Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Master19
    ***

    Zoufalost, bezvýchodnost... Severský rozměr dává tomuto, jinak mnohokrát vyprávěnému příběhu, jakýsi "pohádkový" přesah. Bohužel málokterý film "od kolébky po rakev" dokáže být skutečně uvěřitelný a zpracovaný tak, aby měl tu správnou gradaci. Tady je hned jasné, že na konci bude smrt a otázka už jen je, jak... Rozhodně kladně hodnotím odvahu, takový film natočit, bohužel - ač herci stáli za to - se na něj už znovu dívat nepotřebuju.(22.12.2009)

  • fantoci
    ****

    Snímek, jehož děj začíná těsně před druhou světovou válkou, pokračuje během války a končí někdy v šedesátých letech. Sledujeme příběh matky, která naváže vztah s německým důstojníkem a později i její dcery. U tohoto filmu oceňuji výpravu. Se zvukem to bylot horší. Mnohdy jsem postavám vůbec nerozuměl, co říkají.(20.6.2006)

  • Karlas
    ***

    Zdál se to být skvělý film se zajímavým námětem a pohledem z druhé strany mimo zaběhlé dějinné výklady. Krev zmizelého má pozoruhodný příběh, jenž mne opravdu zaujal…a proč tak malé hodnocení? Nulový výkon postavy mladého vojáka (Václav Jiráček) nakazí každou dobrou scénu, které se účastní a odsoudí jí k vyhození do odpadkového koše, stejně tak nevýrazný výkon Ester Geislerové. Vše zachraňuje Vladimír Dlouhý, který exceluje a zastiňuje svým výkonem mladé hrdiny. Ještě že máme herce jako je báječná Vilma Cibulková a Igor Bareš. Také několika sekundový Marek Vašut v roli Kongo Mullera je prostě moje nejlepší postava tohoto poutavého filmu. Oba mladí protagonisté zanikají, jejich postavy jsou nemastné, neslané a tím pro mne značně znehodnocují tento, jinak opravdu zajímavý a výpravný film.(5.11.2011)

  • Kimon
    ****

    Film o bolestech válečné a poválečné doby, kterou prožívali tehdejší pamětníci. Kdo neprožil a je příliš mladý, nepochopí. Já také neprožil, i když jsem měl namále, ale pochopit snad není tak těžké, díky právě takovým filmům, jako je tento. Právě v dobách národu kritických se projevují pravé (ne)charaktery lidí, kteří nás obklopují. A vo tom to je. Jsou filmy, kde není třeba hledat nějaký zárodek optimismu, .... jsou filmy, které úmyslně žádný optimismus nenabízí, protože ukazují pravou tvář tehdejší společnosti. Žádný průměr, spíš slušný nadprůměr.(10.7.2007)

  • Ivoshek
    ****

    No jo, jak něco produkuje ČT, tak to vždycky dopadá takhle. Na jedné straně ten scénář není špatný, atmosféra je typicky Körnerovsky hutná, temná a bezvýchodná, postavy jsou zmítány kolem dějin (nebo se stávají jejich soukolím, většinou v negativním smyslu) a brutalita války i následného socialismu je vykreslena dobře. Na druhé straně stojí viditelně televizní produkce -to vadí hlavně u válečných scén-, rozsekanost a nepříliš šťastné obsazení sl. Geislerové. Trochu mě i mrzí jistá nevyváženost. Jak mi přijde film silný při zmínkách severských legend a mystiky, tak mi přijde slabá a šroubovaná část věnovaná Kongu. Vždycky si říkám, jaká je to škoda, že už nemůže Körnerovy předlohy točit Vláčil. Protože filmy jako Údolí včel, Adelheid už tu nikdo nenatočí.(3.12.2007)

  • - Komíny v Osvětimi ve skutečnosti nebyly kulaté se žebříky, ale hranaté. (xxlucix)

  • - Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (L.H.)

  • - Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)