Režie:
Anthony MinghellaScénář:
Anthony MinghellaKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Jack Davenport, James Rebhorn, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Celia Weston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (506)
Brilantní, netradiční, pod kůži deroucí se thriller s psychologií jak vyšitou od Dostojevského. Ještě teď mi je trochu špatně. Trochu mi unikla vyhrocená pointa závěru, kdy asi vystupňovaný způsob řešení problému se zdá být tak přijatelný, stereotypní, tudíž nevyhnutelný. Film zaručuje podmanivé napětí po celé délce. Nuda stranou. ()
Málokterý remake se mi líbí. Tento se vyvedl. Úchylný, zamindrákovaný křivák, jakého ztvárnil Matt Damon patří mezi ty nejvíce slizké role vůbec. Obsazení, režie, výprava, lokace a vynikající scénář, to vše mě na filmu baví. Volba Judea Law do role bohatého synáčka, zvyklého na luxus byla perfektním tahem. ()
Má talent na napodobování téměř kohokoliv, na lhaní a na falšování podpisů..... .Předně zdůrazňuji, že M.Damon je výbornej! Celé je to výborná filmařina! Prostě to jen není typ thrilleru, který bych opěvoval. Nesedí mi tempo, všechno trvá dlouho, aby se napovrch dostala ,,psychárna". A ta zde opravdu funguje. Brrr ()
Talent pána Damona je nespochybniteľný, Minghella sa vyžíva v pomalom plynutí deja a s precíznosťou nás kolíše v skvelom príbehu. V prvej polovici sú prvotriedne budované charaktery postáv, v druhej hodinke príbeh k sebe naberie thrillerovú stránku príbehu, dramatickosť stupňuje každou minútou, a rastie aj počet zvratov. To však neznamená hneď nástup vysokého tempa. Všetko plynie pokojne, chladne a miestami až patetická surovosť dodáva snímku nečakané zauzlenia a následné rozuzlenia so skvelým záverom. 80%. ()
Slibný námět, nadějný úvod. Pak se děj chvíli bincá v Itálii, ale cca první hodina mě bavila. Pak ale začala nuda. Děj se tahnul a navíc mi přišel nepravděpodobný. On příliš riskuje, takhle by se rozumný člověk nechoval. A hlavně nechápu, proč to dělá. SPOILER: možná, že za nudou stála i homosexualita, kvůli které jsem pochopil, že už asi nic nebude. Fakt mě to mrzí, protože začátek byl hodně slibný. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Matt Damon zhubnul kvůli filmu asi 12 kilo. (don corleone)
- Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
Reklama