Reklama

Reklama

Jak napálit advokáta

TV spot

Obsahy(1)

Během necelých osmdesáti minut můžeme sledovat, jak si energický právník poradí s několika soudními případy, jichž se z části ujímá a z části mu jsou vnuceny lidmi i okolnostmi. Vše začíná na rušné křižovatce, kde dojde ke srážce dvou aut. Poškozený řidič nabízí viníkovi nehody, že za pět tisíc na vše zapomene. Tomu se však zdá částka vysoká, a tak navštíví advokátní poradnu, kde se ho ujme doktor Hořic. Dalším případem je obhajoba starého kamaráda, který byl přistižen při řízení v opilosti. Třetí vnutí právníkovi jeho matka, když jej přiměje, aby se ujal paní Cíglerové, která chce získat odškodné za smrt svého muže, řidiče ČSAD. Nejdůležitějším případem je mladý muž, který porazil cyklistu, odmítá však vypovídat, neboť kryje svého švagra, vedoucího půjčovny automobilů. Když se advokát začne zajímat o pozadí Tikalovy půjčovny, ocitá se náhle v ohrožení života. S radostí se však případu podivného obchodování s havarovanými auty ujme. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (72)

wosho 

všechny recenze uživatele

Pouze herecké mistrovství a osobnost pana Kopeckého dělá z tohoto nudného filmu o socialistickém právníkovi snesitelný a koukatelný. Scénář je mixem dramatu a komedie, bohužel nefunguje vůbec v žádné části. Jak tuctově je napsán, tak i rutinně zrežírován a po většinou i zahrán. I na Kopeckém je vidět, že toto není jeho šálek kávy, přesto jeho výkon je koncertem jeho talentu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na rušné křižovatce dojde ke srážce. Poškozený řidič nabízí viníkovi, ža za pět tisíc na nehodu zapomene. Tomu se však zdá částka vysoká, a tak navštíví advokátní poradnu. Dalším případem je obhajoba starého kamaráda, který byl přistižen při řízení vozu v opilosti. Třetí kauzu vnutí právníkovi jeho matka. Film nenudí jen díky excelentnímu výkonu Miloše Kopeckého v roli advokáta. ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jméno Vladimíra Čecha mi asociuje především alibi-ovskou trilogii [duo Höger & Bek], sérii se slušnou kvalitou, která je v mém notesu zapsána jako prototyp ideálního filmu na nedělní odpoledne. Jak napálit advokáta ale vypadá, jako kdyby Čechovi někdo křápnul bourák z dovozu a on se rozhodl se pomstít motoristům - nic víc, nic méně. Režisérova vendeta naneštěstí nepadá na hlavy neurvalých řidičů, nýbrž diváků, z nichž mnozí jezdí téměř výhradně sockou... Případy obsažené ve slepenci jsou sice informačně zajímavým exkurzem do podvodných pojišťovacích praktik sedmdesátých let, ale to je to jediné, co pozitivního lze na adresu bijáku s otravnou hudbou, založenou na troubení klaksonů říci [pionýrské začátky samplingu nic moc]. Kromě motivu motorismu pojí případy postava jaksi vyšumělého Kopeckého a v posledí čtvrtině oslí můstky vratké až hanba. Film tak nikde nezačíná a končí předčasně, o dramatickém oblouku nemůže být řeči. Manik Kopecký byl během natáčení nejspíš hodně down, protože obvyklý gejzír osobního kouzla se nakoná. Velmi slabé a žádný div, že se jedná o Čechův poslední příspěvek kinematografii. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Nějak mi ne a ne dojít, proč se takový filmy točí. Protože tohle je typický průměrný film na vyplnění nedělního televizního programu. Především postrádá nějakou přesně danou linku filmu. Možná je jím příhoda s autem, které nebrzdilo. Jenže to je ve výsledku jen nějak na delší dobu protáhlá dopravní nehodu, protože na pozadí této nehody vystupují ještě další a není jim věnováno tolik prostoru. K dodívání se celého filmu diváka donutí tak jedině Miloš Kopecký v hlavní roli advokáta. On je jediné, co se dá na tomto filmu kladně hodnotit, protože jeho výkon je na rozdíl od filmu nadprůměrný. [1953. hodnocení, 57. komentář, 54%] ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

I tento ne dokonalý film v dnešním kontextu hraného filmu naší doby dosahuje nadprůměrných parametrů. Hledání důvodu, proč nedopadl lépe - k dispozici je i kontext předlistopadový - je zřejmé. Vedle přirozeného "odpadu" - umění není sériová výroba - tu mohla působit i cenzura a telefonáty z ÚV KSČ oddělení neblaze proslulého Miloslava Müllera. Byla ovšem díla, která dopadla ještě hůře a stále nebyla dnem filmové tvorby (např. STÍN LÉTAJÍCÍHO PTÁČKA). ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Poslední film režiséra Vladimíra Čecha. (M.B)
  • Natáčelo se v Dubenci, Sedlčanech a Praze. (M.B)

Reklama

Reklama