconeho hudby se střílí o 106, respektive 93 podle Beretty 93R, která tu zaznamenala možná první výskyt na filmovém plátně;) Je to sice konzistentně hloupá, ale přesto stylová francouzská drsná kriminálka, na kterou se dobře dívá... tedy, hodně občas, a pořád si ji pletu s jinými Belmondovými filmy, ale stejně nemůžu říct, že Dobrodruh by měl mít jinou než červenou barvu. 70%(2.11.2014)

  • B!shop
    ****

    V Belmondovo filmografii nicim vyjimecna kriminalka, coz ale porad znamena, ze se jedna o slusnej nadprumer. Misty je film sice lehce stereotypni a scenar taky nepatri k nejpropracovanejsim, ale Belmondo celej film utahne, sice by moh mit vic hlasek, ale par jich pronese a kdyz dojde na akci, tak to je spravnej drsnak. Navic tu je prijemna hudba, takze dobry 4*.(30.10.2008)

  • - Automatická pistole, kterou Philippe Jordan (Jean-Paul Belmondo) použije v závěru filmu, je Beretta M93R, kterou používali Italské specialní jednotky. (tojowoeZNK)

  • - Scéna seskoku z helikoptéry na unikající člun se natáčela na pět pokusů. I když se Belmondo před natáčením podrobil kondičnímu tréninku, přiznal, že byl tak unavený, že víc záběrů už nezvládl. [Zdroj: kniha Mých tisíc životů – Jean-Paul Belmondo] (Locksley)

  • - Jedná se o třetí nejvýdělečnější film ve Francii roku 1983. V otevíracím víkendu se prodalo celkem 468 000 vstupenek. (tequilla)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace