Nastala chyba při přehrávání videa.
  • topi
    odpad!

    Patetický obludný kýč!!! Nemůžu uvěřit, že scénář napsal můj velký oblíbenec Vladimír Korner, ale to zpracování je tak nechutně kýčovitě srdcervoucí, že se mi obracel žaludek. Cieslar jako režisér mě nikdy nepřesvědčil a jeho filmy jsou pro mě nezáživné a prostě špatně zpracované. Jako režijní řemeslník je bídný. Příběh, odehrávající se v rozmezí let 1939 -1965 vyznívá jako blábol, který nemá daleko k nějaké telenovele. Hudba vykradená z jiných filmů jen zvyšuje utrpení film dokoukat a všemu dává korunu Vilma Cibulková a její otřesná srdcervoucí mimika, která je furt stejná a mě už tak neuvěřitelně vytáčela, že jsem film kolikrát málem vypnul, A třešnička na pomyslném dortu z hovna byla Cibulková namaskovaná jako stará bába, která přečkala pár let v lágru. Fuj, hnus, tohle už nikdy vidět nechci. Taky Ester Geislerová byla jako její dcera strašlivá, po herecké stránce celkově úplná bída, snad s vyjímkou Lábuse, Huby a Bareše. Mám moc rád příběhy z poválečných let a prostředí Sudet, ale napsané a natočené důvěryhodně, bez přehnaných patosů a otřepaných kýčů. Tohle byl ulta kýč jak bič.(5.4.2018)

  • Anderton
    ***

    Cieslar a Korner majú moju úctu vďaka ich odvahe zobraziť vlastné dejiny aj z inej strany. Nakoniec ale z toho je stále iba boj medzi nacistami a komunistami, kde trpia najmä civilisti. Je to rozohraté veľmi dobre, prvá tretina skutočne chytí a diváka zaujíma, čo bude ďalej, z nejakého dôvodu sa ale z filmu stane rozplzlá nuda. Čiastočne to zachraňuje záverečná desaťminútovka, pri ktorej ale zamrzí, že by možno bolo zábavnejšie sledovať osuy v Afrike ako doma. Prípadne nakrútiť jeden film o matke a detstve dcéry a druhý o dcére a jej misijnej ceste. Neviem. Každpádne zopár dobre natočených scén je "vykompenzovaných" zase zopár nepodarenými, pričom snová sekvencia na pláži je veľký trapas.(7.4.2018)

  • gogo76
    ***

    Tvorcom sa nedá uprieť snaha a majú môj obdiv za to, že sa snažia natočiť niečo zmysluplné, ako alternatívu k mnohým neskutočným hovadinám, ktoré v Čechách i na Slovensku v posledných rokoch vznikajú. Našťastie sa tu točí vo veľkom, takže každý nech si vyberie, čo je mu blízke. Jiráček vážne nebol najšťastnejšia voľba. Je v pohode len dovtedy, kým neotvorí zobák. Nielen, že je zo všetkých hercov najmenej zrozumiteľný, niekedy som fakt musel napínať uši, aby som rozumel , čo si melie popod nos, ale čo je horšie - herecky nestíha a je nepresvedčivý. Naopak ozdobou filmu sú všetky scény v ktorých sa objaví M. Huba, V. Cibulková a I. Bareš. Celkovo trochu nevyrovnané, chcelo by to možno silnejšiu hlavnú linku príbehu, pretože tie vedľajšie fungovaly dobre. Sympatický priemer. 60%.(9.6.2013)

  • kinej
    ***

    Škoda, že je tento film tak zoufale průměrný. Když si to tak anakyzuji v hlavě, tak docházím k závěru, že je to chybou režiséra. Námět rozhodně nese poteciál kvalitního filmu. Také herecké výkony všech jsou excelentní. Vilma Cibulková zde podává fantastický herecký výkon. Také hudba a kamera jsou silně nad průměrem. Jenomže film působí velmi chaoticky. Většina postav jen jen lehce načrtnuta, tak že jim chybí hloubka a tom film dost ochuzuje. To že se tam spousta postav jen mihne přehlednosti také nepřidá. Beru to jako nezvládnutou režii.(18.1.2006)

  • castor
    ***

    Když se psaly velké dějiny, odehrávaly se i drobné soukromé bitvy tisíců lidí, kteří si chtěli zachovat alespoň nějakou důstojnost. Na krutosti 20. století nahlíží po svém Milan Cieslar podle neoptimistického scénáře Vladimíra Körnera. Výpravně, řemeslně poctivě, s hereckými hvězdami. Tuším, že všichni zúčastnění se museli pro látku „obětovat“ a slevit z lecčeho, na co byli zvyklí. Tvůrce zajímají konkrétní osudy, z nich se dostávají k výpovědi o krutých etapách dějin, nabízejí mnoho postav, mnoho situací. Někdy je to emotivně silné, jindy úderné, symbolické, mnohdy však útržkovité i docela přímočaré, ba jalové. Herci občas zbytečně tlačí na pilu, ale vesměs spokojenost. U Igora Bareše asi největší. Žádná rodinná podívaná.(5.10.2017)

  • - Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

  • - Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (L.H.)

  • - Arnův (Václav Jiráček) otec (Radoslav Brzobohatý) vystupuje pouze v seriálu Krev zmizelého (od r. 2006), ve filmu jsou všechny scény, kde Arnův otec vystupuje, vystřiženy. (L.H.)